Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekje. Hulp nodig

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Stekje. Hulp nodig

    Oorspronkelijk geplaatst door ozon View Post
    De karteltjes van het onderste blaadje wijzen een beetje omhoog. Is dit een teken van uitdroging en moet het blaadje eraf?

    Het blaadje hangt ongeveer maar 1 of 2cm vanaf de bodem. Ik denk dat dit zoiezo te laag is en zorgt voor uitdroging. Maar ik ben niet de expert.

    Wat ik ook 100% zeker weet is dat dit stekje geen wortels heeft. ik heb het pas 2 dagen geleden in de grond gestoken. De bovenste 2 blaadjes die je ziet zijn er afgelopen nacht bijgekomen
    Ziet er gezond uit lijkt me. Als je stekje geen wortels heeft hoe gaat hij dan verder groeien denk je? Plant heeft wortels nodig. En hoe weet je 100%zeker dat hij dat niet heeft?
    -----edit--

    ik zie dat je je nog niet voorgestelt hebt. doe je dat even? http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...oor-t2009.html

    grtzz
    Last edited by sneeper4life; 11 May 2009, 14:52.

    Comment


      #17
      Re: Stekje. Hulp nodig

      Haha ik kan niet onder de grond kijken inderdaad daar heb je een punt . Ik denk erover om het plantje alsnog in een mix van potgrond perliet en stekgrond te doen . Rustig met een schepje eromheen en voorzichtig overzetten in de andere pot. Hopen dat ze niet schagerijnig word en opeens van geslacht verandert . Of denk je dat dit niet nodig is?

      Misschien kan ik zelfs wat buskruit van rotjes erdoorheen mengen hier zit namelijk natrium in dat het plantje misschien hard nodig heeft.

      Ik zal me dan maar eens introduceren.
      Last edited by westport; 17 May 2009, 12:20.

      Comment


        #18
        Re: Stekje. Hulp nodig

        Dat met die rotjes lijkt me niet nodig. Als je hem wilt overpotten zou ik hem in een grotere pot zetten daar een kuil inmaken zogroot als de pot waar je plant nu in staat en dan de plant met alle grond er uit laten glijden in de andere. Zo hoef je geen wortels te doden en heeft hij heel weinig stress. De grond waar hij nou in staat is neem ik aan gewoone potgrond?

        Je zegt dat dit een stekje is. had hij al wortels toen je hem kreeg? Hoelang is het geleden dat je hem kreeg? Als dat minder dan 4 dagen is hoef je hem nog niet over te potten want dan heeft hij nog niet super veel wortels hoor.
        Als de hij al wel wortels had toen je hem kreeg dan moet je even an de zijkant kijken of er al wortels uitkomen dan moet je hem pas overpotten
        Mooi dat je je even voorstelt

        grtzz

        [HELP] Gelieve de quote functie te gebruiken Wanneer er 1 of meerdere post tussen staan AUB, reageer op een bericht met de post reply button, Grtz [/HELP]
        Last edited by westport; 17 May 2009, 12:24.

        Comment


          #19
          Re: Stekje. Hulp nodig

          Sinds zaterdag ochtend is het in mijn bezit. Een vriend kwam ermee aanzetten hij vroeg of ik het eens wou proberen. De idioot had het plantje 10minuten zonder water of pot (dus ik kon zien of het wortels had of niet en dat was dus niet zo) naar mij toegebracht. Snel in een beker water gezet bij het raam. Toen na een halfuurtje in de (gewone)potgrond. Sinds gisteren hangen deze terarium lampen erboven.

          Volgens mij heeft ze het wel naar der zin
          Last edited by westport; 17 May 2009, 12:25.

          Comment


            #20
            Re: Stekje. Hulp nodig

            Toen ie uit t water kwam heb je toen gekeken of hij al een paar beginnende wortels had? Het lijkt me dat hij dat nu wel heeft anders gaan alle bladeren tog slaphangen.

            Dat is dan wel een relaxte vriend van je. Zei hij er ook bij wat voor een soort het was ofniet

            grtzz

            Comment


              #21
              Re: Stekje. Hulp nodig

              Helaas dat mocht niet baaten.

              Als ik aan het plantje ruik (met mijn neus er letterlijk bovenop) dan heeft het iets weg van white widow of super crystal.

              Echt zeker weten of het 1 van die 2 is kom ik pas achter over 4 maanden ben ik bang

              Comment


                #22
                Re: Stekje. Hulp nodig

                Oke, hou de grond maar lekker vochtig is goed voor komende wortels en als je dat kan ruiken wat voor een soort het is: respect. Ik kan het namelijk niet

                Als je over 4 weken een mooite cluse op van de hoofd-stengel doet dan posten mensen echt wel of het een vrouw of man is. Als je die trhead nog hebt gelezen wat ik zei over man/vrouw zie je dat over 4 weken zelf ook echt wel.

                Wat ga je eingelijk doen als het een man is?

                grtzz

                Comment


                  #23
                  Re: Stekje. Hulp nodig

                  Oorspronkelijk geplaatst door sneeper4life View Post
                  Oke, hou de grond maar lekker vochtig is goed voor komende wortels en als je dat kan ruiken wat voor een soort het is: respect. Ik kan het namelijk niet

                  Als je over 4 weken een mooite cluse op van de hoofd-stengel doet dan posten mensen echt wel of het een vrouw of man is. Als je die trhead nog hebt gelezen wat ik zei over man/vrouw zie je dat over 4 weken zelf ook echt wel.

                  Wat ga je eingelijk doen als het een man is?

                  grtzz
                  Alsnog laten uitbloeien heb ik teminste een mooie kamerplant voor de komende 4 maanden haha .

                  Misschien aan die vriend vragen of hij nog een wijfje heeft en dan weef ik van deze touw. Er is niks sterkers dan hennep touw En ja ik heb dat bericht gelezen. Van wat ik heb gezien lijkt het wel gigantisch veel op een vrouwtje. En zeg nou zelf : welke idioot knipt mannelijke stekjes en geeft deze weg met de intensie dat ze de plant 4maanden met zorg voeden en dan alsnog kunnen weggooien.

                  Comment


                    #24
                    Re: Stekje. Hulp nodig

                    Tjah dat kun je doen. Ik zou deze laten tot het eind kweken en als je vriend nog een wijfie heeft dan een paar toppen met stuifmeel bestuiven en dan heb je mooie zaden voor volgend jaar. kun je het dan nog keer proberen. Daarna kun je er nog touw van maken maar ik weet niet wat dat voor een nut heeft. Waarvoor heb je in hemelsnaam touw nodig van een wietplant?

                    grtzz

                    Comment


                      #25
                      Re: Stekje. Hulp nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door sneeper4life View Post
                      Tjah dat kun je doen. Ik zou deze laten tot het eind kweken en als je vriend nog een wijfie heeft dan een paar toppen met stuifmeel bestuiven en dan heb je mooie zaden voor volgend jaar. kun je het dan nog keer proberen. Daarna kun je er nog touw van maken maar ik weet niet wat dat voor een nut heeft. Waarvoor heb je in hemelsnaam touw nodig van een wietplant?

                      grtzz
                      Mijn hobby is surivelen dus ik vind het heerlijk om touw te weven. Zelfs van brandnetels kan je touw weven.

                      Wist je dat ze al minstens 6000jaar hennep touw gebruiken over de hele wereld? Het is gigantisch sterk!

                      En harstikke bedankt voor je hulp ik zal over een aantal weekjes mijn progress posten.

                      Comment

                      Bezig...
                      X