Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
idd verschoot me ook een bult, die persoon had me een smsjes gestuurd dat er nu spiraal spaarlampen zijn tot 26watt ik direkt gaan zien natuurlijk nieuwe lampen .
toegekomen in de winkel nog ff zitten lullen mee die vent, en toen vroeg ik naar de kleurtemp., die vent trok gezicht. hij zei dat die al een aantal jaar vervangen waren maar dat ze op de oude t8 de benaming niet gebruikt word. de nieuwe generatie tl lampen de T5 zoals de buisjes van spaarlampen ook, hebben wel al de nieuwe kleurbenamingen , dus heb vandaag zelf ook bijgeleerd
ps : die nieuwe spiraal lampen lichten niet zo effectief als die gewone U2 en U3's die spiraals hebben serieus verlies in het midden dus heb ik ze ook niet gekocht. ik zeg altijd tegen die vent dak verlichting zoek voor fotostudio, die hebben ook verschillende kleurtemperaturen nodig
grtz
a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne
hier zijn alvast nieuwe foto's
toch blijf ik met de vraag ..
waarom hangen mijn puntjes zo naar beneden ?
Twee Tl van 18W geven eigenlijk ook niet veel warmte .. wat kan ik doen om het daar wat warmer maken ?
ah oke ! toch zeker bedankt voor de tip
zal er is direct voor zorgen dat ze dichter staan ..
heb er ene daarnet in het zonnetje gezet boven de chaufage achter het glas
mmmm zei ze haha!
jawel maar voor groei moete ze zeker genoeg blauw licht hebben , ale da heeft den oki me toch wijsgemaakt .
die kweekte vroeger in z'n kot met alleen maar warmwhite en int midden een grote lamp coolwhite en alles ging vlotjes bij hem .
kheb ook gehoord dat je bij groei vb 1warmwhite en 3 coolwhite dat de planten dan beter groeien dan op 4 coolwhites , weet iemand of da juist is ?
dus als ik het goe begrijp dan moet ik binnekort als ik overschakel naar 12u licht moet ik andere lampen halen ? juist ?
welke lampen kan ik dan het beste gebruiken ?
greeeeeeeeeeets
groei : 840 (en 1/4 ofzo 827)
bloei : 827 , eerste week zou ik nog half 840 en half 827
840 = cool white
827 = warm white , 830 is ook warm white maar meer geel en 827 is meer naar oranje .
't schijnt dat 827 toch nog wa beter is dan 830 .
btw oki merci om het te bevestigen , kzal morge al ies nen warmwhite erbij steken :p .
Comment