Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e plant

    Korting op 420shop
    joo gasten, ben nieuw hier, en ben net begonnen met mijn 1e plant.
    even wat kleine vraagjes.
    1. ik las hier dat als het zaadje open gaat en er een wit puntje uitkomt dat je hem al direct kan planeten. dat is nu het geval dus dat kan nu?
    2. als ik hem net als zaadje plant moet de lamp er dan al op (extra afstand misschien?) en hoeveel uren moet ik hem aanhouden? Gewoon zien als het begin van de groeiperiode?
    3. ik heb 2 soorten grond, grond voor kamerplanten van Pokon en zaai & stekgrond van Pokon, bruikbaar? ik las ergens iets over 3/4 van de 1e en 1/4 van het ander. klopt dat?
    4. Met deze grond, wat kan men mij het beste aanraden wat betrefd mest en/of voeding??
    5. Ik ga zo een natriumlamp kopen van 250 Watt (die enkele plant staat in een kast 50 x 50 x 180, is het van essentieel belang dat ik met een tl lamp begin voor tijdens de bloei en zoja welk spectrum?
    Alvast bedankt,

    Anton
    Last edited by 86; 6 August 2009, 09:23.

    #2
    Re: 1e plant

    High Anton,

    1, als het worteltje er 0,5 cm uitpiept kun je het planten (wortel naar beneden)
    2, zodra ze ontkiemd is kan de lamp erop 18/6 voor de groeifase.
    3, zou ontkiemen in de stek/zaaigrond zaailingen houden niet van te veel voeding.
    4, eerste 6 weken genoeg voeding voor je spruit.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: 1e plant

      wortel naar beneden? waar ik mijn zaadjes haalde kreeg ik zoi'n beschrijving ding erbij waar een plaatje opstaat waar ze het worteltje naar boven steken (wel onder de grond) waaruit een krom worteltje grooit, het zaaddopje rijst de grond uit en is het bovenste deel van de plant. dit klopt dan dus niet?
      Ik ga zo een natriumlamp kopen van 250 Watt (die enkele plant staat in een kast 50 x 50 x 180, is het van essentieel belang dat ik met een tl lamp begin voor tijdens de bloei en zoja welk spectrum?
      en op vraag 3, en daarna een mix maken in de grote pot? of in lagen? of alleen de kamerplantenpotgrond?

      bedankt voor je snelle reactie!

      Comment


        #4
        Re: 1e plant

        worteltje naar beneden planten dus de scherpe punt van het zaadje waar de wortel uitpiept naar beneden. Als je het anderom plant zoekt de wortel ook wel zijn weg omlaag maar das een onnodige omweg. Zaadhoesje komt idd wel eens mee naar boven.

        TL is geen must hoor natrium kan ook vanaf het begin. Wel je spruit aan de lamp late wennen dus hoog genoeg beginen en dan de lamp langzaam laten zakken.

        Mix is niet nodig gewoon die potgrond als je spruit 3 nodes is gegroeid.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: 1e plant

          aight hee bedankt man. heeft me een hoop geholpen. ik ga hier even hard mijn best op doen

          Comment


            #6
            Re: 1e plant

            no problem dude, succes met je kweek.

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: 1e plant

              nog even een vraag, ik lees veel over dat pk 13 14, waar halen jullie dat en samen met wat moet ik dat gebruiken?
              En nog even voor de duidelijkheid, niet dat jij onduidelijk was, zie het meer als extra check, uhm, dat worteltje groeit er zo uit en gaat dan direct de bocht om. de kant waar ie dan opgroeit moet naar beneden de grond inzijn nietwaar?
              Last edited by 86; 6 August 2009, 19:01.

              Comment


                #8
                Re: 1e plant

                Als ik jou was zou ik nog even wachten met pk13/14, da's pas als je plant in de bloei staat bruikbaar. Kan je halen in growshops, check anders de link boven aan het forum ff, die leid je naar de site van growshop alien. Daar is iedereen ernstig over te spreken!

                Mvg.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: 1e plant

                    en ik zat nog met een vraag. kijk ik ga kweken in een kast, een helft van de kast, en weet niet zo goed wat ik met ventilatie moet doen. om nou een gat in die kast te gaan zitten maken. is dat de enige optie? Zijn die CO2 tabletten geen optie? dan kan de plant meer warmte aan lijkt me...

                    Comment


                      #11
                      Re: 1e plant

                      even een update, hieronder een aantal fotootjes van de eerste dagen.
                      Op de laatste foto's is te zien dat er enigzins een gele gloed te zien is op 2 blaadjes. Ik heb niet echt het gevoel dat ik hem overbewater. Is de voeding van de potgrond op? Wat raden jullie me aan?
                      Attached Files

                      Comment

                      Bezig...
                      X