Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

    Korting op 420shop
    In het verleden zijn er vaak discussies geweest over de (on)mogelijkheden van de kweek met led-verlichting. De meesten van ons zijn het inmiddels eens dat er met leds kan worden (voor)gegroeid. Daarbij kunnen gelijke of zelfs betere resultaten worden behaald dan met HPS. De inzetbaarheid van leds bij de bloei vormt echter bij voortduring een voorwerp van dispuut. Resultaten in de kassenteelt vallen tot op heden tegen en de beroepstuinders zijn van oordeel dat er nog veel onderzoek moet plaatsvinden alsmede dat het rendement van de leds omhoog moet. Het is mij te kort door de bocht om te stellen dat deze tuinders -veelal lieden met een goede opleiding, daarbij ondersteund door medewerkers van wetenschappelijke instituten- er totaal niets van kunnen en dat wij als wiettelers het allemaal veel beter weten. Een voorloper in de kassenteelt (Van der Kaay) heeft thans ongeveer "break-even" gedraaid: hij had slechts een opbrengst van 30 % ten opzichte van HPS, maar omdat hij een WKK-installatie had kon hij het verlies van de lagere opbrengst compenseren door de opbrengst van de teruglevering van bespaarde elektriciteit
    Wat ik nu zou willen is geen discussie over de (on)mogelijkheden met de kweek met leds, maar gewoon een verslag van een of meer forumleden die een succesvolle kweek met leds hebben gedraaid. Het enige wat ik vraag is dat een aantal ledkwekers vermeldt met welk type ledlamp is gewerkt, hoe groot de teeltoppervlakte was, hoelang de kweekperiode en hoeveel de opbrengst was. Dit topic is dus niet bedoeld om een discussie te entameren, maar veeleer om door middel van verslaglegging een aantal ervaringsregels te vergaren. (NB gelieve geen topics van het internet te plukken van de NASA of van kwekers die in relatie staan tot lampenleveranciers, maar gewoon eigen ervaringsregels, zo mogelijk vergezeld van een fotoverslag aan dit topic toevoegen)

    Xtreme
    Last edited by Xtreme; 13 October 2009, 16:27.

    #2
    Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

    ik en tis ech simpel zolang t spectrum maar breed genoeg is. In een sont+ green power zit toch ook niet alleen blauw en rood.

    Last edited by dokkie; 17 December 2009, 13:48.

    Comment


      #3
      Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

      Oorspronkelijk geplaatst door dokkie View Post
      ik en tis ech simpel zolang t spectrum maar breed genoeg is. In een sont+ green power zit toch ook niet alleen blauw en rood.

      En de kwaliteit is goed van je weedje ?
      En wat is dit dat in aankoop prijs zo toestel met de gepaste leds in ?
      en qua verbrui veel minder zeker ??

      bedankt alleszinds voor deze nuttige informatie, want ik dacht dat LED nog steeds niet op punt stond voor te kweken.

      grtzz

      Comment


        #4
        Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

        Hoi NewGrower,
        het blijven leds en foto's van Dokkie...
        Dokkie beweerd al langer dat led lampen werken, vooral bij hem...
        Of ik twijfel aan Dokkie is nu mijn keuze...maar aan led twijfel ik voor wiet nog voor de volle 100%
        Toch als het over vervangen van hps lampen gaat...TL en spaarlampen kan led al voorbij met een ervaren kweker (0,5gr/W is haalbaar), maar hps???

        Hoi Dokkie,
        voor mij ben je een persoon in boekjes en internet, maar in jou sprookjes geloof ik nog niet

        Comment


          #5
          Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

          Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
          Hoi NewGrower,
          het blijven leds en foto's van Dokkie...
          Dokkie beweerd al langer dat led lampen werken, vooral bij hem...
          Of ik twijfel aan Dokkie is nu mijn keuze...maar aan led twijfel ik voor wiet nog voor de volle 100%
          Toch als het over vervangen van hps lampen gaat...TL en spaarlampen kan led al voorbij met een ervaren kweker (0,5gr/W is haalbaar), maar hps???

