Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w op studentencampus?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 600w op studentencampus?

Dankjewel voor je reactie! Over de geur maak ik me geen zorgen aangezien er gerookt mag worden op de kamers en als je door de gangen loopt vaak genoeg een wiet geur ruikt. Ook zit ik op de hoek en heb ik een goede filter. Energie is Mn enige vrees. Heb je hier enige verstand van of ze dit op elk willekeurig moment kunnen opvragen of bijhouden.

Comment

Neem LED of TL's/Spaarlampen.
      Worden ook goede resultaten mee behaald.

Comment

Ik moet nog even wennen aan dit forum op deze telefoon, excuses daarvoor

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobyPorsche View Post
        Neem LED of TL's/Spaarlampen.
        Worden ook goede resultaten mee behaald.
        Zou ik deze lamp er gewoon uit kunnen draaien en vervangen met een led lamp of moet ik meerdere dingen vervangen? En welke led lamp raad jij aan? Dankjewel voor je tijd!

Oorspronkelijk geplaatst door Haze smoker View Post
        Of je gaat voor led
        of voor die 250 w en hoopt dat ze dat niet zien
        of je wacht nog effe tot het op een veiligere plek kan
        Dankjewel voor je reactie, uit welke haal ik meer en welke raad jij aan?

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
        Een zware grafische kaart trekt mss 250 watt op zijn maximum. Continue aan staan en continue op vol vermogen draaien is iets compleet anders. Als je ni effectief aan het gamen bent dan daalt dat verbruik naar mss 30 watt. Die vergelijking met game pc's zie ik zo vaak passeren en zolang je geen 18 uur speelt gaat die vergelijking echt niet op. Per dag, elke dag gedurende drie maand?

Als ik naar mijn studententijd ga kijken en diegenen die op kot zaten... Je gaat er met een 600 watter zo ver bovenuit steken dat het vragen is om problemen.
        Hey bedankt voor je reactie, als ze het alleen achteraf kunnen zien is het niet erg dan oogst ik drie keer is die weg. Is er een manier hoe ze dit bijhouden?

Comment

Tsja, jij stelt de vraag he Als je drie keer oogst met 600 watt zit je op uw kot aan een hoger jaargemiddelde dan een gezin met twee kinderen. Dat plaatje klopt ni. Ik heb tot nu sinds mijn laatste oogst in april een 500 kWu verbruikt in mijn huis, ik kook wel op gas en al mijn lampen zijn vervangen door leds van 4watt. Maar een ronde onder 600 watt met 4 weken voorgroei is meer dan het dubbel.

En wat gaat een student doen met 1,2 kilo wiet? Dat zijn ruwweg 10 joints per dag. Wiet kweken is risico's afwegen. In mijn ogen neem je onnodige risico's met 600 watt op een kot. Kans is groot dat die onder of boven u de afzuig hoort draaien 's nachts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
            Tsja, jij stelt de vraag he Als je drie keer oogst met 600 watt zit je op uw kot aan een hoger jaargemiddelde dan een gezin met twee kinderen. Dat plaatje klopt ni. Ik heb tot nu sinds mijn laatste oogst in april een 500 kWu verbruikt in mijn huis, ik kook wel op gas en al mijn lampen zijn vervangen door leds van 4watt. Maar een ronde onder 600 watt met 4 weken voorgroei is meer dan het

En wat gaat een student doen met 1,2 kilo wiet? Dat zijn ruwweg 10 joints per dag. Wiet kweken is risico's afwegen. In mijn ogen neem je onnodige risico's met 600 watt op een kot. Kans is groot dat die onder of boven u de afzuig hoort draaien 's nachts.

Comment

400 gram onder 600 watt is vrij normaal, ook voor beginners. En dan autoflowers gaan kweken, die verbruiken nog wat meer

Onderschat het maar allemaal ni, een buisafzuiger zonder dimmer hoor ik 's nachts op de benedeverdieping draaien.

