Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar beginners vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar beginners vragen

    Korting op 420shop
    Hee iedereen, ben dag geleden begonnen aan mijn eerste mini kweek om het even uit te proberen . Ik hoop dat er mensen zijn die mij wat advies kunnen geven of vragen kunnen beantwoorden.

    Ik ben 24 uur geleden begonnen met het ontkiemen van mijn 3 zaden Critical van Royal Queen Seeds. Ik heb ze tussen de vochtige watten op een bord gelegd in een kast zodat ze donker blijven. Ik heb ze een paar keer wel bekeken in het licht uit nieuwschierigheid. Is dit heel erg? Ik zag net een zaadje dat aan het openbarsten was dus het zal niet lang meer duren.

    Ik heb gewone zaad en stekken potgrond gekocht. Er staat een 45w? TL lamp op. Het zijn maar 3 plantjes voorlopig, is dit voldoende? Wanneer moet ik de zaadjes .5 cm in de grond planten? Meteen als ik het worteltje zie misschien? In het begin zeker maar weinig water geven?

    Cheers!

    #2
    Re: Paar beginners vragen

    Hi G.O.G
    Als je onder deze post op misty"s abc drukt krijg je uiteraard "mijn"abc,staat mooie thread bij over kiemen,
    Zaadjes moeten niet 5 cm in de grond maar slechts 1cm
    Zaai- en stekgrond is prima voor de eerste 2 weken,en af en toe gluren is niet erg.
    De lamp op zich kan wel,met het juiste licht.
    Kijk eens rond bij de microkweekverslagen,staan leuke ideeen bij.


    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Paar beginners vragen

      Als je een klein wit worteltje uit t zaadje ziet komen, stop m dan gelijk in de grond.
      Zoals misty al zegt 1 CM, maar das echt maximaal.
      Ik zou t zelf maximaal op 5 MM houden, anders heb je de kans dat hij niet meer boven de grond uit kan komen.

      Peace.

      Comment


        #4
        Re: Paar beginners vragen

        ik sluit mij aan bij misty en wigyour
        niet dieper dan 5 mm max 10 mm
        en dan kan het niet langer duren dan 48 uur voor zij het kopje boven water steekt
        ps vergeet geen beschuit klaar te zetten want we komen met z'n allen op kraam visite

        Comment


          #5
          Re: Paar beginners vragen

          Even kleine update. Vannochtend waren dus 2 zaadjes open en er begon iets heel kleins uit te komen. Heb deze meteen 5mm onder de grond gestopt, beetje water er overheen gegoten. De 3de gebeurt nogsteeds niks mee lijkt me.

          Ik hoorde van mijn broer dat er in het begin als hij net uit de grond komt er geen licht bij mag komen. Voor zo ver ik weet en heb gelezen op internet mag juist het licht al meteen aan. Aangezien ik maar een 45w TL lamp er boven heb. Ik heb dus voor de zekerheid de lamp gewoon maar aan gezet boven de 2 zaadlingen die nog niet boven de grond uitkomen. Gewoon licht aanlaten? Zo niet wanneer dan wel?

          Heel erg bedankt iedereen voor de vorige reacties ! Ik zal zeker laten blijven weten hoe het gaat.

          Comment


            #6
            Re: Paar beginners vragen

            Licht mag aan,maar hoeft niet.
            Wat je niet verbruikt hoef je ook niet te betalen.

            Grts
            Daniella
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment


              #7
              Re: Paar beginners vragen

              Moet ik al voeding geven voor de bloeifase? Of is dat iets waar ik me nog geen zorgen om hoef te maken?
              Andere potgrond gebruiken als ik ze ga verplaatsen voor de bloeifase?
              Hoeveel water te geven in de fase waar mijn zaadjes nu in zitten?

              Comment


                #8
                Re: Paar beginners vragen

                Gewoon de grond vochtig houden das alles.
                En waarom zou je bloeivoeding geven als ze net zijn ontkiemt? hoeft niet dus.
                Andere grond hoeft ook niet persee.

                Peace.

                Comment


                  #9
                  Re: Paar beginners vragen

                  Nee ik bedoelde gewoon normale voeding, is dat al nodig voordat ze beginnen met bloeien?

                  Comment


                    #10
                    Re: Paar beginners vragen

                    Groei voeding?
                    Kan je doen, moet je zelf weten.

                    Peace.

                    Comment


                      #11
                      Re: Paar beginners vragen

                      In het hokje van de kast waar de opstelling staat is het 28 graden :/ Is het heel belangerijk dat deze tussen de 22-25 graden blijft?

                      Comment


                        #12
                        Re: Paar beginners vragen

                        Nee hoor is niet echt erg,wel opletten dat het niet hoger wordt en het verschil tussen dag en nachttemperatuur niet te groot is.

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment

                        Bezig...
                        X