Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verwarring stek/zaadje
Collapse
X
-
Re: Verwarring stek/zaadje
Ik heb geen idee, hangt natuurlijk erg af van wat voor een lampen je gebruikt, welk tijdschema, welke soort etc etc etc etc...
Nu zie ik wel dat je de kleintjes in redelijk grote potten hebt staan en (ik schat in) dat het ook al gevuld is met een grond die voldoende voeding bevat.
De plantjes kunnen dus om 2 redenen stil komen te staan (zoals ik het nu even snel bedenk )
A: De potten worden volledig volgeworteld door de kleine meiden (hopen we dan) zodra het wortelgestel volledig ligt, zullen ze als een dolle beginnen met groeien.
B: De grond bevat teveel voeding voor de meisjes, waardoor wortels verbranden en slecht stoffen kunnen verwerken.
Wat mij als tip meegegeven is, is altijd je potten doorspoelen met een paar liter water VOOR je de plantjes erin zet, om de direct opneembare voeding weg te spoelen zodat er niet teveel voeding direct aanwezig is.
Hou het in de gaten en wacht geduldig afsigpic
Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.
-
Ja klopt, ze staan inderdaad in redelijk grote potten (het is een kruising tussen een Snowwhite en een Haze soort).
Ik heb ze de eerste 5 weken alleen water gegeven, niks uitgespoeld of iets. En ben nu pas begonnen met groeivoeding.
1 plantje begint al heerlijk vers te ruiken! Dus volgens mij gaat het de goede kant op!
Vooral het geduld hebben is heel zwaar!
Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen!
grtz!Battle the Ocean!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door superzuan View Postvergis je niet plantjes die dood lijken kunnen opeens gewoon groeien, en dingen doen die jij niet meer ervan verwacht had. ik pot zaadjes meteen in een 15 lt pot, pot ze nooit om en geef vanaf de 2e week groeivoeding mee.
Dees is een gevaarlijke raad, zeg er dan ook bij dat je grond een light-grond is, want bij een pre-mix betekent dit zwaar overvoeding --> dood plantje
@ topicstarter: welke lamp, temperatuur? Want onder goeie omstandigheden zouden je plantjes toch al een stuk groter moeten zijn. Misschien es een andere lamp proberen en temperatuur s`nachts boven de 18 houden en overdag tussen 22/26 normaal zal dit al veel helpenLast edited by Smoking Fifi; 16 November 2009, 17:20.Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
A. The cop!
Comment
-
Stekken en zaailingen kun je idd niet vergelijken met elkaar. Naar mijn mening zijn zaailingen veel potentere en sterkere planten dan stekken en zullen ze je een betere oogst opbrengen. Het grootste verschil tussen de twee is dat een zaailing een penwortel bezit (in dit fabriekje vinden allerlei chemische processen plaats). Een stek heeft geen penwortel en mist deze fabriek dus. Doorgaans haalt een zaailing een stek na verloop van tijd ruim in als ze onder geleike omstandigheden worden geteeld.
Grtz
Comment
-
in principe heeft monty gelijk, al heeft het werken met stekken(van eigen moeder) het voordeel dat je altijd dames hebt en dat je de plant leert kennen, zo ook haar behoeften en haar nukkigheden, dit zorgt ervoor dat je je kweekproces aan kunt passen en hiermee dus de kwaliteit en ook de kwantiteit kunt optimaliseren, iets dat bij een zaadplant toch redelijk lastiger is daar deze erg kunnen verschillen van elkaar. , hoe dan ook blijft het een voorkeur die persoonlijk is.
Comment
Comment