Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w op studentencampus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    600w op studentencampus?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: 600w op studentencampus?

    Hangt er vanaf hoe de kosten geregeld zijn he. Het verbruik van een student ligt nooit zo hoog. Ik zou dat ni riskeren in ieder geval.

    Comment


      #3
      Re: 600w op studentencampus?

      Het is grootschalig zoon 800 kamers. We betalen elke maand een vast gesteld voorschot en krijgen aan het eind van het jaar terug of moeten betalen. Ik heb een hager groepen schakelkast misschien is dat relevant?

      Comment


        #4
        Re: 600w op studentencampus?

        Tsja. Als kotbaas zou ik een telefoontje kunnen doen. Er is niks anders wat 12 uur per dag 600 watt trekt in een studentenkot en dat tikt aan op jaarbasis. Met een 250 kom je mss nog weg. Komt een student met 200 gram al ni vrij ver?

        Comment


          #5
          Re: 600w op studentencampus?

          Kan ik er gewoon een 250 lamp in draaien waar nu die 600 zit? Dan begin ik daar wel mee

          Comment


            #6
            Re: 600w op studentencampus?

            Nein.

            Comment


              #7
              Re: 600w op studentencampus?

              Wat lijkt jullie wel geschikt voor een campus

              Comment


                #8
                Re: 600w op studentencampus?

                Studeren en bier zuipen?

                Comment


                  #9
                  Re: 600w op studentencampus?

                  Als ik het goed begrijp vraagt je je af of je 600 watt veilig kan aansluiten op de stroominstallatie in je studentenkot? Vraag je je dat ook af als je een 1500 Watt stofzuiger, feun of de frietketel insteekt?
                  Hoeveel wat trekt een Game PC denk je? Die dingen staan vaak ook constant aan in een studentenkot.

                  Hoeveel meer kost nu dan een 600 watt kweek?

                  Lamp 600 Watt, VSA 70 Watt, afzuiging 65 Watt, ventilator 35 Watt

                  Als de lamp 12 uur per dag brand verbruikt deze dus 670 x 12 = 8.040 Watt per dag. Voor 10 weken is dat 8.040 x 7 x 10 = 562,80 kwh. Dat maal 0,22 cent geeft 123,80 euro.


                  Afzuiging:
                  65 Watt x 24 uur = 1.560 Watt per dag, maal 10 = 109.20 Watt. Delen door 1000 is 109.20 kwh.
                  De afzuiger kost je dus 109.20 x 0,22 = 24 euro.
                  Voor de ventilator komt de som uit op 12,90 euro.


                  De totale kosten voor 10 weken met 12 uur licht per dag kost dus 123,80 + 24 + 12,90 = 160,70 euro

                  Hoeveel de lamp kost op 18/6 mag je even zelf uitrekenen.

                  Comment


                    #10
                    Re: 600w op studentencampus?

                    Wat dacht je van LED ?!
                    Iets andere aanpak, maar wellicht veiliger..
                    - King Willy Seeds - UHR genetics

                    Comment


                      #11
                      Re: 600w op studentencampus?

                      Een zware grafische kaart trekt mss 250 watt op zijn maximum. Continue aan staan en continue op vol vermogen draaien is iets compleet anders. Als je ni effectief aan het gamen bent dan daalt dat verbruik naar mss 30 watt. Die vergelijking met game pc's zie ik zo vaak passeren en zolang je geen 18 uur speelt gaat die vergelijking echt niet op. Per dag, elke dag gedurende drie maand?

                      Als ik naar mijn studententijd ga kijken en diegenen die op kot zaten... Je gaat er met een 600 watter zo ver bovenuit steken dat het vragen is om problemen.

                      Comment


                        #12
                        Re: 600w op studentencampus?

                        Als de reglementen bij de verhuur van een studentenstudio hetzelfde
                        zijn als bij een huurhuis, dan zou ik het niet riskeren, zeker niet met
                        zo'n grote lamp!

