Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Normale of verwilderde groei?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Normale of verwilderde groei?

    heb je je lamp nog steeds op 50cm van je planten ?

    zo ja dan zou je die hoger kunnen hangen

    en heel mooi getopt trouwens

    Comment


      #17
      Re: Normale of verwilderde groei?

      De lamp hing idd op 50cm, die hangt nu op 60cm.

      Hoe vinden jullie nou eigenlijk dat de planten eruit zien?
      Ik krijg adviezen om dingen te veranderen dus ik neem aan dat jullie
      iets opvalt. Ik wil hier ook iets van leren namelijk zodat ik volgende keer
      zelf de symptomen kan constateren en actie kan ondernemen.

      Verder had ik nog graag advies betreffende het omschakelmoment van de klokken.
      Northern light is vooral indica wat betekend dat er nog ongeveer de helft qua lengte bij zal komen qua lengte. Ik neem aan dat de breedte zich ook nog verder gaat ontwikkelen en juist daar maak ik me zorgen over.
      De planten blijven zich maar ontwikkelen in het horizontale vlak en minder in het verticale vlak. Ik ben bang dat ik zolang moet wachten voordat ik een redelijke lengte heb bereikt dat op het moment van omschakelen alles al zo dicht is gegroeid dat er totaal geen luchtcirculatie meer mogelijk is.

      Wat is nu beter voor de opbrengst?
      Wachten totdat de planten 50cm zijn en dan omschakelen om op een totale hoogte van ong. 1 meter uit te komen of nu in bloei zetten en met planten eindigen van 50cm? Ik kan nergens vinden hoe de relatie ligt tussen lengte/hoeveelheid toppen en de eindopbrengst.

      Ik hoop op wat adviezen en graag ook onderbouwd zodat ik er iets van opsteek!

      Comment

      Bezig...
      X