          Hoi Dokkie,
          voor mij ben je een persoon in boekjes en internet, maar in jou sprookjes geloof ik nog niet

          Thx Prutser voor de comment, ben nog nieuw hier dus dacht eindelijk iemand die eens iets over LED weet, maar dan blijkbaar toch niet...
          Maar goed, misschien kan jij mij verder helpen met een topic van me...


          grtz NewGrower

          Comment


            #6
            Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

            Sprookjes ?, nou dankjewel.
            btw, hoe bedoel je mijn LED's. tuurlijk zijn die LED bakken nu van mij. of denk je dak ze trug moet geven.
            Als je wilt suggereren dat ik LEDs verkoop? zeg dat dan recht voor ze raap. dan kan ik je er ook zodanig op aan spreken.
            Nee, ik verkoop geen leds.

            ik snap t wel hoor, waar je jezelf hebt laten informeren.

            JA DIKKE VETTE DANK BUDS. !!!!!!!!
            En der komen er nog veel meer en nog dikker, gewoon onder LED.
            Maar je hoeft t niet te geloven hoor,

            Maar ik blijf wel lekker posten, weetje waarom, omdat ik er trots op ben.
            ik ben trots op die dikke vette dank buds, prutsertjes. Dus dat pakt niemand meer van me af, nog niet met 1000000 internet trollen.

            Ik blijf ze kweken onder LED en overal publiseren en laten zien...
            Zodat ooit, jij en al die andere nee zeggers , editje, maar je get the point,, straks dik voor lul staan.

            Ja echt voor lul, gewoon omdat je uit je nek heb geluld. En dat jullie al een jaar een best goede ontwikkeling tegenhouden en zoveel mogelijk negatiefe crap over LED posten. gewoon voor??? sja waarvoor eigenlijk?

            Ga dus lekker door. Doe ik ook.

            hahahahahahaha


            owja, voor de duidelijkheid, 540gram droge VETTE DANK BUDS onder 2 x 300watt. LED.






            Peace out....
            Last edited by dokkie; 18 December 2009, 19:59.

            Comment


              #7
              Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

              Oorspronkelijk geplaatst door NewGrower View Post
              Thx Prutser voor de comment, ben nog nieuw hier dus dacht eindelijk iemand die eens iets over LED weet, maar dan blijkbaar toch niet...
              Maar goed, misschien kan jij mij verder helpen met een topic van me...


              grtz NewGrower

              @iedereen, zie je prutzser, hoe gruwlijk smerig je bezig bent, mensen manipuleren, met negaliefe shit over mij, en nu krijg je gelijk dit.

              Comment


                #8
                Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                doe s liev tegen elkaar

                ben ook sceptisch tav led... maar als iemand tevreden is over de resultaten en daar tijd en energie in steekt om die info met anderen te delen... toppie.

                verders..... leven en laten leven.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                  Prutser, wat ik niet begrijp, is dat je zegt, "het blijven leds en foto's van dokkie".
                  Heb je hier ook daadwerkelijk een goeie reden voor om dit te roepen? of ben je gewoon van de garde die leds niet vertrouwt en alle mensen die goeie resultaten behalen met leds het liefst de grond in trapt zodat iedereen op HPS blijft?

