Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekruimte koeler krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekruimte koeler krijgen

Nou volgens mij ben je er dan! Mooi om te horen dat je genomen acties het gewenste effect hebben.

wbt die geluids demper kan ik weinig zinnigs zeggen, heb het nooit geprobeerd. Wat voor afzuiger heb je? een buisafzuiger of een softbox? zon buisafzuiger maakt bijna altijd wel een redelijk lawaai, je zou er dan zelf een softbox om heen kunnen maken van mdf dat scheelt al weer heel wat. Als je al een softbox hebt dan gaat dat niet op haha dan misschien dat zon demper dan wel wat is.

Comment

Ja ben wel blij dat het daar aan lag nou alleen nog even het probleempje geluids overlast en dan kan die wat mij betreft weer van draaien

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oka en dit is al een softbox en hangt aan haken met rubber ringen

Comment

Je kunt je Softbox evt. Nog dimmen met een variac zodat ie continu aan kan op een lagere snelheid. Dit scheelt enorm in het geluid.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dimmen gaat wel dat was ook 1 van de redenen voor een zwaardere zodat deze niet voluit hoeft te draaien maar de box hoor ik nagenoeg niet het gaat indd om de wind de uitgan van de box zit nagenoeg direct op de uitgang dus daar is de slang ong 5 tot 10 cm en het filter zit op de zelfde manier dus er word bijna geen slang gebruikt enkel om het aan te sluiten op elkaar

Comment

Tja, dan is er niet zoveel aan te doen vrees ik.
                Je kunt een demper kopen/bouwen, dat scheelt iets, maar niet alles.
                Ik heb hier een box gemaakt van mdf, die hangt voor het raam, daar heb ik 4 schotten in gemaakt zodat de lucht afwisselend boven en onderdoor moet.
                Tussen die schotten zit aquarium filterwatten, omdat ik dat voorhanden had, m'n tweede keuze was het ding volspannen met horregaas en vullen met piepschuimballetjes.
                Daarmee voorzag ik wat meer mogelijke problemen dan met de filterwatten, dus die watten zijn het geworden.
                Het dempt wel, het haalt het geluid van de wervelingen eruit, maar als ik buiten naast het raam sta hoor ik 'm wel zachtjes blazen.

Als je de deur open doet is het geluid niet opeens minder ? (inlaat vergroten)
                Of als je de filter loskoppelt ?
                Zonder belasting (filter) heb je meestal wel iets minder geluid, maar als er een groot verschil is, misschien een ander filter proberen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Nee als ik de deur open of dicht heb maakt niet uit dat resulteerd alleen in de duur van het aanslaan met de deur open is de ruimte eerder afgekoeld en zal de afzuiger eerder op 30 % gaan maar t maakt voor het geluid niet uit moet wel zeggen op 30 of 40 % hoor ik de afzuiger bijna niet echt alleen als hij boven de 50% komt en dan hoe harder hij draait hoe meer Herrie . Maar dat is dan alleen de wind de motor die hoor ik niet .

Comment

Bezig...
                  X