Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Narijping?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Narijping?

    Korting op 420shop
    Hey folks.
    Ik heb nu 2 oogstjes reeds achter de rug, en tot twee keer toe heb ik mijn oogst laten narijpen. Ik heb mijn planten aan de stam afgeknipt en ondersteboven laten rijpen, in een donkere droge ruimte. Wanneer ik dan na een week mijn toppen nog eens goed bekeek, viel het mij altijd op dat die toppen enorm verschrompelt waren, en dat ze stonken ook. Helemaal geen lekkere wietgeur meer. Wanneer ik ze oprookte dan was de smaak niet slecht en het effect matig, maar iets zei me dat als ik direct de toppen had afgeknipt en had laten drogen, ik een beter resultaat had bekomen.

    Wat zijn jullie ervaringen met narijpen? Mijn volgende oogst komt eraan, ziet er echt veelbelovend uit, maar wat moet ik nu doen? Ik wil deze keer het echt wel goed doen.

    Peacah!
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Narijping?

    Dit wil ik opzich ook wel weten. Afrijpen en curen enz...

    Comment


      #3
      Re: Narijping?

      Toppen 2 weken laten drogen
      In glazen wekken potten doen
      Om de dag doe ik de pot open en laat uurtje open staan
      2 weken lang
      En dan laat ik de pot zo lang mogelijk dicht zitten
      En zo houd in mn wietje een jaar lang vers

      Deze kweek ga ik na 2 weken hangen met zovee mogelijk steel
      In 1 laagje keukenrol en dan in pakken in kranten en als kadootje in pakken
      en zo laten na rijpen 1 ste dagen check ik wel of er geen schimmel is
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Narijping?

        alle blaadjes afknippen tot je top mooi schoon is,(kacheltje evt) en ventilator temp rond de 20-22 houden en droognetten gebruiken.en de ruimte donker houden en afzuiger rustig laten lopen

        Comment


          #5
          Re: Narijping?

          ja maar moet ik de toppen nu van de lange stelen afknippen ofniet? En de bladeren moeten er dus sowieso direct af?
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment


            #6
            Re: Narijping?

            Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan View Post
            Hey folks.
            Ik heb nu 2 oogstjes reeds achter de rug, en tot twee keer toe heb ik mijn oogst laten narijpen. Ik heb mijn planten aan de stam afgeknipt en ondersteboven laten rijpen, in een donkere droge ruimte. Wanneer ik dan na een week mijn toppen nog eens goed bekeek, viel het mij altijd op dat die toppen enorm verschrompelt waren, en dat ze stonken ook. Helemaal geen lekkere wietgeur meer. Wanneer ik ze oprookte dan was de smaak niet slecht en het effect matig, maar iets zei me dat als ik direct de toppen had afgeknipt en had laten drogen, ik een beter resultaat had bekomen.

            Wat zijn jullie ervaringen met narijpen? Mijn volgende oogst komt eraan, ziet er echt veelbelovend uit, maar wat moet ik nu doen? Ik wil deze keer het echt wel goed doen.

            Peacah!
            wat jij zegt dat klopt helmaal maar dat is puur natuur , dat stinken naar gras komt omdat het geoogst is , dat moet na een week weg trekken , ongeveer een week op zn kop zetten en dan de toppen knippen de geur komt vanzelf terug

            Comment


              #7
              Re: Narijping?

              Hey Celisman, net als Darkiess is dat ook mijn ervaring. Lekkere dikke toppen die overheerlijk rieken en dan na het knippen een weekje later weer kijken en zijn ze best geslinkt en een geur van gras eraan. Maar ook bij mij is het zo dat na een tijdje in tupperware bakjes gezeten te hebben de eigen geur terug komt. Na 2-4 weken is de grasgeur echt weg en is de echte geur goed aanwezig. Dat de topjes krimpen tijdens het drogen kun je niets aan doen.

              Persoonlijk knip ik de takken eraf, haal al het grote blad eraf en veel blaadjes zonder kristallen haal ik tussen de toppen weg. Ik pak het blad beet en geef een klein rukje naar beneden. Wat dan nog over is aan blad knip ik bij en hang dan de complete stengels op de kop in het donker maar ja dat doen veel mensen weer anders. Heb net foto's in mijn verslag gezet.

              Greetzz

              Comment


                #8
                Re: Narijping?

                thanx ijsco, ik zal t op jouw manier doen.
                Misschien dat ik wel een paar toppen laat narijpen en een paar niet van dezelfde plant, zou dat geen mooie test zijn?
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Re: Narijping?

                  bij mij liggen ze met afzuig en ventilator aan op een droogrekje in mijn kast pikdonker ,misschien ik ze ook nog eens in potten steek ,kan wel schelen in smaak vermoed ik en niet zo geforceerd, leuk hier weer iets op te steken
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment


                    #10
                    Re: Narijping?

                    let wel op dat je de laatste twee weken van de bloei GEEN voeding mee mee geeft !!!
                    gewoon schoon water, wat ook wil helpen is om de laatste drie dagen voor de oogst GEEN licht meer geven. zo worden de bladeren Geel en zullen de suikers in de plant worden omgezet naar natuurlijke voeding voor de toppen.
                    resultaat: iets vollere toppen, betere smaak en schone wiet !

                    Doe je voordeel er mee

                    Comment


                      #11
                      Re: Narijping?

                      Oorspronkelijk geplaatst door swingers View Post
                      let wel op dat je de laatste twee weken van de bloei GEEN voeding mee mee geeft !!!
                      gewoon schoon water, wat ook wil helpen is om de laatste drie dagen voor de oogst GEEN licht meer geven. zo worden de bladeren Geel en zullen de suikers in de plant worden omgezet naar natuurlijke voeding voor de toppen.
                      resultaat: iets vollere toppen, betere smaak en schone wiet !

                      Doe je voordeel er mee
                      thx voor de tip , de laatste drie dagen ga ik dat sowieso proberen!

                      Comment

                      Bezig...
                      X