                  Ik ben enorm benieuwd naar wat dokkie bereikt heeft met Leds, of dit nu wel of niet een goed resultaat betreft. Als je niet wilt leren van de vooruitgang in de leds en hun zeer gedreven gebruikers (gesponserd of niet) dan laat je de led-posts toch gewoon met rust en laat je de mensen die wel interesse hebben gewoon hun gang gaan...

                  my 2 cents
                  sigpic
                  Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                    In tegenstelling tot de meesten onder ons, ben ik er heilig van overtuigt dat LED de toekomst is.
                    Dokkie, ga zo door en experimenteer er lekker op los!
                    De waarheid komt boven....
                    Ik deel je enthousiasme.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                      Vooreerst mijn dank aan Dokkie, die als eerste reageerde op mijn topicstarter van ruim 2 maanden geleden. Dokkie, wat jij in het verleden hebt laten zien ziet er interessant uit en ik was dan ook benieuwd naar je volledig verslag. Echter, in de topicstarter heb ik nadrukkelijk aangegeven geen discussie te willen. Ik wil de forumleden verzoeken gewoon eens af te wachten en kennis te nemen hoe Dokkie's ledkweek verloopt. Persoonlijke geschillen kunnen ook in private mails worden bijgelegd (of opgeblazen).
                      Succes Dokkie, ik hoop dat je met je voortschrijdend inzicht en je ervaringsregels een succesvolle ledkweek voor een ieder bereikbaar maakt.
                      Last edited by Xtreme; 18 December 2009, 10:10.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                        het feit dat er zo weinig goede commentaar is omdat ze er nog te weinig informatie van kunnen terug vinden.
                        een paar jaar geleden toen de spaarlamp uitkwam was iedereen er ook negatief over, en kijk nu in de sectie micro grow.
                        grootste deel kweekt met spaarlampen gewoon omdat ze zien dat er een resultaat mee te halen is.

                        ik ben er zelf van overtuigd dat led de toekomst is.
                        vergelijk nu de gewone binnenverlichting 2 jaar geleden met nu.

                        Dokkie doe gewoon je ding man.
                        Last edited by midnight fantasy; 18 December 2009, 11:58.

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                            Wat je wilt, maar je bent mij persoonlijk gepasserd in je eerste poost in deze topic, dus doe maar lekker schijnheilig.
                            jij vroeg namelijk helemaal niks, je zegt dak sprookjes vertel... En dat je veel lulkoek van me leest is prettig, de volgende keer doe ik je mischien wel de groetjes.
                            Maar ik wor een beetje ziek van jouw soort mensjes, ik laat me niet voor leugenaar uitmaken, snappie..

                            't gaat eigenlijk allemaal om wel of niet afbloeien met goed resultaat onder alleen LED. Als je me niet geloofd, is dat prima, maar je hoeft mij niet te beledigen vanwege je gebrek aan vertrouwen in mijn reports. Ook nog in reactie aan een nietsvermoedende derde. Het is eigenlijk gewoon smaat.
                            Dus je kunt nu wel lekker scheinheilig doen over je opmerkingen, maar ik kijk er dwars doorheen.

                            geef maar eens goede argumentatie dan waarom jij denkt dat ik sprookjes vertel over me LED grows. En waarom ik niet zulke resultaten heb kunnen halen. Want dat is toch wat je suggereerd? Anders rol je maar lekker verder in je eigen kleine wereldje..
                            Last edited by dokkie; 20 December 2009, 09:10.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wie heeft er succesvol gekweekt met leds?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              Het enige wat ik vraag is dat een aantal ledkwekers vermeldt met welk type ledlamp is gewerkt, hoe groot de teeltoppervlakte was, hoelang de kweekperiode en hoeveel de opbrengst was. Dit topic is dus niet bedoeld om een discussie te entameren, maar veeleer om door middel van verslaglegging een aantal ervaringsregels te vergaren. (NB gelieve geen topics van het internet te plukken van de NASA of van kwekers die in relatie staan tot lampenleveranciers, maar gewoon eigen ervaringsregels, zo mogelijk vergezeld van een fotoverslag aan dit topic toevoegen)

                              Xtreme
                              Mekaar afkraken etc doe je volgens mij beter in pm is gevraagd in dit topic om geen discussie te beginnen maar een verslaggeving te maken van ledkweekjes....
                              Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

                              Comment

                              Bezig...
                              X