Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

400W lamp op 600W VSA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

400W lamp op 600W VSA

Korting op 420shop
    Mijn vraag is kan ik een 400W lamp aansluiten op een 600W VSA, omdat 2 lampen van 600W teveel voor mijn hok bleken. Nu wil ik dit verlagen naar 2 keer 400W.
    Groetjes Itey

Re: 400W lamp op 600W VSA

volgens mij brand de lamp wel op n 600 w vsa ,maar je stroomverbruik zal vogens mij t zelfde blijven.ik raad je aan gewoon n 400 w vsa te gebruiken en niet te gaan experimentern.denk aan brandgevaar!
    grtz

Comment

Euhm nee dit is niet echt een goed idee, een 600W vsa op een 400W lamp is net als een nokia gsm rechtstreeks in het stopcontact te steken....

Je lamp brand direct door en kan zelfs exploderen doordat te zwaar belast word en zeker bij de opstartstroomstoot
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Oke, dan gaan we dat maar eens niet proberen...Bedankt voor jullie reacties
        Groetjes Itey

Comment

Een vsa heeft ondermeer de volgende functies: hij genereert de piekstroom bij het opstarten en fungeert ook als stroombegrenzer. Zonder die begrenzing gaat de lamp zoveel stroom trekken dat of je zekering doorbrandt of je lamp ontploft.

Xtreme

Comment

nu we t toch over lampen hebben,heb ik ook nog een vraag.ik merk eigenlijk weinig verschil tussen de lichtopbrengst van mijn 600w hps met cecla vsa met n lucalox lamp en mn 400w hps met elt vsa met daarin een osram sont +.is dit nu gezichts bedrog en meen ik dit maar?of zou t verschil liggen aan de lampen of de vsa?waar hebben jullie de beste ervaring mee?ben benieuwd naar jullie bevindingen.
            grtz

Comment

Ik zie duidelijk op het oog al verschil tussen evsa en vsa..

Ik heb een 400W vsa liggen van Philips en 1 van 400W lumatec beide metdezelfde lamp zie je op het oog duidelijk verschil veel klaarder en helderder licht bij de evsa dan bij de vsa

en ja je kan de lichtsterkte bijna vergelijken met een normale 600W op een philips vsa, maar dees zijn wel ondervindingen zonder metingen maar als je ze beide hebt zie je het overduidelijk
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

nee zijn beide normale vsa ELT en CECla is t merk wat erop staat.maar ik zie echt er niet zo veel verschil in.(kan heel goed aan mij liggen hoor)maar vroeg t me gewoon eens afik zou ook bijna zeggen dat de plantjes onder de 400 w compacter groeien!
                grtz

Comment

Bezig...
                X