Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blumat-systeem of toch maar niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: blumat-systeem of toch maar niet

    Ja, dat weet ik QnQ. Dat heb je me onlangs nog verteld, dus maak ik nu per voedingsbeurt 't voedingswater aan. Ben niet eigenwijs ben wijs
    Maar dat was de vraag eigenlijk niet. Ik zal wat specifieker zijn.

    Kijk, als je biologische voeding i.c.m een Blumat bewateringssysteem wilt gebruiken dan raakt je Blumat hiervan verstopt. En dat is zeer ongewenst.
    Met non-biologische voeding ( hydro noemt men dat toch?) heb je dat probleem echter niet.
    Maar nu komt 't.
    Ik heb nog zat voeding van Biobizz en dat zou ik graag gebruiken naast een Blumat.
    Dus dat de Blumat er is om te bewateren maar dat ik zelf -met de hand- voeding moeten geven. Mede vanwege de zojuist genoemde reden.
    De vraag is of dat kan.
    Of raakt het bewateringssysteem dan alsnog verstopt?

    Is er iemand die kan vertellen waar de verstoppingen plaats vinden?
    Slang, koppelstuk, of de 'wortel' zelf?
    Anyone?
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

    Comment


      #32
      Last edited by SirSmokeAllot; 8 June 2012, 14:34.
      sigpic

      Comment


        #33
        Re: blumat-systeem of toch maar niet

        Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
        Denk niet dat je blumats daarvan zullen verstoppen maar zet het ff op een rijtje:
        Ik weet niet hoe je het in de praktijk ziet maar in dit geval hebben je plantjes geen extra vocht nodig in de grond. Hoe je dan die biovoeding erbij zult kappen en in welke verhouding, dat is me een raadsel. Je gaat ze op dat moment verdrinken (of misschien slechts 20ml voedingsoplossing met de biovoeding geven). Ik weet niet of deze laatste optie veel zin heeft. Je zult dus al snel richting 0 gaan.
        Ik kan je verwarring begrijpen, uiteraard ben ik ook niet 100% zeker dat 't zo in de praktijk goed zal uitpakken.
        Maar uitgaande van het feit dat de blumats onafhankelijk van elkaar werken, en zo op deze manier de plant water geven naar behoefte.
        Ik ga er dus van uit dat na een handmatige voedingsbeurt de Blumat geen water zal geven, of in ieder geval minder. Al hangt dat natuurlijk van de afstelling af.
        Daarnaast gebruik ik ook een tensiometer van Blumat.

        Thanks voor je stukje Smoke_Allot, ben zo weer wat wijzer geworden.
        Overigens is Sir smokeAlot 1 van mijn favoriete filmpersonages, zo ook de film
        Peace!
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

        Comment


          #34
          Re: blumat-systeem of toch maar niet

          hahah...
          Je kunt eigenlijk ook zoveel lezen en meningen vragen zoals je wil, maar de praktijk wijst het uit. Ik zou zeggen, proberen kerel. Je hebt een tensiometer dus dat moet wel lukken.

          Grtz $iR
          sigpic

          Comment


            #35
            Re: blumat-systeem of toch maar niet

            Aight, wat $ir zei dus..ik kan er niks anders van maken, hah
            Ik heb alleen water in m'n vat/blumat, en de Biobizz-voeding-oplossing geef ik er los bij
            op het moment dat de tensio's tegen de 200 staan, en eigenlijk beginnen druppen.

            M'n tensio's hou ik tussen de 100-200.
            Maar die getallen zijn vooral afhankelijk van waar je de tensio in je pot steekt.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #36
              Re: blumat-systeem of toch maar niet

              Hoe vaak geef je die voeding dan ongeveer QNQ ?

              Comment


                #37
                Re: blumat-systeem of toch maar niet

                Intresante topic heb zelf ook gekeken naar het systeem.Ik wil na mijn ronde twee tenten halen met bleumat systeem en iedere tent 16 stuks dus de 40 st bleumat gaat het worden.Mensen met ervaring hier.

                mvg Gizmo30

                Comment


                  #38
                  Re: blumat-systeem of toch maar niet

                  Ik werk ook met Blumat zowel binnen als buiten en ik vind het toch wel handig
                  Ik doe alleen water in me vat/emmer en voed ze bij met een gieter als het nodig is
                  Voor buiten gebruik ik wel 2 stuks cone's per pot/kuip werkt perfect en ik kan gewoon 2 weken pleite
                  Op het moment staan er 2 planten met blumat , Emmer op 2 kratjes , slangetje en in elke pot 1 cone
                  20130912_162016.jpg20130912_162034.jpg


                  Ajo
                  Ventje
                  Living in Second live for real

                  Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                  Comment

                  Bezig...
                  X