Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblemen 3e week Amnesia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen 3e week Amnesia

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over mijn kweek het is mijn eerste ook dus maak nogal wat foutjes[emoji23]

Mijn setup

600w hps
    Davin hobby timer 600w
    Wilco Filter 125x50
    Afzuiger 4 standen
    1x1 kweektent
    Luchtbevochtiger 4.5 liter
    Mini ventilator
    18 liter potten x5

Ik had besloten om voor mijn eerste kweek Amnesia haze te proberen. Alleen heb ik nu bladproblemen ongeveer 1,5 week en weet niet wat ik er mee aan moet. Mijn PH keurig altijd op 5.8 EC rond de 1.8 voor voeding volg ik het schema van biobizz All mix en zit ik nu in week 3
    De planten zitten in 18 liter potten en heb er 5 op 1 vierkante meter. Gemiddeld is het 25 graden en lampen uit 22. Luchtvochtigheid was eerst 20% na vandaag had ik een luchtbevochtiger aangeschaft. En zit die nu rond de 40% hoger krijg ik het niet. Ik geef de planten elke dag 1 liter verdeeld over 5 dus 200ml per dag. Ik denk dat dit het probleem is dat ik teveel water geef. Hier zijn een paar foto's van de planten en het schema die ik volg. Is het normaal dat de planten nog zo klein zijn ook in week 3?

Re: Bladproblemen 3e week Amnesia

Een EC van 1,8 in week 3 in de groei lijkt mij te hoog, dat is meer de EC in de 3de week bloei en dan is het ook zo'n beetje de max. Ik neem aan dat je nog geen bloei en booster voeding geeft ?

Water geef je als je potten licht aanvoelen of als je een vinger in de aarde steekt en deze droog aanvoelt. Dus niet gewoon erin gooien maar naar behoefte van je plant.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Bedankt voor je reactie
      Ik geef wel bloei en de booster volgens schema.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

De lamp had ik inderdaad al omgezet pas 1 dag. zou ik de lamp terug kunnen zetten naar 18 weer? En dan geef ik de komende tijd alleen water gewoon tot ze bij trekken.

Comment

Kun je proberen maar dat kan ook weer stress opleveren waardoor je wellicht nog meer problemen krijgt. In principe kunnen ze in de bloei, worden dan niet zo heel groot maar het kan wel.

Plaats ook eens een foto als de lamp uit is, dat geeft weer een ander licht en een ander beeld van de problemen. Doe dit vlak voor het aanspringen van de lamp of vlak na het uitspringen dan verstoor je de donker/licht periode zo min mogelijk. Wellicht dat iemand anders hier op het forum een andere oorzaak ziet.

Persoonlijk denk ik overvoeding.

Comment

Ik heb de lamp terug gezet naar 18/6 heb nog een paar foto's kunnen maken van

Comment

Heb de lamp terug gezet naar 18/6 in de hoop dat het niet gaat stressen. Heb 2 foto's 1 plant die het beste doet en 1 die het slechtste eraan toe is

Comment

Zoals gezegd EC 1.8 is veeeel te veel Laat ze maar paar dagen bekomen nu.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

Begin maar opnieuw, kans op herma's is ondertussen veels te groot. Snap ni dat nog zoveel mensen die fout blijven maken. Eerste drie weken sowieso geen voeding geven. Niks. Ook die root juice of wortelstimulator niet. Zeker niet in 18 liters. En ook geen water geven in zo'n grote potten. De eerste twee weken kunnen ze zelfs volledig zonder water als je de aarde licht vochtig in de potten doet. Wortels zijn nog lang ni overal geweest...

Comment

Dat zie er niet best uit helaas. Die ec is idd veel te hoog voor zulke kleine dames.
                      Als ik het goed heb dan heb ik mijn kweek de eerste 5weken geen voeding gegeven en dat was op 70%growmix en 30%batmix van plagron.

I like it!!!
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik ben er ook bang voor, zien er behoorlijk gehavend uit... Je ziet het wel vaker bij beginners ; alles volgens schema's willen doen en niet naar de planten kijken. Vervolgens krijgen deze te veel van alles, ze worden zeg maar doodgeknuffeld. Been there, done that.

Die all-mix aarde heeft voeding voor enkele weken, heb ik ergens gelezen op internet. Als je ook nog eens biovoeding gebruikt zou ik mij in het begin helemaal niet bezig houden met PH en EC waarden, dat is bij biovoeding helemaal niet nodig. Kun je bij een volgende kweek oefenen, kijk eerst eens hoe het plantje groeit en bloeit en leer daar van.

Ik zou ook (voor de zekerheid) opnieuw beginnen, je kunt natuurlijk deze plantjes laten staan (als je de ruimte hebt). Wellicht wordt het nog wat, anders je verlies nemen en in de groenbak ermee.