                        Je blijft toch aanhikken tegen het verbruik en niet te vergeten de geur!
                        Het risico lijkt me vele malen groter dan in een vrijstaand of rijtjeshuis!

                        Een afzuiger en een fan die 24/7 staan de draaien en de geur die
                        elke keer vrijkomt bij het openen van je tent, en zeker straks
                        bij het oogsten en knippen zal voor veel studenten erg herkenbaar zijn vrees ik!

                        Succes O.D.

                        Comment


                          #13
                          Re: 600w op studentencampus?

                          Als ik naar mijn studententijd ga kijken en diegenen die op kot zaten... Je gaat er met een 600 watter zo ver bovenuit steken dat het vragen is om problemen.
                          Hangt dan van het aantal medekwekers af he, ghehehe. Maar waarschijnlijk heb je daar wel gelijk in. De vraag is dan of een meerverbruik van 1000 kwh leid tot een oprollen van de kweek. Als je gewoon betaald doorgaans niet. Groter risico tot oprollen zullen die andere 600 studentjes zijn.

                          Comment


                            #14
                            Re: 600w op studentencampus?

                            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                            Als ik het goed begrijp vraagt je je af of je 600 watt veilig kan aansluiten op de stroominstallatie in je studentenkot? Vraag je je dat ook af als je een 1500 Watt stofzuiger, feun of de frietketel insteekt?
                            Hoeveel wat trekt een Game PC denk je? Die dingen staan vaak ook constant aan in een studentenkot.

                            Hoeveel meer kost nu dan een 600 watt kweek?

                            Lamp 600 Watt, VSA 70 Watt, afzuiging 65 Watt, ventilator 35 Watt

                            Als de lamp 12 uur per dag brand verbruikt deze dus 670 x 12 = 8.040 Watt per dag. Voor 10 weken is dat 8.040 x 7 x 10 = 562,80 kwh. Dat maal 0,22 cent geeft 123,80 euro.


                            Afzuiging:
                            65 Watt x 24 uur = 1.560 Watt per dag, maal 10 = 109.20 Watt. Delen door 1000 is 109.20 kwh.
                            De afzuiger kost je dus 109.20 x 0,22 = 24 euro.
                            Voor de ventilator komt de som uit op 12,90 euro.


                            De totale kosten voor 10 weken met 12 uur licht per dag kost dus 123,80 + 24 + 12,90 = 160,70 euro

                            Hoeveel de lamp kost op 18/6 mag je even zelf uitrekenen.
                            Dankjewel voor je reactie! Dit begrijp ik allemaal en ik snap dat het qua kosten wel mee valt, verder verbruik ik zelf vrijweinig. We hebben inductie platen maar ik kook nooit en game nooit op mijn laptop, ook tv kijk ik zelden. Wat mij meer zorgen maakt is dat iemand kan zien dat er 12/12 een 600w apparaat draait. Als ik het goed begrijp hebben we een hoofd elektriciteitsmeter per gebouw die verdeeld is in groepskasten, op onze kast en kachel zit een digitale meter die ze waarschijnlijk af kunnen lezen. Dit is waar ik mij zorgen om maak. Enig advies? Thanks!!

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Dankjewel voor je reactie! Over de buren maak ik me geen zorgen ik zit niet op de hoogste verdieping maar wel op een hoek. Roken is toegestaan en je ruikt regelmatig als je over de gangen loopt een wiet geur van iemand die lekker aan het genieten is. Ook zal de filter vrijwel alles geurvrij maken, het enige probleem word drogen. Of denk jij hier anders over?

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Sorry de reactie hieronder was bedoeld voor dit bericht!

                            Comment


                              #15
                              Re: 600w op studentencampus?

                              Of je gaat voor led
                              of voor die 250 w en hoopt dat ze dat niet zien
                              of je wacht nog effe tot het op een veiligere plek kan

                              Comment

                              Bezig...
                              X