Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vensterbank/gewoon licht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vensterbank/gewoon licht

    Korting op 420shop
    ik heb vandaag mijn zaadjes ( die goed ontkiemt waren ) in de potgrond gedaan.
    ik had ook nog een vraagje , ik was van plan om mijn pot ( met zaadje erin en folie met gaatjes erover ) in de ochtend als ik opsta rond half 7 voor het raam te zetten en als het weer donker word weer onder een lamp te zetten. Of is dat niet goed voor de bloei
    alvast bedankt!

    one love

    #2
    Re: vensterbank/gewoon licht

    als je de ruimte hebt zeg ik hps

    Comment


      #3
      Re: vensterbank/gewoon licht

      duidelijk , je planten gaan enorm strechten als je ze niet goed licht
      geeft daarom ben ik altijd voorstander van gewoon gelijk een Hps aanschaffen kan 150 watt zelfs tegenwoordig

      Comment


        #4
        Re: vensterbank/gewoon licht

        dag smoky

        planten die niet voldoende licht krijgen gaan strekken ( lage steel kweken) e dat is niet echt bevordelijk en wenselijk.
        Vandaar dat le moet proberen zo veel mogelijk licht op de plant te krijgen en wel zo fel mogelijk. nu hebben we met het weer van vandaag niet echt veel zonlicht ( bewolkt weer dus ) en zal de plant wel gaan strekken.
        Mijn tip is dus .. Koop een spaarlamp en zet hem daar lekker 24x7 onder.
        spaarlampen zijn goedkoop, trekken niet veel stroom, genereren niet veel warmte en je bent verzekerd van een mooie voorgroei.
        je kunt de planten gerust een week of 3 onder een spaarlamp zetten. Als je dan over wilt gaan naar bloei raad ik je echt een HPS aan want deze geven meer en beter licht om de plant in de bloei periode te helpen.


        Suc6

        Comment


          #5
          Re: vensterbank/gewoon licht

          is er nog bepaald aantal watt voor de spaarlamp aan te raden?
          Last edited by smokyy; 15 September 2009, 13:54.

          Comment


            #6
            Re: vensterbank/gewoon licht

            hoeveel planten heb je staan ??

            hoe meer licht hoe beter het is , dus een 16 watt lamp per plant is al heerlijk voor ze !
            verder : als je een gewone spaarlamp pakt en die in een losse fiting doet, kun je heel makkelijk een lampekap maken van een stukje radiator folie en zo nog meer licht naar de planten sturen !

            kost bijna niets maar scheelt erg veel !

            Comment


              #7
              Re: vensterbank/gewoon licht

              ik ben begonnen met 2 plante , en heb nu spaarlampen gekocht dus ga ik ze nu maar ff instaleren

              Comment


                #8
                Re: vensterbank/gewoon licht

                mooi hou ons maar op de hoogte , het liefst natuurlijk met enkele foto's


                Swingers

                Comment

                Bezig...
                X