Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Detectie via de stroomrekening
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Detectie via de stroomrekening
Ik denk niet dat bvb 'n hps lamp van 250w of zelfs 400w echt in het oog springt. Er zijn genoeg huishoudtoestellen die evenveel of zelfs meer watts vreten.. plasma-tv's, pc's, vaatwasmachines, droogkasten, wasmachines, etc... Maar je kan nooit voorzichtig genoeg zijn he.. ook waar.
Greetz!
Brewer
Comment
-
Denk inderdaad niet dat 1 lampje (ook 600 watt) meteen zoveel opvalt. Zelfs de voeding van mijn pc is zwaarder (800 watt) en die staat vrijwel dag en nacht aan. Dat zou dan dus ook moeten opvallen. achjah als je minder dan 5 planten hebt en geen stroom aftapt hoef je je volgens mij niet extreme zorgen te maken over je energie rekening/gepakt te worden.
Q
Comment
-
Je zou eventueel een sperfilter kunnen plaatsen kost 15 euro of zo. Doordat een VSA de stroomsterkte en de spanning veranderen onstaat er frequentievervuiling. Doormiddel van metingen kan deze vervuiling opgemerkt worden door de energiemaatschappijen. Een sperfilter voorkomt deze vervuiling, tevens geeft een sperfilter bescherming tegen gevoellige apparatuur elders inje huis.
GrtzLast edited by monty; 4 October 2010, 16:30.
Comment
Comment