Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 vragen over binnen kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 vragen over binnen kweken

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een paar vragen over binnen kweken.Ik heb al een beetje rondgeneusd op dit forum,maar ik kan er nog niet veel wijs uit. Ik ben een absolute leek op dit gebied en snap het allemaal nog niet zo goed.

    Ik heb gister 5 zaadjes besteld en ik vroeg me af of die 5 zaadjes 1 plantje geven of 5 plantjes.(misschien is dit een hele domme vraag,maar zoals ik al zei ben ik een leek).

    Ik las op het forum dat je lampen nodig hebt om binnen te kweken,maar een kennis van mij zei dat dit niet persee hoeft,het plantje groeit alleen wat langzamer zonder lamp,(zij had dit ook weer van een kennis gehoord)klopt dit?

    En dan wilde ik nog vragen of iemand ervaring heeft met de vapbong. Ik rook al jaren niet meer,maar omdat ik graag eens wilde uitproberen of ik door de wiet beter kan slapen en minder pijn heb(door reuma),ben ik sinds een week weer iedere avond aan het roken en eigenlijk wil ik dit niet meer.
    Ik slaap idd beter,dus wil ik wel wiet gaan gebruiken,vandaar dat ik de vapbong heb besteld.

    Dit waren voorlopig mijn vragen.

    Jootje.

    #2
    Re: 3 vragen over binnen kweken

    hoi jootje .....ik ben ook wel een leek hoor ,maar ik weet wel dat uit elk zaadje een plantje komt als jij je best doet tenmiste ....en een lampje boven je plantjes kan absoluut geen kwaad ze vinden dat zelfs heerllijk ....maar jootje er staat zoveeel info op deze site als jij hem doorneemt ben je een exsper in het kweeken van plantje s meid kom op je kan het !!!......groetjes kaatje...

    Comment


      #3
      Re: 3 vragen over binnen kweken

      Elk zaadje dat ontkiemt geeft een plantje. Dus als alles goed gaat heb je 5 planten. Alleen krijg je dan mannetjes en vrouwtjes, tenzij je gefeminiseerde zaden hebt gekocht. Na enige tijd (tijdens de voorbloei) kun je de mannetjes en vrouwtjes onderscheiden. Even rondneuzen op deze site en dan wordt alles duidelijk. De mannetjes moet je weggooien. Alleen de vrouwtjes geven goede wiet.
      De lampen: zonder verlichting gaat het echt niet lukken. Je moet werken met lampen. Daarbij kun je kiezen tussen spaarlampen, tl buizen of HPS-lampen. Ook hier maar weer rondneuzen in het forum. Dan leer je iets over kleurtemperatuur, belichtingstijd e.d.
      Ik gebruik een (digitale) vaporizer omdat ik niet rook. De vapbong ken ik niet.
      Als je voor je zelf een set-up hebt gemaakt (kweekruimte, verlichting, voeding e.d.) zet je die op de site: er zijn genoeg forumleden die je op pad willen helpen.

      Succes


      Xtreme

      Comment


        #4
        Re: 3 vragen over binnen kweken

        hallo

        ik zal je ff helpen.
        als de zaadjes binnen zijn moet je ze in een was hand of theedoek leggen en de doek goed nat makken.
        als ze zij ontkiemd niet te diep in de grond stoppen.
        als hij boven is gekomen gelijk neerzetten op de plek waar je wilt kweken.
        een lamp is echt nodig zonder lamp groeien ze niet of heb je geen opbrengst.
        en dan de eerste 2 a' 3 weken de lamp 18 uur nonstop laten branden per dag daarna mag hij op 12 uur licht je moet je stekken ongeveer 40 cm van de lamp afhouden.
        je kan de lamp verstellen of het voorwerp waar hij opstaat.
        en dan na 4 a' 5 weken pas voeding geven want voeding is gif voor stekken.

        ik hoop dat ik je zo genoeg geinformeerd heb.
        en gebruik natuurlijk ook al het advies van de vrienden hier boven.

        MVG sshgrower

        Comment


          #5
          Re: 3 vragen over binnen kweken

          Dank jullie wel voor jullie antwoorden.Ik ga eens kijken of ik ergens een kastje op de kop kan tikken waar ik ze in kan zetten,want ik weet niet hoe ik het anders moet doen met die lampen.

