Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HPS 400V of 240V en led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS 400V of 240V en led

    Korting op 420shop

    #2
    Re: HPS 400V of 240V en led

    Haha, het nadeel van de 400 volt is zijn prijs, maar je hebt wel een mars ii hangen? Shame on you sir. Voor de helft van de prijs heb je de gavita pro 600 die die mars overklast op elk vlak.

    Voordeel wordt zeker niet teniet gedaan. Overigens, ik kan er wel mijn bureauruimte van 2,5 op 2,5 mee warm houden, maar je huis? Zoveel warmte geeft zo'n hps nu ook weer niet.

    Comment


      #3
      Re: HPS 400V of 240V en led

      ho, ho,ha, ha,... Wat is nu 1 marsje! Gavita pro 600 = 300 euro
      en de mars 1600 in test, dus straks weg.
      overklast? ben daar nog niet zo zeker van, ik heb het par spectrum van de mars II en in het centrum 1900 par
      nog een ander nadeel is de ballast zit in de lamp, ik heb liever een kapje van een paar honderd gram dan een van een goeie kilo op te hangen.
      ballast dicht bij een hete lamp, geen afzuiging van de lamp, geen booster van de lamp, groot toestel en geen dimming functies.
      dan is dit toestel nieuwer en beter volgens mij
      Xtreme EL UFL byDimLux
      booster 690 watt +/- 200 euro met een topshield pro spreader
      Son-T greenpower el 400v - 600 w lamp 70 euro
      Megalux Hamerslagkap een gat van 60mm boren een gehard glas ervoor en men heeft een lichte superkap met afzuiging voor 30 euro

      Een standaard hps systeem kost slechts 100 euro en ook 90.000 lummen
      Is 200 euro duurder dit wel waard?

      Wat ik ga doen is 3 tenten en 3 verschillende lampen hangen van 600W en zien wat de meeste opbrengst heeft, en dan kan de rekening gemaakt worden

      Attached Files
      Last edited by Drugsprofessor; 25 October 2016, 11:27.

      Comment


        #4
        Re: HPS 400V of 240V en led

        En drie keer 600 is uiteraard nog hobby...

        Ik heb zelf een gavita. Die is dimbaar 300,400,500 en heeft een boost. Een boost die ik overigens nooit gebruikt heb, het was zelfs niet nodig om ze op 600 watt te schakelen in een 120 op 120 tent. Het is net een voordeel dat die ballast direct naast de lamp hangt. Zo hoeft daar geen draad tussen te zitten. Elke deftige tent houdt die gemakkelijk op.
        Enfin, ik ging van 400 gram onder 600 watt elt naar 500 gram onder de gavita, op 500 watt. Meer dan genoeg voor persoonlijk gebruik.

        Alle verslagen die ik tot nu toe al gelezen heb over mars die zijn gefaald in hun opzet dat het vervanging is voor een hps van een veel hoger wattage. Ik verwijs u door naar Wietefras voor de correcte cijfers en de fact checking.

        Comment


          #5
          Re: HPS 400V of 240V en led

          Ik vermoed ook dat hps het nog steeds beter doet dan led, het is een hype
          mijn volgend probleem is het beste stekkenlicht
          er is ledverlichting voor stekken maar die verkopen ze alleen in au en zijn duur
          het beste lijkt mij tneon 25000K lampen
          in wiki spreekt men maar tot 10000K dus dat lijken mij spooklampen. Lol
          dan heeft men 9500K lampen bewolkte hemel, voor stekken en kiemen
          4500K TLC groei lampen
          2000K bloei lampen
          als men google naar die tneon 80w 25000K komen er verschillende growshop naar voor en daar leest men dat die lampen voor het bloeien zijn; lol met bewolkte hemel bloeiende planten, denk niet dat het een grote oogst zal zijn. Wat denken jullie daarover, voor groei, bloei of voor stekken?

          Comment


            #6
            Re: HPS 400V of 240V en led

            Niemand gebruikt die blauwe tneons.
            Gewoon de groei erin. 4500K is blauw genoeg, daar blijven ze echt wel compact onder.

            Met leds is wat er nu kantenklaar verkocht wordt zoals de ufos en mars lampen van de vorige generatie. Er zitten leds in die wat ouder zijn
            De techniek gaat razendsnel met cobs.
            Ik zit al uit te kijken naar de volgende generatie die in 2017 komt.
            Daarmee zouden de echt dik afstand van HPS kunnen nemen.
            De huidige cobs zijn al beter dan hps mits je voldoende spreid en de planten even hoog houdt.


            !(◎_◎)
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: HPS 400V of 240V en led

              Als je niet weet dat stekken het heel erg goed doen onder tl zou ik er niet aan beginnen
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment

              Bezig...
              X