Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plantjes met achterstand?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

plantjes met achterstand?

Korting op 420shop
    Vermoed dat m'n plantjes wat achterstand oplopen na 3 weken in de grond (buxus grond)
    deze staan nu sinds zondag onder de hps 400w op aanraden van m'n vriend. De eerste 2 weken stonden ze onder 2 tl's van 16W weet dat dit normaal wa weinig is. Gisteren eerste keer water(met groene thee) gehad ph 7.5 krijg hem niet lager op de moment.
    Attached Files

Re: plantjes met achterstand?

Je plantjes zijn duidelijk gestrekt. Ben bang dat het nieuwe lampje ook geen zoden meer aan de dijk zet; belangrijkste is dat je lampen vanaf het begin op de goede hoogte hangen. Hangen ze goed maar is het te warm, plaats er dan fan tussen die de warme lucht wat sneller af kan voeren.

Hier kan je het een en ander vinden over hoogtes:

Grtz,

Comment

idd, is de eerste keer dat ik binnenkweek maar zal ze voorlopig laten doen heb de afzuiging ook geinstalleerd die voorzien is met en temperatuur termostaat zodat de lamp zo laag mogelijk kan hangen en zien wat het zegt over 2a3 weken,alle hoop is nog niet verloren ze hebben gisteren ook voor de eerste keer wortelstimulator gekregen.

grts

Comment

zijn dat je vaste potten?anders zou je ze eventueel nog kunnen verpotten en inplanten tot de lobblaadjes
        Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

Comment

drupje azijn om af te zuren , of scheutje cola

Comment

dit is dus nog altijd mogelijk om deze te verpotten tot aan de lopblaadjes, dacht dat dit tot stengelrot of dergelijk zou kunnen leiden omdat deze in de grond zitten en kunnen otten door miss te vochtig te worden.
            Deze potten zijn van 4L normaal bedoeld om de hele kweek in te doen tem de oogst.
            Heb ook nog potten van 11L die ik bij de set heb gekregen.
            Last edited by Bangiman; 4 November 2009, 16:03.

Comment

lekker laten zakken, rot niet zomaar, gaar zelfs wortelen daar als het niet TE nat is

Comment

ok bedankt voor de tip zat al ff in m'n hoofd om dit te doen maar leek me ni te doen.
                Het is uiteindelijk een sterke plant.
                En je azijntip werkt heb dit juist uitgeprobeerd en zakte tot 6.3 vond dit allemaal een beetje raar zolas die groene thee methode(heb ik gisteren geprobeerd) met de schrik dat ik de plantjes zou beschadigen door deze toevoegingen maar zoals ik al zei het is een sterke plant.

Comment

je hebt groene thee en groene thee , maar het werkt opzich wel, al is het erg afhankelijk van de soort en sterkte van de thee en de hoeveelheid en hardheid van het water etc...

Comment

en hoelang kan ik het beste wachten met het terug toedienen van de wortelstimulator nadat deze verpot zijn (naar 11L) tot onder de lopblaadjes.

grts

Comment

Een plantje van 3 weken ingraven tot aan de lobblaadjes vind ik wel risicovol, maar in dit geval geldt:

Baat het niet dan schaadt het niet.

Grtz,

Comment

ja heb 2 liter water genomen en 2 theezakjes gebruikt de ph van het leidingwater is 8.0.
                        Heb nog een ander merk staan van groene thee zal deze volgende keer proberen, komen van den aldi miss daarmee minder kwaliteit van groene thee.

Comment

hier het resultaat na 5 dagen hps boven hun hoofd.
                          Ga me dit weekend wat groeivoeding aanschaffen,kunnen ze wel gebruiken.
                          Foto's zijn juist genomen (datum op foto's klopt niet) .
                          Attached Files

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bangiman View Post
                            en hoelang kan ik het beste wachten met het terug toedienen van de wortelstimulator nadat deze verpot zijn (naar 11L) tot onder de lopblaadjes.

grts
                            Je kan ze dan gelijk een beetje wortelstimulator meegeven .

Comment

wortelstimulator hebben ze maandag en gisteren nog een kleine hoeveelheid gekregen.
                              Heb enkel wortel/bloeistimulator en bloeivoeding daarmee wat groeivoeding bijhalen.

Comment

Bezig...
                              X