Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600w op studentencampus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 600w op studentencampus?

    Ik zeg doen. Hou je wel een kweekverslag voor ons bij?

    Comment


      #32
      Re: 600w op studentencampus?

      Oorspronkelijk geplaatst door D83 View Post
      Ik zeg doen. Hou je wel een kweekverslag voor ons bij?
      Ik heb besloten te beginnen met een 250w hps en de 600w die ik nu heb liggen laat ik nog even. Ik ga zeker een verslag bijhouden.

      Comment


        #33
        Re: 600w op studentencampus?

        Lijkt mij ook de simpelste oplossing. Overigens als je dan een 600 koopt kan je die 250 prima gebruiken om voor te groeien in combinatie met een MH lamp. Dus een slechte investering is het nooit.

        Comment


          #34
          Re: 600w op studentencampus?

          Lijkt mij ook een betere optie dan 600 watt
          Ik ga je verslag zeker volgen,alvast succes.

          Comment


            #35

            Comment


              #36
              Re: 600w op studentencampus?

              Heb je ook al een alternatieve slaapplaats geregeld ?
              Je wordt er namelijk zonder pardon binnen 24-48 uur uit geflikkerd als ze erachter komen dat je een wietplant hebt.

              Als er 1 medestudent is die weet dat je wietplanten hebt kun je het beter afblazen.

              En waarom dan geen 400W ?
              Ik neem aan dat je in die 120x120 tent meer dan 2 plantjes wil zetten ?
              Dan voldoet een 250W lamp niet.
              Die moet namelijk op zo'n 25-30cm boven de planten, en dan kan die niet het hele oppervlak van 120x120 meer belichten.

              Als je autoflowers kweekt moet de lamp van begin tot eind op 18/6.
              Gemiddeld duurt een autoflowerkweek 3 maanden.

              Niet-autoflowers kun je op 12/12 zetten wanneer je wil.
              Je kunt zelfs al vanaf het begin op 12/12 en bijv. de lamp 's nachts aan, dan is de minste kans dat iemand naar de elektriciteitsmeters staat te staren.
              Een niet-autoflowerkweek duurt gemiddeld 4 maanden.

              Zoals gezegd, het grootste risico is als er iemand anders van weet.

              Misschien ook eens wat kweekverslagen doorlezen ?
              Daar leer je 100x meer van dan alleen de vragen die je stelt in dit topic.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Re: 600w op studentencampus?

                Dankjewel voor je reactie, ik heb gekozen om een lumatek dimmable 400w Evsa te nemen met een dualspectrum lumatek 250 hps lamp die geschikt is voor groei en bloei. Eerst even zo proberen, dan maar minder opbrengst! Was een beetje te enthousiast begonnen en had me meer moeten verdiepen. Nu ben ik 150€ extra kwijt en heb ik een lamp plus vsa over van 600w. Ik neem geen auto flower maar feminised amnesia zaadjes. Qua veiligheid heb ik alles op orde; kleine blusser naast de tent en naast Mn deur aan de buitenkant zit een brandslang.

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Heb je ook al een alternatieve slaapplaats geregeld ?
                Je wordt er namelijk zonder pardon binnen 24-48 uur uit geflikkerd als ze erachter komen dat je een wietplant hebt.

                Als er 1 medestudent is die weet dat je wietplanten hebt kun je het beter afblazen.

                En waarom dan geen 400W ?
                Ik neem aan dat je in die 120x120 tent meer dan 2 plantjes wil zetten ?
                Dan voldoet een 250W lamp niet.
                Die moet namelijk op zo'n 25-30cm boven de planten, en dan kan die niet het hele oppervlak van 120x120 meer belichten.

                Als je autoflowers kweekt moet de lamp van begin tot eind op 18/6.
                Gemiddeld duurt een autoflowerkweek 3 maanden.

