Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek loopt compleet fout!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweek loopt compleet fout!

Korting op 420shop
    Beste leden,

Ik had een kweektent gekocht 1.20 x 1.20 x 2 Meter met afzuiging, filter, VSA, 600 watt lamp, Lampekap, Climate control, Termostaat, Blower, Slangen ect.

Ik heb in mijn tent vierkante 11 liter potten gezet ( Iemand vertelde mijn dat ronde beter waren vanwege de wortels die beter door kan groeien dan een vierkantepot omdat dan de wortels in de hoek even word tegen gehouden ).
    Ik had PowerPlant stekkies gehaald en in normale grond gedaan in de potten.
    Alles was aangesloten en alles deed het!

Mijn process :

Na de 3e dag stress veroorzaakt iemand vertelde me dat de lamp 12 op 12 moest terwijl dat niet moest ik dacht het al maar hij kwam zo sirieus over.
    Ik heb de lamp helemaal boven in de tent gehouden dus ze zijn allemaal door geschoten.
    Lange dunnen stelen de planten vielen om en zorgde dat er minder licht aan de onderkant kon komen.
    Wortel stimulator gebruikt tot 2 weken in de bloei.
    Celstrek remmer nog gebruikt om ze af te remmen.
    Laten bloeien en uiteindelijk niet droog laten trekken en geknipt.

Kortom een heleboel fout gegaan !

Nu hoe het moet volgens mijn :

Dutch Pro wortel stimulator
    Dutch Pro grow a + b
    Dutch Pro bloei a + b
    P13/14 voor compacte toppen

20 Plantjes in een 1.20 x 1.20 x 2

Grote lampen kap
    600 Watt lamp
    Met alles wat ik heb.

Eerste 2 weken van je stekkies moet je de blokjes vochtig houden met voeding grow a + b en wortel stimulatoren naast het blokje gieten steeds een beetje verder een week lang.
    De 2de week van onder water geven wortelsimulator en de grow voeding, na 2 weken geen wortel stimulator meer gebruiken.
    Wachten tot de planten op hoogte komen en als ze rond de 1.10 meter zijn inspuiten 3 keer met celstrekremmer, daarvoor afbouwen met de grow voeding ( en een week droog laten trekken ? )
    De lamp 12 op 12 zetten en beginnen met de bloeivoeding. Als ze beginnen te vormen dus bijna klaar zijn week droog trekken en dan knippen en de laatste 2 dagen laten schrikken door het koud te maken. ( Ook licht uit laten? )

De lamp 50 Centimeter boven de plant houden zodat ie niet verbrand en niet te groot word?
    Laatste week die P13/14 gebruiken niet de laatste week droogtrekken maar de laatste week voeding?

Ik heb heel veel vragen en wil niet dat mijn volgende keer weer helemaal fout gaat hoop dat jullie me tips en advies kunnen geven.
    Ik heb wat zitten te lezen en doen en verdiep me nu steeds wat meer in de plant.

Elke dag dezelfde tijd voeding geven het liefst een kwartier voor het licht uit gaat?
    Niet de tent open ritsen als het donker is.
    Controleren op spint onder de blaadjes.

Wat zijn nog meer belangerijke punten? Kortom hoe kan ik een goede kweek neerzetten?

Met vriendelijke groet,

Karel
    Attached Files

Re: Kweek loopt compleet fout!

Veel kweekverslagen lezen hier helpt al enorm

Comment

Bedoel je met droog trekken water geven zonder voeding?
      Want dit moet je wel doen voor je gaat oogsten, het heet flushen dit doen we om de laatste voedingsresten uit je plant te krijgen zodat je na de oogst deze niet oprookt .

Comment

Stekken standaard om de 2 dagen voor 2 weken in spuiten met Neem tegen de beestjes.
        Water geef je 2 uur na licht aan. Niet voor licht uit.
        Water spuiten doe je net voor licht uit. Dit doe je nooit in bloei.
        Water geef je best elke dag een klein beetje dan om de 2/3 dagen een grote klets.
        Weeg je potten door ze op te heffen en kweek een gevoel aan van wanneer ze water moeten hebben en wanneer niet.
        PH en EC meten van je water/voeding en dit stabiel houden.
        Je omgeving onder controle houden (LV en temp).
        Vermijd licht stres!

