Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een plant in geheel drogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

een plant in geheel drogen

Korting op 420shop
    hoi mede kwekers

ik was zojuist aan het denken wat ga je doen met je plantjes als ze klaar zijn (oproken natuurlijk).
    maar ik heb 1 stekje die ik qua bouw en groei erg mooi vindt lijkt net een bonsai als zeg ik het zelf de plant heeft ook een max hoogte van een 37 cm +-.
    en daarom was ik aan het denken als de plant klaar is de grote bladeren eraf te knippen de plant helemaal te oogsten dat je zeg maar de rookbare toppen overhoudt en niet beschadigd met schaar

,aar waar het op neer komt ik wil mijn plantje in het geheel drogen zonder er een enkele top af te knippen en die dan in een blok oase prikken en die in een klein aquarium zetten (zonder water natuurlijk, als de plant al geheel droog is) met een klein lampje erop meer voor de show en als ik dan eens een topje wil kan ik die dan afknippen zo direct van de plant als ik zin heb om een jointje te draaien

wie heeft zoiets al eens gedaan???
    wie heeft hier al eens over naged8???
    wie kan mij helpen kan dit ?????

mvg DH

Re: een plant in geheel drogen

Hey Devil

Dit is zeker mogelijk. Ik oogst mijn planten ook meestal in hun geheel
    (afhankelijk van jaar/soort natuurlijk )
    Het is de eerste keer wel een beetje zoeken hoe je je plant moet draaien
    en keren om ze snel en goed te kunnen knippen.
    Maar met wat oefening lukt het je wel snel.
    Vervolgens hang je die te drogen op een goede plek en zet je kunstwerk dan maar in z'n "uitstalraam"

Wat je best niet zou doen is je plantje direct in die blok prikken en in je aquarium zetten, ivm toprot,condens, enz...

Als je wat tips wilt over hele planten knippen, kijk hier dan maar is naar :

Just my 2 cents
    Last edited by monty; 4 November 2009, 13:35.

Comment

hmm thnx leuk linkje

Comment

Ik heb ook me plant in zn geheel laten drogen, gewoon ondersteboven in me kast gehangen en hij smaakt me heerlijk. ik zou het doen devil!!!

grtz Lzw
        Als het kalf verdronken is ,kon het niet zwemmen.

Comment

mss een rare opmerking maar je wilt er een lampje opzetten?breekt licht thc niet af of heb ik het mis?
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

jaa licht breekt thc aff ...moet er geen licht op zette de smaak word ook veel slechter als je dat doet.
            Als het kalf verdronken is ,kon het niet zwemmen.

Comment

ok dus geen lampje op het plantje

Comment

En Devil, is het gelukt om je plant in haar geheel te knippen?

Comment

um staat nu 6e week bloei gheheheh
                  maar ik wou wat info voor af is wel zo handig

Comment

Comment

de plant afknippen en ondersteboven hangen aan een draad
                      Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
                      hoi mede kwekers

ik was zojuist aan het denken wat ga je doen met je plantjes als ze klaar zijn (oproken natuurlijk).
                      maar ik heb 1 stekje die ik qua bouw en groei erg mooi vindt lijkt net een bonsai als zeg ik het zelf de plant heeft ook een max hoogte van een 37 cm +-.
                      en daarom was ik aan het denken als de plant klaar is de grote bladeren eraf te knippen de plant helemaal te oogsten dat je zeg maar de rookbare toppen overhoudt en niet beschadigd met schaar

,aar waar het op neer komt ik wil mijn plantje in het geheel drogen zonder er een enkele top af te knippen en die dan in een blok oase prikken en die in een klein aquarium zetten (zonder water natuurlijk, als de plant al geheel droog is) met een klein lampje erop meer voor de show en als ik dan eens een topje wil kan ik die dan afknippen zo direct van de plant als ik zin heb om een jointje te draaien

wie heeft zoiets al eens gedaan???
                      wie heeft hier al eens over naged8???
                      wie kan mij helpen kan dit ?????

mvg DH

Comment

en als de wiet gedroogd is en klaar is vr te consumeren, kan aanraking met licht dan kwaad?
                        Er is altijd licht aan het eind van de tunnel, hoop maar dat het geen trein is.

Green power!

Comment

een beetje niet denk ik bij mij staat men pot (doorzichtig) gewoon op men bureau en zit toch altijd in hogere sferen maar zou toch oppassen als het een kleine hoeveelheid is die je regelmatig oprookt kan het geen kwaad maar denk dat als ie lang blijft staan in het licht...
                          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

Werd door mij verplaatst naar vragen binnenweed kweken.
                            Grtz $iR
                            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                              Het donker drogen is belangrijk omdat ook een geknipte plant in aanvang nog “leeft”, dus de fotosynthese gaat nog door bij verlichting. Aangezien de plant als ze moet werken ( door de synthese) bouwstoffen verbruikt, zal ze die aan onder andere de hars onttrekken , en da’s jammer.
                              Grtz Monty
                              Tijdens dit procees worden ook suikers om gezet en dat verbeterd de smaak
                              Dat " leven " kun je er ook uit krijgen door ze een dag in de vriezer te leggen voor het drogen , 24 uur vriezer verminderd de droog tijd met zeker een week omdat de plant dan direkt afsterft

Het geheel ophangen heeft nog meer voordelen , voorbeeld , heb je last van spint en je hangt de plant op zijn kop dan kruipt alle spint naar boven en zal bezit nemen van je steel in plaats van je toppen

Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Bezig...
                              X