Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes hangen slap

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    plantjes hangen slap

    Korting op 420shop
    Hello
    ik heb 2 plantjes van ongeveer 15cm groot. ik heb ze vandaag overgepot naar bemeste grond en ze een heel klein beetje voeding gegeven, een uur later hangen ze beide slap. is dit normaal of heb ik een fout gemaakt?
    bedankt!

    #2
    Re: plantjes hangen slap

    je plantje is nu alleen n beetje getrest,door t overpotten.ik neem aan dat je niet de wortels beschadigt hebt en je nieuwe pot van te voren hebt ingewaterd.als dat t geval is zal ze morgen weer fier rechtop staan.al snap ik niet waarom je al voeding meegeeft op verse aarde(had niet gehoeven naar mijn idee)
    grtz

    Comment


      #3
      Re: plantjes hangen slap

      wat een geruststelling!
      bedankt voor het snelle antwoord

      Comment


        #4
        Re: plantjes hangen slap

        na bijna een dag hangen ze nog steeds slap. kan dit zo lang duren of is het gedaan met de plantjes? bedankt

        Comment


          #5
          Re: plantjes hangen slap

          Normaal gesproken zullen de planten niet slap gaan hangen als je ze met kluit en al verpot. Pas als je de kluit beschadigt hebben de wortels meer tijd nodig om zich te zetten. Misschien is het zinvol om de blaadjes met een plantenspuit te benevelen, zodat ze vocht opnemen via het blad. Als de wortels zich gezet hebben komt het waarschijnlijk wel goed. Een paar dagen geduld betrachten.

          Xtreme

          Comment


            #6
            Re: plantjes hangen slap

            heey,mijn plantje is 2 weken en er hangen nu 4 blaadjes aan en me plant hangt slap en de blaadjes zijn een beetje verschrompeld.hoe komt dat?

            Comment


              #7
              Re: plantjes hangen slap

              Foto zegt meer dan woorden ..

              Hoeveel water geef je?
              2de growverslag:

              **Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

              Comment


                #8
                Re: plantjes hangen slap

                Goed water geven. De wortels zijn wat beschadigd door het stekken.
                Anpappen en nathouden dus, komt alles goed

                Comment


                  #9
                  Re: plantjes hangen slap

                  Verschrompelen??? staat uw licht te dicht? Welk licht? Zien ze geel? Mss best beetje steunen met een stokje ernaast .

                  Comment


                    #10
                    Re: plantjes hangen slap

                    Als ik dit zolees dan denk ik dat je juist overbewaterd. Met veschrompeld bedoel je waarschijnlijk een gebobbeld blad. Hangenje bladerenbol naar onder? Een foto zou echt helpen bij de juiste diagnoze. Zo blijft het blindvliegen. Dus als je een goed antwoord en oplossing voor je probleem wil hebben dan zal je toch echt eenpaar duidelijke fotoos van jeplant moeten plaatsen en ons wat meer info geven. We hebben geen glazen bollen en zijn ook niet verziend.

                    Comment

                    Bezig...
                    X