Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenkweek binnen verder kweken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

buitenkweek binnen verder kweken?

Korting op 420shop
    Ik heb 2 NLX plantjes buiten gekweet, de laatste tijd gaan ze 's avonds binnen ivm 12/12 licht, en het risico op stelen van de planten.

Alleen ben ik een beetje bang dat het nu buiten te koud/vochtig word voor de plantjes, en ik krijg de kans om zo'n speciale lamp van iemand te krijgen/lenen (hps ofzoiets? ) is het mogelijk om de rest van de kweek binnen af te maken? gewoon in de schuur, of op zolder...

Re: buitenkweek binnen verder kweken?

je kan binnen afkweken,heb t zelf ook gedaan.maar kontroleer goed op ongedierte enz,en maak niet dezelfde fout als mij!
    grtz

Comment

degene waar ik ook die lamp van krijg/leen heeft ze vorige week ingespoten tegen vanalles en nog wat, ik heb alleen wel last van wat meeldauw.... dus daar moet ik nog wat op vinden...

Comment

meeldauw gaat niet meer weg!je kunt t alleen in de hand houden .met de middelen die ervoor bestemd zijn.silinal van ecostyle is er zo 1.

Comment

je kan de bladen toch nog wel schoonmaken van de meeldauw?

en vinden de plantjes het trouwens niet erg dat ze dalijk binnen weer wat warmer staan ivm de lampen?

Comment

ja je kunt idd de plant schoonhouden,maar de schimmel zal bij t stoppen met de behandeling gewoon terugkomen.je planten kunnen even wat stress hebben,maar daar kunnen ze wel tegen.de temperatuur best tussen de 22 en 25 graden.grtz

Comment

ik heb een slecht geisoleerde schuur (wel verduisterd) waar het dus wat fris is, daar staan ook de wasmachine en de droger, met de lamp moet de temperatuur wel haalbaar zijn denk ik....

is het dan ook nog het beste om wat reflecterend materiaal om de planten te zetten, ivm de lichtspreiding van de lampen, of zou het voldoende zijn om de lampen er gewoon boven te hangen, en er een ventilator langs te zetten
              (nu staan ze 's nachts ook in die ruimte met een huis/tuin/keuken ventilator)

Comment

tsja lich is gewicht he dus hoe beter belicht ,hoe beter je oogst zal zijn!
                grtz

Comment

tjah, maar erg veel licht zullen ze nu ookniet gewend zijn...

maar eens een mooi plekje in de schuur vrijmaken....

het is trouwens 1 400w lamp volgens mij, die ik kan krijgen/lenen, is dat genoeg voor die 2 plantjes? ze zijn ongeveer 1 mtr hoog...

Comment

ik heb net de lamp gekregen, het is idd een 400 watter, maar ik heb het idee dat ie een beetje dicht op de planten hangt, in de stellage zoals ik het nu gemaakt heb. Hij hangt er nu 25cm boven... kan dat kwaad?

er staat wel een huis/tuin en keuken fan langs die aardig erdoorheen blaast, wat dus voor extra koeling zorgt...

Comment

voor een 400 w lamp neem je 40 cm afstand voor n 600 w 60 cm,dus ik zou m wat hoger hangen!

Comment

net een hele stellage van hout gemaakt, kan ik weer opnieuw beginnen...

Comment

houd er dan ook gelijk rekening mee dat je plant eens ze in de bloei is ook nog gaat strekken.dus je moet n beetje omhoog kunnen met je lamp!

Comment

oja was ik vergeten... 1tje is getopt (om te proberen) dus die zal als het goed is niet veel meer groeien...

de ander dus wel wat....

Comment

ik heb de lamp nu wat hoger gezet, maar als ze nog gaan groeien hangt ie weer te laag, is het slim om de andere plant nu ook te toppen?

Comment

Bezig...
                              X