Comment

Ook nog even deze informatie: zoals ik had gelezen vroeg jij je af, als ik nu gewoon een andere 250 lamp in de plaats van de 600 doe of dat wel gaat? Helaas niet, je moet namelijk de wattage van je VSA(Voorschakelapparaat/ballast) blijven aanhouden. 600watt vsa moet 600watt lamp in, lagere wattage lamp dan vsa kan ploffen. Andersom ook trouwens ga geen 600w lamp op een 250w vsa doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GrowndFlow View Post
                  Ook nog even deze informatie: zoals ik had gelezen vroeg jij je af, als ik nu gewoon een andere 250 lamp in de plaats van de 600 doe of dat wel gaat? Helaas niet, je moet namelijk de wattage van je VSA(Voorschakelapparaat/ballast) blijven aanhouden. 600watt vsa moet 600watt lamp in, lagere wattage lamp dan vsa kan ploffen. Andersom ook trouwens ga geen 600w lamp op een 250w vsa doen.
                  Thanks voor je reactie! Ik probeer nog even uit te vogelen hoe alles hier is geregeld met meterstanden bij houden etc en daarna ga ik me hier even in verdiepen.

Comment

Spaarlampen: 3 x 22 watt op je kamer.....en geen haan die er naar kraait.

ujamupyh.jpg

Drie lampen met fitting.....pakweg € 15,-

Of een 180 watt Spectra.
                    Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobyPorsche View Post
                      Spaarlampen: 3 x 22 watt op je kamer.....en geen haan die er naar kraait.

[ATTACH=CONFIG]309172[/ATTACH]

Drie lampen met fitting.....pakweg € 15,-

Of een 180 watt Spectra.
                      die spectra ziet er wel leuk uit, hoeveel kunnen er hieronder op 120x120, wat is de beste verhouding? Is dit beter dan een 250w hps? En waar zijn deze veilig te bestellen of af te halen?

Comment

Ik denk dat een hps meer gaat opleveren dan die spectra, maar hps is ook weer meer verbruik.. als je toch meer intressen hebt in led dan hps, zou ik even het topic van beowulf lezen over cob leds. Cobs kunnen het namelijk wel goed opnemen tegen hps, het verbruik in stroom is ook lager omdat je toch nog met led bezig bent.

Comment

Allez, je zal in ieder geval *iets* leren in dat studentenhuis. Man, man, de jeugd van tegenwoordig.
                          In onzen tijd was een goudvis en een sanseveria al gewaagd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GrowndFlow View Post
                            Ik denk dat een hps meer gaat opleveren dan die spectra, maar hps is ook weer meer verbruik.. als je toch meer intressen hebt in led dan hps, zou ik even het topic van beowulf lezen over cob leds. Cobs kunnen het namelijk wel goed opnemen tegen hps, het verbruik in stroom is ook lager omdat je toch nog met led bezig bent.
                            dankjewel voor je reactie, die heb ik gelezen en zie dat je ze op Ali baba bij kingbrite kan halen. Wat is gelijk aan een 250w lamp dan ik kan het 100x lezen maar snap 1. Niet hoe ik die led cob moet aansluiten 2. Hoeveel van deze zijn qua verbruik net zoveel als een 250 hps? Die ledjes zijn 30€ pa ongeveer een complete 250w met vsa heb je al voor 60€

Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
                            Allez, je zal in ieder geval *iets* leren in dat studentenhuis. Man, man, de jeugd van tegenwoordig.
                            In onzen tijd was een goudvis en een sanseveria al gewaagd.

Ik zie dit als een hobby en tegen epilepsie. Maar je suggereert dus dat het te riskant is, of begrijp ik je verkeerd?

Comment

Comment

Ik zal er naar kijken. Dankjewel voor het zo vriendelijk mogelijk beledigen :p

Comment

Bezig...
                                X