Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

    Korting op 420shop
    Hi fellows ,Hoelang(ik dacht 3 weken nog na de klok te hebben gezet op 12 12) en hoeveel (voor mij belangrijk) groeit een zaailing in cm nog door nadat je onder 600 watt de bloei bent gestart ! mijn hok is 2 meter hoog ik kan in de hoogte afstand van de lamp in acht genomen nog 60 cm groei verteren ,anders groeien ze het dak uit ?staan nu 2 dagen op 12 12 en groeien makkelijk 2 cm per dag dus 21 (3 weken)x 2 is 42 ik zou er geraken door een maal te toppen wat reeds is gebeurd! zie foto l8 in de vierde internode zou ik nog eens toppen of niet ? Graag advies groene stoned grtzzzz l@tin ben namelijk gewoon van met stekkies te werken maar die staan helaas in de propagator te wortelen !Nu staat de meter op 40 cm ?hoogte zaailingen !



    ik had al op volgende topic zitten kijken doch vindt geen sluitend antwoord


    Indica/sativa of Hybrides(Orange Bud, Big Bud, Double Fun,...)(Op aanvraag van SaRs!)
    Je hebt ook kruisingen tussen de 2 eerder beschreven strains. Het spreekt voor zich dat je dus een mix zal vinden van kenmerken die ik beschreven heb. Om een voorbeeld te geven: Powerplant van Dutch Passion: Gaat tijdens de groei vooral z'n Indica kenmerken laten zien (dikke bladeren, gedrukte vorm, geen hoogschieter). Maar eenmaal in de bloei laat ze pas echt haar Sativagenen zien! De lengte gaat gerust tot x4 keer de groeilengte en je komt in een tent zo in de problemen als je dit niet incalculeert.
    Of men gaat bijvoorbeeld een soortje met een mooi smaakje, helaas op een langbloeier, gaan kruisen met een kortbloeier (indica). Door selectie gaat men telkens de exemplaren uitkiezen dien voldoen aan de gewenste criteria. De beste smaken met de kortste bloeiperiodes worden uitgekozen en gaan zo verder gekruist worden tot een optimaal resultaat (volgens de beoogde criteria). Zo bekom je kruisingen met bvb 75%indica en 25% sativa genen. Bij kruisingen is het altijd handig te weten welke juist die eigenschappen zijn die zich gaan uiten. Een kweekverslag raadplegen van het soortje dat je op het oog hebt is dus geen slecht idee. Op vele sites worden ook de eigenschappen beschreven zodanig dat je er een zicht op krijgt hoe de plant zich precies gedraagt.
    De meeste soorten op de markt zijn echter kruisingen. Pure indica's en pure sativa's zijn eerder 'zeldzaam' geworden.

    Ik vrees ze nog een keer zal moeten toppen ?
    Last edited by latindos; 30 October 2009, 23:25.
    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

    #2

    Comment


      #3
      Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

      het is dit soortje
      orangebud Dutch passion

      als ik jou uitleg lees waarvoor mijn dank(enkel jij dacht ze nog niet in bloei stonden aan jou quote te lezen), maar dan zit het nog goed ze staan in bloei nu 3 dagen al dus ik zal er geraken want 42cm zijn ze nu en hebben al zes internodes had gedacht voor de veiligheid om in de hoogte nog eens te toppen op de zevende internode dan geraken ze zeker in mijn hok ,ik vond het belangrijk te weten ,nog reactie's ,meningen en-of ervaringen laat de reactie's maar komen
      Last edited by latindos; 31 October 2009, 14:17.
      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

