Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klein Probleem, Beetje hulp :)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Klein Probleem, Beetje hulp :)

Korting op 420shop
    Goededag,

Ik zit met een klein probleempje waarvan ik al denk het zelf weet op te lossen maar toch even hier langs ga om het na te vragen.
    Setup : 11liter x 20 op 1.5x1.5 meter, 1x1000w, 12/12, Graden licht aan: 23, licht uit 21, 5e week dag 3, Ik gebruikte voorheen gewoon mineraal water met een ec van 0.3.(nu dus een filter uit nederland aangeschaft om het water hier te filteren) Voorheen met 600 watt schoefte ik rond deze tijd de e/c op naar 1.4 a 1.6 met wat spoelbeurten ertussen door.(toen heb ik dit nooit gezien) nu run ik dus 1000w en heb ik het opgeschoeft naar 1.9a2.1, het ging goed tot dat ik deze week wat verbrandingen zag op het onderste blad en bij een enkel in het midden, ook zijn de nerfjes geel van het blad. bij een enkeling ook het blad licht groen aan het kleuren. ik houdt alles netjes bij op papier, Ik heb mijn normale water laatst aangevuld met leidingwater wat hier vol met chloor zit. Dat is 1 week geleden, zou het kunnen zijn door het aanvullende water met een ec van 0.9 en vol met chloor zit?
    Normaal houdt ik de aarde een beetje nat aan de onderkant zodat ik zeker weet dat alles blijft draaien, niet dat de pot overvol isvan water maar gewoon dat ik zeker weet dat de onderste wortels ook genoeg krijgen, De laatste week heb ik 2x 500ml water gegeven om de dag en ik denk dat het ook zo kan zijn dat mijn wortels op dat moment aan de onderkant geen vocht hadden en dat miscchien om deze manier laten zien? het was dus zo dat de 2x 500ml water alleen tot de bovenkant kwam en niet beneden.

Bij de voeding gebruik ik gewoon het schema van Bio green alleen pas ik de Bio2 en bloom aan op de plant. Net zoals ik 2a3 weken geleden de planten even heb doorgespoeld met alleen Biozym calgel en xforce, paar dagen erna gaven ze dus aan meer voeding te willen en op dat moment zat ik rond de 1.7ec.

Ik gebruik 1 voedingslijn, alles van Bio Green. CalGel, Bio1(voor groei, nu niet meer dus) Bio2 bloei, Bio Bloom, X-root(niet meer) X-force en Biozym. Alles dus volgens schema, ik gebruik bio2 en bloom om de EC aan te vullen naar gewenst niveau.

Zelf denk ik dat het te maken hebt gehad met het droogstaan van het onderste gedeelte of met de chloor, uiteraard vergeet ik de optie teveel voeding niet.
    Mij werd aangeraden om extra calsium of kalium toe te voegen. maar aan de andere kant dacht ik zelf, gewoon even spoelen en terug naar de basics. 20170103_171604.jpg20170103_171613.jpg20170103_171623(0).jpg20170103_171623.jpg20170104_120644.jpg20170104_120707.jpg

Voor de rest ben ik uitermate in shock van het verschil tussen 600 en 1000w in dit stadium is alles al 2x zo groot.
    Het is natuurlijk wel normaal dat de onderste bladeren een beetje vergaan ivm weinig licht etc, maar er is duidelijk nog iets anders gaande op dit moment.

Bijgaand fotos!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

20170104_123130.jpg20170104_123147.jpg

Re: Klein Probleem, Beetje hulp

Beestjes. Wsl spint. Onderste bladeren is iets anders, maar onderste bladeren zijn te negeren.

Comment

Hey Beowulf,

Geen beestjes te zien wat is normaal de reden dat de nerf van de bladeren iets geel worden? Als ik teryg ga naar minder voeding zou toch ook hetgene wat teveel wordt gevraagd op dit moment reduceren? Ik denk aan spoelen maar het is verse aarde, kan nooit kwaad uiteraard.

Thanks voor de reactie iig

Als iemand dit bekent voorkomt? please?

Comment

die kleine plant staat precies te nat , ivm die schade aan de rest van de bladeren , denk ik ook aan beestjes , nog niets zien rondvliegen in je tent ??
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Waren het stekjes of uit zaad?

Succes O.D.

Comment

Stekken!

heb nu water aangemaakt staat op 0,1ec en 6.0 ph, denk dat ik ze is lekker ga spoelen.

Comment

0.1EC dat is laag. Is dat RO water of gedemineraliseerd?
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Ik gebruik een filter uit nederland wat ik gebruikte voor mijn schoonmaak bedrijf, Het zorgt ervoor dat het water uit de leidingen van 0.9 naar 0.0 gaat, Ik gebruik zakken waar Hars in zit en kan ongeveer met 5 kilo 1000 liter water zuiveren, ligt eraan hoe hard het water is, um het verschil tussen RO water en gedemireliseerd weet ik zelf niet..

Dit gebruik ik : techniek is het water door een ionenuitwsselingshars sturen. Deze hars vervangt alle positieve ionen (Na, Ca, Mg, K, ...) door H+, en alle negatieve (Cl, SO4, CO3, ..) door OH-. En H+ en OH- samen vormen ...water. Dit leidt tot een water waaruit een zeer groot deel van de ionen zijn verwijderd, en voor alle praktisch gebruik is het identiek aan gedestilleerd water. Een kleine droogrest is mogelijk. Water dat door een ionenwisselaar is gestuurd, bevat WEL nog alle niet-geladen onzuiverheden, zoals opgeloste niet-ionaire organische stoffen, bacterien, virussen, ... die niet door de gewone filterwerking van de hars zijn tegengehouden. Een kleine droogrest is dus mogelijk.

Dit moet wel omdat ik zelf in spanje zit, en het leiding water echt niet te doen is, het staat op 1.0 standaard hier, ik heb er al een oogst mee gedraait en wat heel erg blij met dit water resultaat. Ook gebruikte ik hierbij het airco water wat hier overtollig uit kwam en altijd goed is om te gebruiken.

Erbij moet uik zeggen dat ik DEZE week pas met dit water begin, al die andere weken heb ik mineraal water gebruikt met een ec van 0.3, en toen opgeschoeft naar 2.1 TOTAAL, dus eigenlijk 1,8 maar ik reken de ec van de mineraal ook mee omdat dat gewoon zo hoord.

Ik wil ze graag even spoelen omdat ik nu 2 weken op de 2.1 zit en doormiddel van spoelen kan ik de hoeveelheid ec in de aarde weer even reduceren.
                Last edited by jungleman; 4 January 2017, 17:08.

Comment

Comment

Kleine puntjes op anders knalgroene blaadjes, moet je ni aan twijfelen. Dat zijn beestjes. Wsl zie je ze gewoon nog niet.

Heb hier al een aantal man water zien ontharden en dat zorgde ook altijd voor problemen.

Comment

Kun je dat type filter eens posten? Ik heb hier ook standaard 0.83ec water en ben aan het kijken voor een oplossing hiervoor.
                      RO is omgekeerde osmose.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Bezig...
                      X