Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp en tip's gezocht !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hulp en tip's gezocht !

Bedakt $ir ! hier heb ik wel wat aan !
    Zo als ik het nu doe heb ik de plant overdag voor open raamstaan in de zon,
    Maar zo als vandaagals het redelijk oud en bewolkt is heb ik het raam dicht en heb ik er een kacheltje op staan,
    Snachts zet ik er een ventilator op.
    die klijne stengeltjes zijn gewoon echt bruin en net als je bladeren soms afsterven gekrompen, boven in de plant zijn ze wel gewoon groen maar tot iets boven de helft van de plant zijn ze nog bruin !
    Vandaag of morgen ga ik hem verpotten als ik een grotere pot krijg, Heb al potgrond (van de albert hein) hopelijk goed genoeg.
    Dat 2 keer inpotten wat jij zij snap ik niet helemaal ik wou juist eerst een bodum pje van potgrond maken dan de plant er in en daarnaar verder vullen met potgrond.
    Is het nodig dat ik de grond waar de plant nu in zit zo veel mogelijk verwijder van de plant of kan ik die grond gewoon laten zitten ?

Mvg, Bjorn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ByBj View Post
      Bedakt $ir ! hier heb ik wel wat aan !
      Zo als ik het nu doe heb ik de plant overdag voor open raamstaan in de zon,
      Maar zo als vandaagals het redelijk oud en bewolkt is heb ik het raam dicht en heb ik er een kacheltje op staan,
      Snachts zet ik er een ventilator op.
      die klijne stengeltjes zijn gewoon echt bruin en net als je bladeren soms afsterven gekrompen, boven in de plant zijn ze wel gewoon groen maar tot iets boven de helft van de plant zijn ze nog bruin !
      Vandaag of morgen ga ik hem verpotten als ik een grotere pot krijg, Heb al potgrond (van de albert hein) hopelijk goed genoeg.
      Dat 2 keer inpotten wat jij zij snap ik niet helemaal ik wou juist eerst een bodum pje van potgrond maken dan de plant er in en daarnaar verder vullen met potgrond.
      Is het nodig dat ik de grond waar de plant nu in zit zo veel mogelijk verwijder van de plant of kan ik die grond gewoon laten zitten ?

Mvg, Bjorn.
      Het is belangrijk je wortelstructuur zo goed mogelijk te bewaren dus ik haal er geen grond van, gewoon wat hydrokorrels op de bodem van je nieuwe pot ,dan een laag aarde dan de pot en dan opvullen tot boven, wat ook gaat is de hele pot vullen en dan een gat maken, is misschien iets safer, want anders heb je kans als je vorige pot geen stevige grond had dat je wortelstructuur deels uit elkaar breekt.
      Daarna heel goed bevochtigen btw!!!! dat is vitaal bij het overpotten.

grtz thelos

Comment

idem. Dat van die 2 emmers was om te weten hoeveel liter je pot is waar je ze in gaat zetten he.
        Grtz $iR
        sigpic

Comment

Oke ik zal we even kijken als ik die pot heb dan zal ik het hier wel veer even melden !

Comment

kun je geen foto maken van de bruine takjes voor ons? dat vind ik wel allarmerend en heb het zelf nog nooit gezien. Bruin en hard is afgestorven ja...
            Neem een foto van een goeie afstand zodat het er duidelijk opstaat, knip een vakje uit die je ons wil laten tonen en resize daarna je foto indien nodig zodat ze hier op jd past. Als het mogelijk is uiteraard. Eventueel aanwijzen met iets (vinger, potlood, pen, ...) kan helpen om het toestel te laten focussen.
            Een raam houd veel van het zonlicht tegen en zorgt dat je plant gaat strekken tijdens de groei, wat het doet voor de bloei weet ik niet zo. Of ze gewoon voor het raam laten staan een slimme beslissing is betwijfel ik maar heb er geen ervaring mee.
            Neem eens een kijkje in de sectie buiten weed kweken. Enkele kwekers, zoals bvb organic en monty komen spontaan bij me op, hebben daar moooie draadjes met veel foto's van hun buitenplanten. Het kan ook al eens fout aflopen met je plant zoals met de BJ van orga, maar zie maar eens naar de plantjes van monty... Onze schatjes kunnen wel iets hebben maar buiten is altijd meer risico.

Grtz $iR
            Last edited by SirSmokeAllot; 30 August 2009, 13:57.
            sigpic

Comment

De laatste 2 foto's die ik heb geplaatst hebik gister avond gemaakt !
              Twas een beetje donker dus misschien een beetje onduidelijk
              als m'n vriendin er zo weer is zal ik wat nieuwe foto's maken met dr mobiel want de mijne was kapot hen heb ik opgstuerd en kreeg een nieuwtoestel terug dus die licht klaar voor verkoop en gebruik nu een oudere zonder camera !
              Wat betreft het buiten kweken. ik woon in een apparte ment dus heb geen mogelijkheid op het buiten te zetten want heb hier ook geen balkon, Wel een verbrede venster bank met klap deuren en daar zet ik hem altijd neer als het zonnig is met die deuren open

Comment

Goeien dag mensen !
                Hier heb ik weer ene paar foto's Waar mensen over vroegen.
                Foto's van de rare bruine stengeltjes die 3/5e van beneden naar boven van de plant heeft.
                Plus dat mensen mij misschien duidelijk kunnen maken of het een vrouwtje of een mannetje is en of die in bloei is of niet.
                Hopelijk krijg ik weer wat advies van jullie en hebben jullie antwoord op wat vragen die ik zojuist in dit bericht gesteld heb !

Hier de foto's :
                Foto287.jpgFoto288.jpgFoto290.jpgFoto291.jpgFoto292.jpg

Mvg, Bjorn.

Comment

op de 1 na laatste foto is duidelijk een vrouwtje die mooi begint te bloeien .grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                    op de 1 na laatste foto is duidelijk een vrouwtje die mooi begint te bloeien .grtz
                    Dat betekent dus dat ik hem niet kan over potten ?
                    Want heb hier nu een lekkere grote pot staan alleen het potgrond wat ik laatst al heb gekocht was vandaag uitverkocht..
                    En hij staat nu in een 5 liter potje volgens mij

Comment

waarom zou je hem niet kunnen overpotten?
                      Als je gewoon normaal (voorzichtig) overpot hoeft de plant helemaal geen stress te kennen.
                      Gewoon overpotten die handel!

Comment

Oke !
                        Heb je ook tips hoe ik dat het beste kan doen ?

Comment

ja liefst in een grotere pot
                          je kunt t beste voor dat je watergeeft ,dus als je grond droog is.t potje aan de zijkant een beetje losduwen of loskloppen,dan pak je de steel tussen je wijsvinger en middelvinger net boven de grond.en dan draai je de pot om,en zul je zien dat ie er zo in zn geheel uitvalt.
                          grtz

Comment

Oke maar is hetniet nodig om dat potgrond er af te schudden kan gewoon bij dat andere grond in ?

Comment

gewoon lekker laten zitten. ,je wortels groeien dan gelijk mooi door in de verse grond

Comment

Oke bedankt voor de tip's !
                                Als ik het gedaan heb zal ik wel weer wat foto's plaatsen

Comment

Bezig...
                                X