Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladen knippen in de bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladen knippen in de bloei

Korting op 420shop
    kzou graag eens weten of ik een paar blaadjes mag afdoen?
    ze staan nu 6weken in bloei,heb eigenlijk nog veel blad hangen en hier en daar groeit er een topje tegen het steeltje van het blad.
    de eerste foto is een plant alleen:WWxBB
    de tweede foto zijn er een paar samen
    reacties zijn zeker welkom
    grts witn
    Attached Files

Re: bladen knippen in de bloei

Hallo,

je mag gerust wat bladen knippen tijdens de bloei maar je moet natuurlijk niet overdrijven. Probeer te vermijden dat je plantjes te veel energie stoppen in het genezen van toegebrachte wondjes. Je hebt waarschijnlijk liever dat ze in hun huidig stadium de kostbare energie in iets anders stoppen wat bij mij althans het geval is.
    Ik knip van tijd tot tijd wat bladeren weg om de onderliggende toppen wat meer licht te gunnen. Hoe meer licht hoe beter.
    Kleine bomen die in de schaduw moeten beginnen van grote bomen groeien namelijk ook niet zo snel.
    Dus conclusie; knip gerust wat weg maar niet je planten kaal scheren.
    Hopelijk ben je geholpen en als iemand een andere mening geeft is ze altijd welkom.
    Gtrz.

Comment

En bedenk dat juist je bladeren de voeding en het licht omzetten naar waar jij voor kweekt!

Comment

Ik heb als tip van een ervaren kweeker, alle blad laten zitten het zit er niet voor niets. Zelfs bladeren die geel aan het worden zijn laten zitten, de plant haalt hier nog voeding uit. pas als het blad helemaal verdord is weghalen of wachten tot het vanzelf valt.

Greeds Chris...
        "Medicinaal kweker en gebruiker"

Comment

• Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Juist!

thanks voor de reacties,kweet nie echt goed wa te doenmaar denk toch da ik er zal afblijven,kwil het nu zeker niet meer verknoeien denk da ik anders helemaal gek word
        grts witn

Comment

Vergeet niet dat elk blaadje of takje wat je verwijderd een wondje maak op je plant en dat is dan kwetsbaar voor ziektes en schimmel
          Dus houd je plant goed in de gaten

Suc6
          God was never on your side..

Comment

je mag gerust wat bladen knippen tijdens de bloei maar je moet natuurlijk niet overdrijven. Probeer te vermijden dat je plantjes te veel energie stoppen in het genezen van toegebrachte wondjes. Je hebt waarschijnlijk liever dat ze in hun huidig stadium de kostbare energie in iets anders stoppen wat bij mij althans het geval is.
            Ik knip van tijd tot tijd wat bladeren weg om de onderliggende toppen wat meer licht te gunnen. Hoe meer licht hoe beter.
            Kleine bomen die in de schaduw moeten beginnen van grote bomen groeien namelijk ook niet zo snel.
            Dus conclusie; knip gerust wat weg maar niet je planten kaal scheren.
            helemaal mee eens.
            je onderliggende toppen krijgen hierdoor meer licht en hierdoor dus meer opbrengst
            zou niet je hele bladderdek verwijderen alleen bladderen die over andere toppen hangen

grtz Dossel

Comment

mag ik het bovenste gedeelte al oogsten en later de onderkant?

Comment

Ja dat mag
                God was never on your side..

Comment

Nice.

Topic uit 2009 gebumpt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bump naar 2020 QnQ

Wanneer er reeds 2,5 weken bloeitijd gepasseerd zijn, kan je dan nog een goed deel bladeren weghalen bij een scrog? Mijn dames hebben in die periode echt nog de ruimte opgevuld in het bladerdek die ik voorzien had 3 dagen voor de omschakeling 18-6 naar 12-12...

Teveel ineens lijkt me teveel stress, maar af en toe een paar mogelijk ook in de bloei?

Comment

• Nonsense
                      Nonsense commented
                      Editing a comment
                      Lekker laten zitten , het blad zet licht om in energie .

Wel, onder het bovenste bladerdek zitten ook nog bladeren rond de topjes. Het gaat over bladeren die alles dicht leggen en over elkaar gaan liggen. Dus minder/geen licht voor de delen die niet zo hoog als de rest komen. Nonsense

Dus de bladeren & topjes die ik aan (meer) licht kan blootstellen door blad weg te halen in het midden.

Maar is het dus mogelijk of is dit een slecht idee dan?

​​​​​

Comment

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                  Bezig...
                  X