Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje zelf kweken of plantje kopen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje zelf kweken of plantje kopen

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen plantjes die je koopt of plantjes die je zelf laat ontkiemen uit zaadjes.
    Het leek mij toch makkelijker om plantjes te kopen, dit omdat als ik ze koop ze direct de grond in kunnen en de lamp kan erop. Als ik zaadjes koop en zelf bezig ga om het te laten ontkiemen ben ik veel langer bezig, en daarbij komt dat plantje goedkoper zijn.

    Graag jullie mening/visie

    Groet

    #2
    Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

    Stekjes zijn zwakker, brengen vaak ongedierte of ziektes mee, je weet niet welke soort het is (stekkenboer kan je van alles wijs maken).

    Als je kweekt uit zaad, dan heb je ongeveer een week langer nodig om te ontkiemen/groeien. Na een week is je plantje ongeveer net zo groot als een stek. Je weet zeker welke soort het is en je kunt meerdere soorten zetten. (Bij een stekkenboer heb je meestal geen keuze en ben je afhankelijk van het aanbod)

    Even ter indicatie, dit zijn mijn plantjes 2 weken + 3 dagen oud, vanaf het moment van zaaien. Het ontkiemen heeft ongeveer 4 dagen geduurd, dus hebben ze ca. 2 weken groei gehad.



    Stekjes hadden na 2 weken ook ongeveer zo uitgezien, dus ik vind niet dat er veel achterstand is.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

      Weet wel dat er uit zaad ook mannelijke planten voorkomen waar je niets mee bent. Tenzij je vrouwelijk (gefeminiseerd, female) zaad koopt.

      Bij stekken word er normaal gezien altijd gestekt van een vrouwelijke plant, je planten zijn identiek van dna.

      Beetje de voordelen tegen de nadelen opmeten dus

      Comment


        #4
        Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

        straks heb je een domme stekboer die stekjes heeft gemaakt van mannelijke planten

        Comment


          #5
          Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

          ja wie weet xd als dat zo is ben je wel genaaid maarja dan heeft die stekboer zichzelf ook wel genaaid en gaat ie failliet xd

          Comment


            #6
            Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

            idd joswa, het is altijd mogelijk, de handel in stekken is verboden waardoor de aankoop soms via via kan gebeuren. dan kan het zijn dat je een zaailing krijgt ofzo en als je al een beginner bent...

            Comment


              #7
              Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

              ja dat is waar , persoonlijk denk ik dat je als 1e en 2e keer gewoon met zaad moet gaan beginnen, dan leer je de basis dingen over het ontkiemen, hoe diep je zaadje het aarde in moet, verschil tussen mannelijk en vrouwelijk onderscheiden

              en je begint zonder ziektes of wat dan ook dat is de voornamelijkste reden waarom ik het 9 van de 10x met zaad doe

              Comment


                #8
                Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

                Hoi Sneeuwwittje
                Als het goed is ben je vrouw want het is een vrouwe naam dus bij deze welkom hier en zeker als je vrouw ben want die hebben we hier niet zoveel.
                Ga je binnen kweken of buiten kweken?
                Heb je iets aan de info die je nu hebt gekregen en je keuze kunnen maken?
                groetjesss
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Plantje zelf kweken of plantje kopen

                  Hallo Belladonna,

                  Ik heb mij voorgesteld (hahahah)
                  Mijn Nickname heb ik gekozen omdat dit de naam was van de eerste planten,
                  mijn eigen naam is Till.

                  Heb buiten gehad, nu staan er een aantal binnen (K2).

                  Wat de antwoorden betreft, deze zijn verschillend. Heb met de eerste planten Spint had. Nu heb ik K2 en heb er geen last weer van gehad.

                  Groet'n

                  Comment

                  Bezig...
                  X