          Heb ik nog een vraagje voor xtreme(natuurlijk mogen andere mensen hier ook op antwoorden):
          Ik heb weinig informatie over hoe je de verdampers moet gebruiken gevonden.
          Zoals zoveel mensen gebruik ik de wiet omdat ik reuma heb,dus om de pijn te verlichten en om beter te kunnen slapen. Ik deed het eerst alleen s'avonds voor het slapen gaan, maar omdat ik een hele dag door wel ergens pijn heb doe ik het nu ook s'morgens. Maar ik merk niet echt veel verschil. Ik vraag me af of ik dan te weinig inhaleer?
          Als je een jointje rookt,hijs je daar aan tot die op is,maar ik weet niet hoe vaak ik de wiet moet inhaleren met die verdamper.
          Toen ik die jointjes rookte voelde ik me wel eens een beetje duizelig en 1 keer ben ik er helemaal niet goed van geworden,maar met die verdamper voel ik alleen een lichte hoofdpijn en verder niks,ook geen ontspannen gevoel. Ik merk alleen dat ik iets beter slaap,dus er zal wel iets gebeuren,maar ik voel het niet. Kan dat aan de soort wiet liggen?

          Groetjes,
          Jootje

          Comment


            #6
            Re: 3 vragen over binnen kweken

            Oorspronkelijk geplaatst door sshgrower View Post
            hallo

            ik zal je ff helpen.
            als de zaadjes binnen zijn moet je ze in een was hand of theedoek leggen en de doek goed nat makken.
            als ze zij ontkiemd niet te diep in de grond stoppen.
            als hij boven is gekomen gelijk neerzetten op de plek waar je wilt kweken.
            een lamp is echt nodig zonder lamp groeien ze niet of heb je geen opbrengst.
            en dan de eerste 2 a' 3 weken de lamp 18 uur nonstop laten branden 24 uur is non stop
            per dag daarna mag hij op 12 uur licht je moet je stekken ongeveer 40 cm van de lamp afhouden. 40 cm is voor een 400 watter 60 cm voor een 600 watter tl mag tussen de 3 en 5 cm en spaarlampen iets hoger dan tl 5 a 10 cm
            je kan de lamp verstellen of het voorwerp waar hij opstaat.
            en dan na 4 a' 5 weken pas voeding geven want voeding is gif voor stekken. ligt aan welke potgrond je gebruikt maar aangezien je gaat zaaien kan je het beste zaai en stekgrond kopen en als je gaat ompotten doe je dat in aarde van plagron de grow mix dan hoef je na het ompotten 5 a 6weken geen voeding mee te geven. dit zit al allemaal in de aarde vermengd

            ik hoop dat ik je zo genoeg geinformeerd heb.
            en gebruik natuurlijk ook al het advies van de vrienden hier boven.

            MVG sshgrower
            heey ssh ik heb het een beetje aangepast je zat wel in de goede richting

            Comment


              #7
              Re: 3 vragen over binnen kweken

              Ik kan een kastje voor weinig overnemen,maar het kastje heeft zwart glazen deurtjes,is dit goed?

              Comment


                #8
                Re: 3 vragen over binnen kweken

                nee
                je licht zal er door naar buiten schijnen en tijdenshet donker zal er licht van buitenaf naar binnen schijnen je kan dan het beste gewoon beplakken met zwart wit folie

                Comment


                  #9
                  Re: 3 vragen over binnen kweken

                  deurtjes eruit 3 van die u profielen plaatsen, plaatje erin en de bovenste kier dichten met van die tochtstrippen e voila licht dicht en goedkoop
                  Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 vragen over binnen kweken

                    Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                    nee
                    je licht zal er door naar buiten schijnen en tijdenshet donker zal er licht van buitenaf naar binnen schijnen je kan dan het beste gewoon beplakken met zwart wit folie
                    tenzij je het in de nacht doet waar sowieso geen licht komt. eerste kweek van mij was absoluut niet licht dicht en heb een prima oogst gehad zeker weten

                    Comment

                    Bezig...
                    X