                Niet-autoflowers kun je op 12/12 zetten wanneer je wil.
                Je kunt zelfs al vanaf het begin op 12/12 en bijv. de lamp 's nachts aan, dan is de minste kans dat iemand naar de elektriciteitsmeters staat te staren.
                Een niet-autoflowerkweek duurt gemiddeld 4 maanden.

                Zoals gezegd, het grootste risico is als er iemand anders van weet.

                Misschien ook eens wat kweekverslagen doorlezen ?
                Daar leer je 100x meer van dan alleen de vragen die je stelt in dit topic.
                bedankt voor je reactie, niemand weet er van. En hoezo zou ik niet meerdere plantjes onder een 250w lamp kunnen zetten? Ik weet dat de opbrengst dan niet maximaal zal zijn maar met de juiste voeding en veel liefde kan ik er wel 5 onder kwijt met een leuke opbrengst. 400w vind ik weer net te veel, 250watt en misschien later nog een tentje met zoon spectra 180w led lijkt me het fijnste. Het is voor mij ook meer een hobby, hoef er niks op te verdienen puur voor eigen gebruik.

                Comment


                  #38
                  600w op studentencampus?

                  Hoezo dat niet werkt leg ik toch ook uit ? [emoji851]

                  250W belicht ongeveer 60*60cm effectief.

                  !(◎_◎)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: 600w op studentencampus?

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Hoezo dat niet werkt leg ik toch ook uit ? [emoji851]

                    250W belicht ongeveer 60*60cm effectief.

                    !(◎_◎)
                    Ja daar kan ik toch wel meer als een plant kwijt? Wat zou jij dan aanraden hoeveel planten, en wat zou jij dan verwachten qua oogst?

                    Comment


                      #40
                      Re: 600w op studentencampus?

                      Ach je bent niet de enige. Ik heb ook een complete set gekocht, en naderhand toch een led aangeschaft. Toevallig ook de spectrabox 180 watt. De hps, vsa en reflector bewaar ik voor de toekomst, kun jij ook mooi doen. Leuk om bijvoorbeeld het verschil te ontdekkken met led en hps. Ik heb twee dames in een 100x100x180.

                      Comment


                        #41
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #42
                          Re: 600w op studentencampus?

                          Oorspronkelijk geplaatst door D83 View Post
                          Ach je bent niet de enige. Ik heb ook een complete set gekocht, en naderhand toch een led aangeschaft. Toevallig ook de spectrabox 180 watt. De hps, vsa en reflector bewaar ik voor de toekomst, kun jij ook mooi doen. Leuk om bijvoorbeeld het verschil te ontdekkken met led en hps. Ik heb twee dames in een 100x100x180.
                          Nice! Die spectra is ook niet zo duur in aanschaf, makkelijk en veilig in gebruik. Is dit ook je eerste kweek? Hoeveel verwacht je der uit te halen per plant?

                          Comment


                            #43
                            Re: 600w op studentencampus?

                            Jep eerste keer ook. In een ver verleden wel eens in de tuin maar dat stelde niet zoveel voor. Zaadje erin en laten groeien maar Mijn doel is een halve gram per watt te oogsten. Dat moet denk ik wel haalbaar zijn mits de omstandigheden de gehele kweek optimaal zijn.

                            Comment


                              #44
                              Re: 600w op studentencampus?

                              Oorspronkelijk geplaatst door D83 View Post
                              Jep eerste keer ook. In een ver verleden wel eens in de tuin maar dat stelde niet zoveel voor. Zaadje erin en laten groeien maar Mijn doel is een halve gram per watt te oogsten. Dat moet denk ik wel haalbaar zijn mits de omstandigheden de gehele kweek optimaal zijn.
                              Succes in iedergeval! Hou je een kweekverslag bij? Hoeveel cm2 dekt die lamp effectief, kunnen er niet meer planten onder?

                              Comment


                                #45
                                Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

                                Comment

                                Bezig...
                                X