Zorg dan dat je je potten hebt ingewaterd zodat de aarde vochtig is. Vochtig, niet zeiknat ! Volgens de fabrikant kun je de aarde het beste 36 uur vantevoren inwateren om het bodemleven op gang te laten komen. Als je dan de zaadjes hebt laten kiemen dan kunnen ze in de aarde en hoef je voorlopig geen water te geven. Pas als de aarde droog is (meten door potten op te tillen, je merkt op den duur het verschil tussen vochtig en droog a.d.h.v. het gewicht) kun je ze een klein beetje water geven, zonder voeding. Wacht dan tot de aarde weer opgedroogd is. Zo bijft er ook genoeg zuurstof in de aarde, zeiknatte aarde kan nml. geen zuurstof vasthouden. Als je dan ziet dat de plantjes wat lichter van kleur beginnen te worden kun je voorzichtig gaan bijvoeden. Nogmaals, het schema zou ik pas aanhouden vanaf het moment dat je de lamp op 12/12 hebt gezet en dan nog voorzichtig zijn met de voeding. Een overschot aan voeding ben je niet zomaar kwijt, een tekort kun je makkelijk bijvoeden.

Houd ook een kweekverslag bij hier op het forum, is niet verplicht echter als er iets niet in de haak is dan word je hier razendsnel op geattendeerd. Zo kun je meteen op problemen inspringen en voorkom je dat je in dezelfde situatie terecht komt waar je nu in zit.

O ja, mocht je besluiten om deze weg te gooien en helemaal opnieuw te beginnen ; vervang ook de aarde. Als je de nieuwe zaden in de gebruikte aarde steekt heb je al meteen te maken met een overschot, dat is niet handig.

Succes !

Comment

Hardstikke bedankt flip voor de reacties. Het heeft me erg goed op weg geholpen de dames zitten weer op 18/6. En krijgen alleen water als de grond droog aan voelt en ze zien er weer iets beter uit. Ik zal volgende week beginnen met een kweekverslag. [emoji106]

Comment

Gezien je 600 watt hebt, en ik niet geloof dat daar ook nog maar de helft van wat er af zou kunnen komen vanaf gaat komen, zou ik je sterk aanraden om opnieuw te beginnen.
                            T word anders zo duur voor zo weinig..
                            Nieuwe zaadjes, in regenwater op kamertemperatuur (althans bij mij staat de kamerverwarming op 22)laten ontkiemen, potten vullen met nieuwe aarden en kamertemperatuur regenwater geven om alvast nat te worden, niet zeiknat dan spoel je gelijk de voorvoeding eruit, en als je zaadje ontkiemt Is hem met de bergparabool (boog die naae bovem wijst en terug buigt naar beneden) omhoog (dus t wortel puntje wijst naar beneden) in de aarde stoppen (worteltje maakt altijd een bochtje zodat het zaadje t zaad omhulsel eraf kan gooien voordat ie de zaadlobben boven de grond laat zien), dr 1-2 maanden voorgroei geven(afhankelijk van haar en je tent z'n hoogte) dan in de bloei, en 3 weken later pas bloeivoeding geven.
                            Dit plantje heeft erg veel stress, zelfs als ze nu nog groeit ipv bloeit en dit alles overleeft...
                            De kans dat ze herma worden door dit, en over n maand ineens ballen heben en je 1 banaantje vergeet weg te halen waardoor je hok vol zaad zit, of je haalt die hele plant weg waardoor je NOG minder overhoudt..

Maar het Is slechts wat ik zou doen.

T is geheel aan jou natuurlijk

Ps: groeivoeding is op voorvoeding in aarde na, in feite onzin. Bloeivoeding hoeft pas vanaf week 3 van de bloei. Geef je eerder bloeivoeding ipv groeivoeding dan de daadwerkelijke bloei, krijgt ze veel minder stikstof waardoor dr blad geel word, verschrompeld en bruin wordt aan de rand, en slap word waardoor de bladeren uit zichzelf eraf vallen.

Comment

Hij kweekt met Biobizz voeding als ik 't goed zie ?
                              Dan is de groeivoeding geen onzin, sterker nog, die geef je de hele kweek door.

Er gaan nogal wat dingen fout:
                              Het meten van de EC.
                              Bij gebruik van Biobizz meet je geen EC.
                              De voeding is niet rechtstreeks opneembaar, dus de EC is helemaal niet goed te meten.

De pH van 5.8.
                              5.8 is sowieso al veel te laag op aarde, maar Biobizz werkt veel beter als je helemaal niets aan de pH doet.
                              Al dat zuur wat je erbij gooit doet meer kwaad dan goed.

Kortom, laat de meters in de kast liggen.
                              Geef alleen Bio-Heaven en Bio-Grow tot er echt bloei te zien is, en doe dan 0.5 tot maximaal 1ml/L van beide.

Pas als de bloei begonnen is ga je de andere flesjes erbij pakken en naar het schema kijken.

(ik kweek ook met Biobizz. Als je eens wilt zien hoe het ook kan; check m'n verslagen)
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                              X