Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een vraag

    Korting op 420shop

    Ik wil graag begginnen met kweken maar niet echt super gevorderd gewoon lekker simpel. maar ik wil wel binnen weken en hier zijn wat vragen:

    Zaden: Zijn de zaden die je koopt bij een smartshop altijd vrouwelijk en hoe kun je dit zien.

    Energie Kosten: Ik wil graag weten wat de energie kosten zijn als het goed is betalen wij 8,88 cent per kHw (maar hoeveel is dat dan per jaar)

    Welke lamp: Ik wil graag een goedkope lamp maar waardoor de planten wel gaan groeien, iemand enig idee.

    De belicht tijd per dag:
    Ik had gelezen dat een plant 12 uur licht en 12 uur donker per dag nodig heeft klopt dit ?

    Omgeving: Ik wil de planten graag op zolder neer zetten want deze is bij ons Donker en Warm en er zit een goed ventilatie systeem. iemand tips over de omgeving ?

    En als laatste wat zijn de Don't(s) en wat zijn de Do's

    Vriendelijke groet,

    Dennis

    #2
    Re: Een vraag

    Ik kan een deel wel beantwoorden:

    Zaden: Waar je op moet letten als je zaden koopt is of ze "feminised" zijn, dan heb je te maken met vrouwelijke zaden, maar hier kunnen helaad altijd nog mannen tussen zitten.
    Belicht tijd per dag: 18u licht 6 uur donker gebruikt men om de planten te laten groeien, 12u licht 12u donker om de planten te laten bloeien.
    Je kan bij een binnenkweek een aantal weken voorgroeien voordat je gaat bloeien zodat je wat meer opbrengst hebt.

    Voor de omgeving zou ik zeggen, heel veel wit :p hoe meer lichtweerkaatsing hoe beter, maar check vooral ook even Misty's ABC

    Hier staan alle onderwerpen op alfabetische volgorde.




    Succes, Tosti

    Comment


      #3
      Re: Een vraag

      * normaal zijn zaden die je bij de growshop krijgt wel goed ook kun je online kopen

      * energie kosten met een 600 watt lamp kost het je ongeveer 125 euro perkweek das dus over 3 a 4 maand

      * het beste resultaat krijg je onder een hps maar je kunt ook op tl voorgroeien en hps afbloeien alleen krijg je dan minder grote planten of je moet de groeiperiode verlengen

      * je begint zovlug de plant boven de grond uit is met 18 uur licht per 24 uur hiermee begint de groei periode hoelang jij de plant laat groeien moet je zelf weten maar je moet wel weten dat indican 30-50 % van hun lentge in de bloei bijkomt en van sativa's zelf 50 -100 % dus dat worden flinke planten als je niet uitkijkt en als je dan bijvoorbeeld 3 weken hebt laten groeien dan zet je ze in de bloei dit houdt in dat de planten nog maar 12 uur per 24 uur licht krijgen en dat duurt voor indica's ong. 8 weken en voor sativa's 12 to 16 weken dus ook daarmee moetj e opletten als je op indica's wilt draaien kun je een oogst meer doen dan een sativa kweker op een jaar maarja dat is allemaal ervaring en gewoon doen en proberen je moet gewoon beginnen en kijken waar het schip strand hier op dit fgora zijn talloze mensen die je graag willen helpen om tot een suc6 te komen

      mvg DH

      Comment


        #4
        Re: Een vraag

        Bedankt voor de goede comments

        en devils haze hoe heb je die energie kosten berekent ?

        Comment


          #5
          Re: Een vraag

          Energie kosten kunne ook veel lager hoor als je een stuk of 3 spaarlampen neem en dan kan je ook goed kweken en minder stook kosten heel veel minder
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Een vraag

            [info]Topic verplaatst naar: Vragen binnen wiet kweken.
            Grtz bobo[/info]

            Comment

            Bezig...
            X