Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PH waarde voeding loopt op

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH waarde voeding loopt op

    Korting op 420shop
    Als ik voeding maak is de PH waarde altijd de volgende dag iets gestegen. Bijvoorbeeld van 5.9 naar 6.1. Daar kan ik me nog wel iets bij voostellen.

    Maar het rare is dat de volgende dag dit dan weer gebeurd met nog steeds dezelfde lading voeding; dus de voeding die ik de dag er voor had bijgesteld is dan weer opnieuw iets is gestegen

    Weet iemand hoe dit kan? Ik gebruik PH- van Canna en als basisvoeding Terra Florres, ook van Canna

    #2
    Re: PH waarde voeding loopt op

    Misschien de ijking van je pH-meter?
    Lijkt me vreemd en heel onlogisch, tenzij je fout zou gemeten hebben de dag voordien. Enkele tienden pH's verschil kan nog geen zo'n kwaad maar als dat al een halve of meer zou worden dan lijkt me dat hoogstmerkwaardig

    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: PH waarde voeding loopt op

      Als je terra florres gebruikt hoef je niets aan je pH te doen.
      Als je je voeding aanmaakt zoals vermeld wordt op de fles, is je pH goed.
      Dus weg met dat pH-/+ gedoe.

      misschien nog een theorie over je stijgende pH waarde, door het verdampen van water???

      Comment


        #4
        Re: PH waarde voeding loopt op

        Als ik de PH waarde in m'n water verlaagd heb tot 6.2 en ik voeg er nadien de voeding aan toe dan stijgt de PH waarde ook een beetje bij mij, en ik heb een nieuwe PH meter, dus ik denk dat er in de voeding al een verhoogde PH waarde aanwezig is vanzelf, hoe het komt dat de PH waarde de dag nadien ook is gestegen is wel een raadsel voor mij, ik gebruik alles van Plagron.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

        Comment


          #5
          Re: PH waarde voeding loopt op

          Oorspronkelijk geplaatst door Fashim View Post
          Als ik voeding maak is de PH waarde altijd de volgende dag iets gestegen. Bijvoorbeeld van 5.9 naar 6.1. Daar kan ik me nog wel iets bij voostellen.

          Maar het rare is dat de volgende dag dit dan weer gebeurd met nog steeds dezelfde lading voeding; dus de voeding die ik de dag er voor had bijgesteld is dan weer opnieuw iets is gestegen

          Weet iemand hoe dit kan? Ik gebruik PH- van Canna en als basisvoeding Terra Florres, ook van Canna

          Ik zit met hetzelfde probleem.

          Heb je een pompje in je water, of staat je water stil ?? Ik denk dat het daar ook aan kan liggen.

          Comment


            #6
            Re: PH waarde voeding loopt op

            Oorspronkelijk geplaatst door bubble77 View Post
            Als je terra florres gebruikt hoef je niets aan je pH te doen.
            Als je je voeding aanmaakt zoals vermeld wordt op de fles, is je pH goed.
            Dus weg met dat pH-/+ gedoe.

            misschien nog een theorie over je stijgende pH waarde, door het verdampen van water???

            Gebruik je de bio voeding van canna? Zoniet ben je best dat je toch even je ph checkt want de minerale voeding van Canna verwacht dat je je voeding toch afzuurt. Enkel als je organisch wil gaan kweken is het onnodig dat je de ph bijstuurt en als je da canna gebruikt moet je kiezen voor de bio-lijn, de andere voeding is minerale voedig

            Ph varieert sterk als je met een luchtpomp in je voedingsvat werkt maar na enkele dagen zou die wel constant moeten blijven
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: PH waarde voeding loopt op

              er is niets verkeerd aan hoor,dat komt gewoon omdat je water stil staat in een emmer of fles ofzo...

              als je nu een voedingsvat hebt met een circulatiepomp dan zal de ph dus niet terug verhogen!

              het komt gewoon omdat het water stil staat...

              grtzzzz

              Comment


                #8
                Re: PH waarde voeding loopt op

                Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                er is niets verkeerd aan hoor,dat komt gewoon omdat je water stil staat in een emmer of fles ofzo...

                als je nu een voedingsvat hebt met een circulatiepomp dan zal de ph dus niet terug verhogen!

                het komt gewoon omdat het water stil staat...

                grtzzzz
                Kijk daar heb ik wat aan , dank je wel haze'o'lator. Maar nu dan weer de volgende vraag , moet ik nu (steeds) weer opnieuw bijzuren of niet? Of te wel neemt de zuurgraad af doordat het eea verdampt oid en moet ik dat dan weer aanpassen?

                Thnx

                Comment


                  #9
                  Re: PH waarde voeding loopt op

                  doe het in een dichte fles of emmer met deksel zodat er niet zoveel verdampt, als het kan gooi er een pompje in, of schud de fles regelmatig eens door... voor je het gaat gebruiken even goed schudden en ph meten, aan de hand daarvan bepalen wat je moet doen lijkt me
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment

                  Bezig...
                  X