          @Jona
          Thx sorry indien ik niet heb verwezen naar dat topic ,ben gewoon op zoek ,ik denk ook soms dat ik me geen zorgen hoef te maken maar als je het exact weet dan ben je safe en moet je niet onnodig gaan ingrijpen niet? zoals knakken etc etc of in bloei de zevende internode ook nog eens gaan toppen!
          Dus volgende post met vraag of info plaats ik de verwijzing , ik ben blij je mijn mening deeld dat de hoogte goed zit ze mogen nog 60 cm groeien van mij zo hoog kan mijn lamp nog en ik heb ze getopt net voor de bloei dus zo laten zeker ? erkomen nu idd twee hoofdbuds en ik wil idd ook het verder toppen vermijden ,zoals je schreef googlen en info plaatsen groene groet
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

              hier Jona mijn verslag met voldoende pics




              Last edited by latindos; 31 October 2009, 11:00.
              Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

              Comment


                #8
                Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

                Ja, ze zien er goed uit vind ik persoonlijk. Gewoon hopen dat Dutch Passion jou ook geen hermafrodieten brengt . Al is Orange Bud wel een topsoortje en heeeeeel geliefd bij iedereen. Je zal hem zeker kunnen apprecieren!

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

                  ik denk dat die uitschieter een hema is en dan heb ik het goed vast want er zijn stekken de meeste van genomen ik hou je op de hoogte,wel jammer dat feminized niet steeds 100 % zeker is
                  Last edited by latindos; 31 October 2009, 14:17.
                  Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

                      hier de uitschieter zelfde tijd getopt
                      reeds uit de kast kaal geknipt voor clonen!en dat is wel de eerste keer ik hoor je beter geen stekken neemt van feminized seeds ? ik deed de voorbije keren nooit anders en goede resultaten ? enfin effe checken hier heb ik sterk het vermoeden het een dubbelslachtige plant is ? structuur en groei verliep ineens anders optisch he ,mijn ervaring die vier in mijn kast zien er inderdaad beter uit!die uitschieter gaat bij een vriend die ze gelijk ook laat afbloeien om te zien of ik gelijk had! zo kan ik weten met die andere stekken dat ik dien op te letten ,wanneer bevrucht de man de vrouw plant ,welke week van de bloei is dat ? En is een herma gelijk een puur man te herkennen tijdens de voorbloei ?grtz
                      Last edited by latindos; 31 October 2009, 14:22.
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

                        En is een herma gelijk een puur man te herkennen tijdens de voorbloei ?
                        Ja, van die balletjes zoals iedereen ze wel kent. Al zullen dat er over het algemeen minder zijn dan dat je met een gewoon mannetje te maken hebt.

                        en dat is wel de eerste keer ik hoor je beter geen stekken neemt van feminized seeds ?
                        Wel, het kan uiteraard. Maar volg even mijn mening: Als je stekken knipt van een moederplant, zoals je zegt, dan geef je die plant ongetwijfeld stress. Daar zal je wel akkoord mee gaan. Algemeen geweten is het feit dat gefeminiseerde zaden, althans de planten die er uitkomen, hermafrodiet kunnen worden door invloed van stress. Ik spreek uit ervaring, al had ik er geen stekjes van geknipt.
                        STRESS + FEMINISED = Herma's. Althans met het merk dat jij daar opnoemt (ik had Dutch Passion Powerplants). En nogal wat mensen hadden herma's van dat merk. Het is uiteraard geen zekerheid, de kans is wel groot...

                        Een merk dat alleszinds wat 'steviger in z'n schoenen' staat is Sweet Seeds. Of je daar stekjes van kan nemen betwijfel ik maar iemand probeerde op het forum van Blackjacks te reveggen (ook een heel stresserend iets, DaZe denk ik die het was), misschien moet je daarvan eens naar de uitkomst vragen aangezien het al een tijd niet meer geupdate is.

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoelang en hoeveel groeit een zaailing

                          ik heb ondertussen wat opsporing gedaan ,je kan gewoon de balletjes wegnippen ,maar ik ga gewoon de 4 al dan niet meiden houden ,de komende weken geven uitsluitsel,bedankt voor je info
                          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                          Comment

                          Bezig...
                          X