Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uhhhm ik heb een paar vraagjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Uhhhm ik heb een paar vraagjes

    Korting op 420shop
    beginners vraagjes wel te verstaan Ik vraag me af op welke hoogte ik mijn lamp het beste kan hangen? Ik heb namelijk wat achterblijvers en die zijn echt heel veel kleiner dan mijn andere planten. En trekken die kleintjes nog bij of kan ik die beter verwijderen?

    Ook heb ik een water geef vraagje, tot nu toe heb ik nog niet echt een antwoord kunnen vinden op de vraag hoeveel water en hoe vaak. Ik heb helaas geen meter en ben bang dat ik het fout doe. Ik geef ze op dit moment om de dag water en dan zon 300ml

    Ook wil ik graag weten hoe hoog de plantjes moeten zijn voor je ze in de bloei zet? Mijn tentje is 2m hoog en de plantjes zouden nog 2 weken door bloeien in de bloei.

    En dan voor nu de laatste vraag. Mijn plantjes zijn niet hoog maar wel heel breed en maken ontzettend veel zij scheuten aan,en ik denk er dan ook aan om te gaan scroggen maar is dit wel verstandig als beginner?

    Al vast bedankt weer

    Gr Mo

    #2

    Comment


      #3
      Re: Uhhhm ik heb een paar vraagjes

      Thanks Monty dat van die videobanden is een prima idee ga zo meteen eff rommelen in mijn tentje. De liefjes staan onder een 600hps.

      Ik had eigenlijk nog wel een vraagje, ik heb om spint te voorkomen een teentje knoflook geplant maar nu beginnen die dingen te groeien, neemt die straks niet te veel ruimte in mijn pot in? Ik zit niet zo te wachten op een bos knoflook

      Comment


        #4
        Re: Uhhhm ik heb een paar vraagjes

        Je plantje zal van de knoflook minder last hebben dan van eventuele spint,
        En het zal ook echt geen hele bos worden,
        Als het echt te groot wordt naar je zin haal je het er gewoon uit.

        linkje over water---> Water (hoeveel water moet ik geven)

        Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: Uhhhm ik heb een paar vraagjes

          Bedankt voor de link Daniella, ik had dit al gelezen maar was meer op zoek naar bijv de hoeveelheid ml per plant en of dat per dag zou zijn of om de dag. Ga me geen zorgen meer maken mijn plantjes zien er heel gezond uit dus ik zal het goed doen denk ik. Ik hou de knoflookplantjes in de gaten mocht ik het idee krijgen dat ze wel erg groot worden gaan ze zonder pardon der uit

          Comment


            #6
            Re: Uhhhm ik heb een paar vraagjes

            Even over die knoflook ; als je een teentje knoflook in de grond stopt, groeit er onder de grond een boletje (zoals je die in de winkel koopt) met allemaal teentjes knoflook erin. Die kun je later opeten Boven de aarde krijg je slechts een paar sprieten groen, geen hele bos.

            Onder aan dit bolletje komt een wortelstelsel, maar heus niet zoveel dat deze je hele pot vol doet groeien. Als de spriet (ziet uit als brede grassprieten) boven de aarde geel wordt en verdord, dan is je knoflook klaar. Stop je een hele bol in de grond, dan krijg je van die sprieten, ziet uit als bieslook. Deze kun je weer gebruiken voor in een salade of om er mee te koken.

            Na het eten lekker een jointje roken !

            Smakelijk
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Re: Uhhhm ik heb een paar vraagjes

              oh dat wist ik niet dat je het groen ook kon gebruiken weer iets bijgeleerd zie :p
              Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

              Comment

              Bezig...
              X