Belangrijkste is dat je elke dag even met je plantjes bezig bent en ze leert kennen.
        En niet te snel veel producten bij je planten te kieperen.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor als je een beetje oplet.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Yep, waar moet ik beginnen.
            Bijna alles is fout gegaan.
            Heb je advies ingewonnen bij broodkwekers ?

anti-celstrek bijvoorbeeld gebruiken wij niet, omdat het niet nodig is als je de lamp op de juiste hoogte houdt.
            Da's echt een middeltje dat broodkwekers gebruiken, gewoon maar wat doen, en nadien oplossen met lapmiddelen zonder rekening te houden met de gezondheid van degenen die de wiet gebruiken.

En al dat plannen met voeding van te voren kun je doen, dat hebben de fabrikanten ook al gedaan door voedingsschema's te maken.
            Zo'n plan is een leidraad, waarden waar je best, soms ruim, vanaf mag of moet wijken omdat de plant zich anders gedraagt dan je gepland had.

Minder planten.
            Lightmix van de growshop
            Als je met zaden kweekt, ipv stekken heb je geen beestjes en je kunt bijv meerdere soortjes zetten.
            (lees je dan ook goed in over zaden want er wordt ook veel rommel verkocht)
            Stekken meteen behandelen als je thuis komt.
            Meteen uit de doos, deed ik ze dopen (tot het blokje) in een emmer anti-beestjes-spul. (contactmiddel)
            Binnen een week nog een keer, en het liefst een week later nog eens, anders de laatste keer inspuiten ipv dopen.
            Na omschakeling op 12/12 -zolang er geen bloei is- de planten nog een paar keer inspuiten met Neemolie (een preventief middel waardoor beestjes stoppen met eten, voortplanten en vervellen)
            Geen voeding de eerste week, de week daarna hooguit halve dosis.
            Zo gauw ze in de grond gaan, indien lightmix, een week geen voeding, alleen water.
            Toppen, en een paar dagen daarna op 12/12
            Lamp op de juiste hoogte. 600W hou je op 60-70cm van de planten.
            Je begint pas met bloeivoeding al je al duidelijk bloei ziet, als er flinke pruiken op zitten dus. Tot die tijd geef je alleen groeivoeding.
            PK13/14 geef je in week 5 of 6 van de echte bloei, gedurende 1 week. Je geeft dan minder bloeivoeding.

Droog trekken, donker zetten, ijsklontjes, stam splijten, allemaal dingen die berusten op fabels.
            Bloei de planten gewoon goed af, daar win je veel meer mee.
            Eeen hele kweek kost nou eenmaal een maand of vier, al die overbodige middeltjes gaan ze niet sneller van, en belangrijker; de wiet wordt er niet beter van.

Kortom, doe gewoon alles anders.
            We kunnen allemaal opsommen wat we denken dat er fout is gegaan, en dat is nogal wat, maar probeer eens een stapel kweekverslagen hier op het forum te lezen.
            Daar leer je meer van, en is leuker dan dat iemand steeds komt zeuren dat er een blaadje scheef zit ofzo.
            Je hebt de materialen, maar daarmee ben je nog geen wietkwekert
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Inderdaad zoals hierboven word beschreven, door eens
              een paar kweekverslagen door te spitten en zeker wat
              topics voor beginners had je minstens de helft van de
              fouten van de eerste ronde kunnen voorkomen!

En echt dat lezen betaald zich zeer goed terug!

Succes O.D.

Comment

Q heeft het heel mooi beschreven hierboven.
                Je kan het beste jezelf goed inlezen ipv het iedere keer te vragen aan 1 persoon
                Ga uit van meerdere informatiebronnen en trek dan je conclusie.
                Als je een kweekverslag bijhoud zijn er genoeg ogen die gaan meekijken met je en evt kunnen bijsturen.

Succes je volgende kweek zal een stuk beter gaan ..

Comment

Netjes Q
                  Leuk om te lezen ook
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Bedankt goede informatie ik ga zeker even verder lezen !! Ik had veel eerder zelf op pad moeten gaan om informatie te winnen de hele grap is dat een growsh op mij geholpen heb ik dacht die weten het wel maar niet dus ��

Comment

Ook dat kon je hier lezen

Nu zijn nu alle growshops slecht hoor. Maar toch wel best even de gigantische hoeveelheid gratis informatie hier lezen eerst.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                      X