Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Advies] Hulp nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    [Advies] Hulp nodig

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ben van plan om binnenkort binnen te gaan kweken.
    Iedereen kent het misschien wel, je woont op jezelf en de kosten worden te hoog om steeds bij een coffeeshop te gaan halen.

    Vandaar dat ik dus zelf wil gaan verbouwen.

    Ik heb het al eens eerder geprobeerd alleen toen helemaal niet de goede lamp(en) gebruikt en geen groei/bloei voeding etc. Was meer een testje.

    Nu wil ik het dus eens goed gaan aanpakken.

    Graag zou ik wat vragen beantwoord willen hebben als dat kan.

    Ten eerste, Ik heb in mijn slaapkamer een soort inloop kastje, niet groot, 1 meter breed, 80/90 cm diep & 2 meter hoog, zou dit een plaats kunnen zijn waar ik het kan verbouwen?

    De zolder zou vast geen optie zijn om dat daar aardig wat rommel ligt en het is er ontzettend vies en koud.

    Nu dacht ik aan de volgende lamp: http://www.eugrowshop.eu/nl/verlicht...kap-osramlamp/
    Kan iemand bevestigen of dit een goede lamp is?

    Nou zou ik graag advies willen hebben wat voor groei/bloei voeding ik moet nemen.

    Nu zit ik met nog een probleem, hoe zou ik het goed kunnen laten luchten?

    Mijn slaapkamer/woonkamer zit namelijk aan de voorkant waar aardig wat mensen langs lopen, Als ik dus een buis met schone lucht aanleg die naar de deur die naar buiten gaat aanleg dan zal dat vast wel opvallen toch? Iemand hier tips voor?

    Ik dacht zelf aan 5 plantjes, is dit mogelijk?

    Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

    Alvast bedankt !

    #2
    Re: [Advies] Hulp nodig

    ben van mening dat 600 watt beetje overkill is, voor 5 plantjes, kan het, ja het kan, reken dan wel op meerkosten stroom, meerkosten betere afzuiginstallatie etc etc. zou eerder voor een 400w of eventueel als warmte afvoer problematisch is spaarlampen, hierover is ruim informatie voorhanden op het forum, dus lees eens wat rond en gebruik wat je denkt nodig te hebben in jouw specifieke situatie.

    veel succes en grtzzz

    Comment


      #3
      Re: [Advies] Hulp nodig

      @ Debiel

      Alvast bedankt voor je reactie.

      Ik zou graag de maximale oogst eruit willen halen als dat mogelijk is, Zou dat met spaarlampen (aantal?) mogelijk zijn?

      Ik zou dan toch het beste een lamp van 400 watt kunnen nemen? (1 x 400 watt zou toch niet erg aantikken op de energie rekening?)

      Comment


        #4
        Re: [Advies] Hulp nodig

        dat is een kwestie van uitrekenen, staat ook op het forum , en het maximale........ tja, dat willen we natuurlijk allemaal, wat jij het beste kunt nemen is helemaal afhankelijk van jouw budget, je ruimte, het risico dat je wilt nemen etc......... zoals je zelf al zegt heb je waarschijnlijk al een probleem met je afvoer van warme lucht, hetgeen dus impliceert dat je of moet investeren in een goede afzuig installatie of je kiest voor spaarlampen, de voor en nadelen zijn erg persoonlijk en niet 1,2,3 voor iedereen zo uit te leggen. het zal een proces zijn van leren, vallen en opstaan, maar dat is nu ook net het leuke, dat je het resultaat met trots en tevredenheid mag consumeren, jouw eigen wietje........... je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je ook wel iets........

        Comment


          #5
          Re: [Advies] Hulp nodig

          @ Debiel

          Snap inderdaad wat je bedoeld, probeerde alleen even wat informatie te krijgen.
          Kan je me nog wel goede groei/bloei voeding aanraden?, of ligt dat ook weer aan de keuze wat voor plantjes ik neem?

          Voor de afzuiging zal vast en zeker wel een manier zijn om dat op te lossen, daar zal ik wel uitkomen.

          Comment


            #6
            Re: [Advies] Hulp nodig

            Als je echt voor de hoeveelheid oogst gaat, dan moet je zowiezo met HPS gaan kweken. 400 / 600 watt.

            Met spaarlampen krijg je 'slechts' enkele grammen tot tientallen grammen.

            En de voeding, er zijn vele soorten voeding op de markt. Dit hangt los van welke plantjes je neemt.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

            Comment


              #7
              Re: [Advies] Hulp nodig

              @ Weedy

              Hartstikke bedankt voor je reactie.
              Ik ga binnenkort beginnen en als ik problemen tegen kom dan laat ik dat hier natuurlijk weten.

              5 Plantjes is toch gedoogd?

              Comment


                #8
                Re: [Advies] Hulp nodig

                Gedoogd= Verboden he

                5 planten Buiten word in nl gedoogd maar als jou 5 planten over last bezorgen bij buren enz dan worden ze zonder pardon verwijderd.
                Dus als iemand jou plant ziet en politie bel om dat die persoon zicht er aan stoor ben je ze kwijt zonder reden.
                Binnen kweek wat jij wil gaan doen is Verboden je mag geen cannabis onder lampen kweken
                vergeet dat niet..
                En vergeet niet rook melders te plaatsen bij je kast.

                Suc6 verder met je kweekje
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: [Advies] Hulp nodig

                  @ Belladonna

                  Bedankt voor je reactie.
                  Rook melders was ik inderdaad al van plan, goed dat je het nog wel even zegt.

                  Comment


                    #10
                    Re: [Advies] Hulp nodig

                    Voor de afmetingen van jouw kast zou ik maximaal 400w aanraden,
                    Er kunnen ook best 5 plantjes in,maar afzuiging kun je niet missen met hps.
                    Voor de beste resultaten zou ik als ik jouw was eerst een maandje voorbereiden en rondlezen op het forum.
                    In het microkweekdeel van het forum zijn ook veel alternatieven te vinden voor kweek zonder grotere afvoer ed..
                    Succes.

                    Grts
                    Daniella
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #11
                      Re: [Advies] Hulp nodig

                      Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
                      dat is een kwestie van uitrekenen, staat ook op het forum ,


                      @ Debiel, kan je de link geven waar het staat op het forum om de prijs uit te rekenen aub

                      grtzzz

                      Comment


                        #12
                        Re: [Advies] Hulp nodig

                        uiterekenen is lager schoolwerk jongens , kom op....

                        aantal watts maal aantal uren/1000 = kwh maal prijs .... etc.. rken wel ruim ivm stroomverbruik afzuiging en indien je naar buiten afblaast ook enige extra kosten aan verwarming , beetje hersengymnastiek zo af en toe is goed voor d emensjes

                        Comment


                          #13
                          Re: [Advies] Hulp nodig

                          Ik ga volledig mee met Debiel wat Wattage betreft. 600w zou zonde zijn om in zo'n relatief 'kleine' oppervlakte te zetten. 400watt lijkt me echt heel geschikt voor zo'n ruimte. Ik heb al mensen voor een 250er zien kiezen maar dan is dat weer heel wat minder dan een 400Watter.

                          Zoals Weedy zegt moet je gaan voor HPSer, je haalt het er sowieso uit en kan een tijd langer zonder een tweede kweek.

                          Greetzzz

                          Jona

                          Comment

                          Bezig...
                          X