Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoek info voor een kweekkast en kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zoek info voor een kweekkast en kweken

Korting op 420shop
    Hoi, wegens het sluiten van alle shops in de buurt ben ik dus noodgedwongen aan binnenkweek begonnen (en ik vind het wel leuk natuurlijk )
    Ik heb in mijn tuinhuis een kast gebouwd van 1.40m x 0.90m en 1.80m hoog.
    Deze kast heb ik volledig geisoleerd met steenwol.
    en de binnenkant is wit gekalkt.

En nu al een paar vragen dus....
    Ik lees genoeg op het internet en in diverse forums, maar er is een beetje te veel info te vinden die nogal verschilt....
    ik wil overigens kleinschalig onder 1 lamp kweken, puur voor mijzelf en wat voor vrienden...

- Zou een 400 watt lamp genoeg zijn of beter een 600 watt? of zou die weer juist te warm worden??
    - Ik ben van plan een slakkenafzuiger van 500 kubieke meter te halen, is dit de beste optie?
    zou het goed genoeg werken als ik die dan aansluit op een 500 kubieke meter koolstoffilter en die dan in de ruimte naast mijn kast dus in mijn tuinhuis plaats?
    - is het in bovenstaande geval genoeg als ik aan de andere kant onderin een sleuf maak voor de luchtaanvoer (in de wand van de tuinhuis zelf) en die dan afdek met een rooster? (met sleufen naar beneden voor de lichtinval tegen te gaan?
    - ook las ik dat je altijd een tafelmodel ventilator extra bij je planten moet zetten, moet dit inderdaad?
    - kan ik de planten gewoon zo in potten op de grond zetten of toch beter zeil op de grond leggen en daarom de potten of bak(ken) plaatsen?

Antwoorden op deze vragen en meer info erg welkom, want hoe eerder mijn eigen tuintje hoe minder mijn gestress
    Groetjes Fusion
    Last edited by NLfusion79; 10 September 2009, 15:19.

Re: Zoek info voor een kweekkast en kweken

-600 wordt te warm in je ruimte, 400 kan maar dan moet de omgevingstemp. niet te hoog zijn en je dient een goede afzuiger te hebben.
    -slak van 500m3 is zeer goed, beter dan de ufo afzuigers, die hebben veel last van drukverlies
    -Rooster is een goede optie maar wel met gaas om toch zoveel mogelijk ongedierte te weren.
    -jazeker, eerst boven de planten laten draaien tot ze stevig genoeg zijn om de ventilator aan te kunnen (je mag ze helpen met stokjes omdat ze anders kunnen omwaaien)
    Anders krijg je een ophoping van warme lucht.
    -Ik zou een stukje vijverfolie nemen en dat tegen de rand vastzetten, zodat je een bak maakt waar overtollig water in komt, anders tast het je hout aan

Comment

Kijk eens bij Growshop Alien naar een kant en klare kweektent met een afmeting, die dicht bij je hok komt. Koop dan alle spullen die op elkaar zijn afgestemd, behalve de tent. Dan ben je in een keer klaar.

Xtreme

Comment

Hey je opstelling ziet er al redelijk sterk uit, ik zou toch opteren voor de 600Watter je grondoppervlakte is 1.26m2 dus komt wel goed met een 600W.

Je afzuiger 500m3 zal dat normaal wel trekken zeker in een tuinhuis, vande winter zal je zelfs mogen bijstoken. Af/inzuigen in je tuinhok zal wel voldoen in de winter, mss in de zomer dan overschakelen op een 400W of buitenkweek.

Als filter voor je inblaas kan je koolstofmatjes gebruiken die kan je krijgen in iedere reguliere aquariumzaak.

dus wat heb je nodig:

-koolstofmatjes voor de inlaat
        -afzuiging: koolstoffilter + afzuiger
        -lamp met ballast en reflector
        -ventilator
        -zwart/wit folie voor de wanden
        -potten voor je planten
        -vijverfoplie voor de bodem
        -verwarming voor als de lichten uit zijn
        -thermo/hygrostaat met max/min om je klimaat te controleren
        -potgrond
        -voeding
        -zaadjes

das zowat de basis zou kunnen dat ik nog iets klein vergeten ben
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

[info]Topic verplaatst naar: Vragen binnen wiet kweken.
          Grtz bobo[/info]

Comment

Bezig...
          X