Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te koud met afzuiger aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Te koud met afzuiger aan

Korting op 420shop
    Beste mensen, ik ben met mijn eerste kweek bezig, onder 2 dimlux lampen, ben ondertussen in week 1 beland maar eigenlijk is het vanaf het begin al vrij koud met zowel de lampen aan als uit. Met de lampen aan is het ongeveer 23 graden en lampen uit ongeveer 10/12 graden maar dit is ook wel eens 7 graden geweest.

Ik heb altijd de afzuiger aan en indien ik deze uit zet (wanneer de lampen ook uit zijn) is de temperatuur rond de 18 tot 20 graden. Dat valt nog mee vergeleken met de zuiger aan.

Nu had ik zelf bedacht een tijdschakelaar op de afzuiger te zetten maar nu komt het probleem; de afzuiger klikt dan niet aan als hij aan moet en ook niet uit als hij uit moet.

Iemand hier ervaring mee? Is het onmogelijk om zo'n zware kist op een simpele tijdschakelaar aan te sluiten? Want elke keer handmatig die afzuiger aan en uit zitten is eigenlijk geen doen...

Ik hoor graag jullie mening!

Re: Te koud met afzuiger aan

Zelfs al krijg je hem aan en uit geschakeld dan is dat geen oplossing. Afzuiger moet 24 op 24 aan staan in de bloeiperiode. Het gaat beginnen stinken anders en de lv gaat te hoog oplopen waardoor je toprot krijgt.

Comment

Ja helemaal mee eens, als ik nu al tegen een plantje sta en ik weer op de bank ga zitten ruik ik het al.
      Maar is het verder niet schadelijk of nadelig voor de planten (en ook uiteraard de opbrengst) als de temperatuur in de bloei zo laag is? Aangezien ik in andere topics lees dat de beste temperatuur toch wel 28 graden is met lampen aan en rond de 20 graden met de lampen uit ��

Comment

Comment

Dus wat is het beste dan volgens jullie?

Comment

De lampen aan in de koudste periode.

Afzuigers 24/7 aan, dan gaan ze ook niet kapot.
            Overmatig aan/uit schakelen gaan ze kapot van.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Verwarmen? Of wachten op warmer weer.

Comment

Als je binnen kweekt moet het normaal gezien toch wel te doen zijn zou ik denken, een schuur is natuurlijk een ander verhaal. Waar kweek je?
                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

Comment

Ik had hetzelfde probleem. Heb een 45 watt heater gemaakt. Afzuiging gaat via arduino en is volledig autonoom. In de nqcht is het nu 20graden. Hoeveel heb je betaald voor je afzuiger, en welke opties heeft deze?
                  gl hf lol wp gg no re!

Comment

Koop een warmtekabel en zorg dat het wortelbed boven de 18 graden blijft. Dat is belangrijker dan proberen de omgevingtemteratuur op te krikken.

Comment

Bezig...
                    X