Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeiproblemen met grote potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groeiproblemen met grote potten

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Dit is tot nu toe mijn 3e poging om binnen te kweken. Het probleem is dat de stekjes van 10 cm niet willen groeien in een grote pot terwijl er al wel een behoorlijk wortelstelsel aanzit. De groei stagneert en de bladeren worden van buiten naar binnen geel. De nerven blijven groen. Nu ben ik er achter gekomen dat indien ik de stekjes in een kleine pot plant ze goed groeien en mooi donker groen blijven. Ze staan nu 3 weken en zijn zo'n 25 cm groot. Hoe kan dit, en wanneer moet ik ze overpotten?


    Aex100

    #2
    Re: Groeiproblemen met grote potten

    Hallo aex100,

    Hoe meer ruimte je wortel heeft, des te meer wortel wordt er aangemaakt. De plant steekt al zijn energie in het wortelen ipv in het groeien.

    Ook is het in een kleinere pot makkelijker om je plantje te voeden, het water blijft nml. in een kleinere pot beter staan en zal je wortels beter bereiken.

    Ompotten doe je als je je wortels onder uit de pot ziet komen, je kunt voorzichtig kijken of je pot volgeworteld is door m om te draaien en een beetje van de plant uit je pot te laten vallen. Kijk wel uit dat deze niet op de grond valt, houd er een hand onder en houd de stam tussen je vingers.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Re: Groeiproblemen met grote potten

      Ok, het is me duidelijk dat hij al zijn energie verbruikt aan het aanmaken van wortels. Het overpotten ga ik doen zodra de wortels er onderuit komen. Heel erg bedankt voor je commentaar.

      Aex100

      Comment


        #4
        Re: Groeiproblemen met grote potten

        maar het is wel raar dat het 3e keer niet lukt....
        normaal zet je ze in een grote pot en moeten ze binnen 2 dagen aanslaan denk ik zo...geef je ook voeding? meteen na het planten ook water??
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Groeiproblemen met grote potten

          Nee het is me tot nu toe 2x niet gelukt. NU in de kleine potjes staan ze er prachtig bij. Er was gewoon geen wortelontwikkeling nadat ik ze in de grote potten had geplant. Ik wacht tot de wortels er onderuit komen en dan pot ik ze over......

          Comment


            #6
            Re: Groeiproblemen met grote potten

            Houd er rekening mee dat na het ompotten de groei ook stagneert. Je moet dan ook niet teveel water geven i.v.m. verzuipen. Mijn plantjes hebben een hele week nodig gehad om te a-klimatiseren, ik heb ze in deze week minimaal water gegeven.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment

            Bezig...
            X