Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dringend: net voor oogst probleem met vliegjes!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    dringend: net voor oogst probleem met vliegjes!!!

    Korting op 420shop
    Ik heb ze nu 55d op 12h staan en ik wou trichomes kijken en nu zie ik er overal kleine vliegjes inplakken. Wat doe ik nu best, direct omleggen en dus te vroeg of nu gewoon wachten? Het zijn van die zwarte fruitvliegjes, verder niets last, heb ze (op dit dus na) in de gaten gehouden. Haartjes zijn nog maar een goeie 5 tot 10 procent bruin, power plant...

    #2
    Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

    sorry, foto's vergeten, voorste drie planten, achterste twee nog wat langer nodig en 'vrij' mager

    planten zijn een goeie 70cm hoog, de linkerplant heeft een grote hoofdtop, zijn al na 3 dagen op 12h gezet dus vond het resultaat van twee planten wel meevallen. Nu maar hopen dat het werk niet voor neits geweest is!
    Attached Files

    Comment


      #3
      Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

      gewoon laten staan en alsje ze gaat oogsten. stofzuiger pakken, op de laagste stand zetten, en al de beestjes opzuigen
      correct me if i'm wrong

      grtjs olivier

      Comment


        #4
        Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

        Oorspronkelijk geplaatst door olivier View Post
        gewoon laten staan en alsje ze gaat oogsten. stofzuiger pakken, op de laagste stand zetten, en al de beestjes opzuigen
        correct me if i'm wrong

        grtjs olivier
        Ok bedankt. Dat stofzuigen zal weinig uithalen aangezien ze vastplakken, denk dat dit dus eerder na het drogen er af te peuteren valt...

        Het valt nog wel mee, het is nu niet dat hij als vliegenvanger heeft gediend maar zag er toch vlug een tiental hangen maar komt omdat die in de deuropening staat denk ik, en het onvermijdelijke gapen naar je plantjes zal er dan geen goed aan doen zeker. Kon er ook moeilijk dingen over terugvinden online. Weet dat die vliegjes niet zo erg zijn en ik kan ze hier echt niet vermijden. Maar goed, ik zou er hartzeer van hebben ze nu om te moeten leggen.

        Heb nog nooit geoogst maar er al veel over gelezen, enkel het juiste moment nog bepalen. Mijn microscoopje kan ik niet stil genoeg houden dus dan maar ad hand van de haartjes. Heb pas 3 dagen geleden wat bruine haren hier en daar vastgesteld en sinds die dag zie ik ze zo toenemen. Hoop ze dus binnen 9 dagen om te kunnen leggen. Ga ze nog 2 tot 4 dagen water geven... Krijgen al dikke week geen voeding meer.
        Last edited by warrior; 20 September 2009, 03:25.

        Comment


          #5
          Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

          Oorspronkelijk geplaatst door warrior View Post
          Mijn microscoopje kan ik niet stil genoeg houden dus dan maar ad hand van de haartjes.
          Gewoon je mircoscoopje op de top houden en met je hand de top en microscoop vasthouden of gewoon een blaadje met trichomes er af trekken en die op tafel leggen en dan kijken.

          Comment


            #6
            Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

            Heb even de middelste eruit genomen en een close up onder tl. Laat ons wel wezen, weet dat dit geen geweldige opbrengers zijn maar 't is enkel om een lekker rokertje voor mezelf te hebben

            Dag 56-57 op 12/12. De haren bruinen echt in sneltempo. Ik heb zoals gezegd er nog geen ervaring mee in dit stadium, maar aan de hand van wat ik hier gelezen heb gok ik op nog 8-9 dagen. Ga ze morgen nog water geven en dan stop ik daar mee. Klieven ga ik niet doen daar de stammetjes niet dik genoeg zijn (naar mijn mening) en ik het niet riskeer. Heb zoals me was aangeraden een takje geoogst en van het merendeel van het blad ontdaan. Hangt nu in een kleerkast aan een draadje, zet de kast een kwartiertje open 's avonds. De trichomes zijn een mix, overwegend nog meer helder maar al redelijk wat amberachtige trichomes ook. Dus omdat het nu zo snel gaat denk ik dat mijn berekening er niet ver naast zit, maar ongetwijfeld word ik verbeterd

            ps: dit is de top waar ik de vliegjes zag op plakken voornamelijk. Je kan ze zelfs op deze close up niet zien (heb nu ook geen fantastische camera) maar je moet er letterlijk met je neus ophangen. Had het eigenlijk al langer moeten doorhebben toen ik blies op eentje en die er maar neit wou afgaan. Ik dacht fuck it eikel en ging slapen Bij nadere inspectie blijkt 20-30 procent van de haartjes bruin.
            Attached Files
            Last edited by warrior; 20 September 2009, 23:36.

            Comment


              #7
              Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

              Waarom heb je zo haast? deze plant kan echt nog wel efe stan hoor laat hem goed door rijpen des te lekkerder jou wietje
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: dringend: net voor oogst probleem met vliegjes

                Haast, miss inderdaad ook een stuk (en toen ik die fruitvliegjes dan zag...) wel maar ik heb me gebaseerd op andere gelijksoortige verslagen. Weet ook wel dat het verschilt maarja moest me toch ergens op baseren bij gebrek aan ervaring

                Zal volgende week een updateje plaatsen
                Last edited by westport; 19 December 2009, 17:33.

                Comment

                Bezig...
                X