Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

    Korting op 420shop

    #2
    Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

    Bij een kweekoppervlakte van 0.33 m2 hoort een lengte en een breedte van 57 cm * 57 cm.
    Hoe krijg je het voor elkaar om daar tl's van 36 watt boven te hangen? Die tl's zijn dacht ik 1.20 m. In ieder geval zijn ze langer dan 57 cm. Heb je ze soms dubbel gebogen?

    Xtreme

    Comment


      #3
      Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

      nee ik heb eigelijk 1 m3 met 25 pp's en 12*36w en 60 leds, dat is dan 100 planten op 1 m3 maar dat vond de admin wat te veel van het goeie

      reacties graag
      Last edited by fabbe; 13 November 2009, 12:58.

      Comment


        #4
        Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

        Je kunt best 100 planten op 1 m2 zetten, dan kweek je in een sog. Elke plant blijft dan gewoon in een steenwol startblok staan. Je duwt je stekpluggen gewoon in de startblokken. Je hebt dan wellicht een iets hogere opbrengst en een iets korte kweekperiode omdat de planten gelijk op 12/12 gezet moeten worden. De uiteindelijke opbrengst is meer afhankelijk van de hoeveelheid licht dan van het aantal planten. De sog en scrog methoden zijn de beste voor een tl-kweek.
        Er valt bij een sog niets te fimmen en te dieven. Bij een scrog moet je wel toppen/fimmen. Als je scrognet vol is kun je het blad onder het net verwijderen. Het blad onder het net krijgt bij een tl-kweek toch nauwelijks meer licht.
        Hoeveel lumen geven die 3 watt leds eigenlijk? Een kennis van mij die bij Philips Lighting betrokken is bij led-onderzoeken vertelde mij dat de high power leds van 1 watt het hoogste lumenrendement hebben.

        Xtreme
        Last edited by Xtreme; 13 November 2009, 13:19.

        Comment


          #5
          Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

          ze geven een kleine 30 lumen per wat, met een kleurnummer van 625.

          Comment


            #6
            Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

            High power leds van 1 watt geven flink wat meer lumen. Maar als je naast je tl ook nog eens 5400 lumen in de juiste kleur kunt toevoegen van je 3 watt leds is dat mooi meegenomen. Als het kleurnummer 625 staat voor de golflengte dan zit je met 625 nm in het roodgebied. Er wordt gezegd dat rode leds van 660 nm het meest rendabel zijn.

            Xtreme

            Comment


              #7
              Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

              okee maar goed, ik heb lopen zoeken sog maar echt een duidelijke verslag heb ik nog niet kunnen vinden.
              heb jij meschien meer info?
              En zou mijn idee niet goed werken?
              je wilt namelijk zoveel mogelijk toppen boven in hebben(fimmen)
              En omdat je hem niet breed wil hebben en er toch weinig licht beneden in de plant opvalt omdat ik met tl kweek lijkt mij dieven slim? zo krijgen de hoofd toopen alle energie

              of denk ik nou helemaal fout?

              Comment


                #8
                Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                Bij een scrog zet je weinig planten per m2. Een aantal van 9 is dan wel voldoende. Als je topt of fimt moet je de nieuwe uitlopers horizontaal opbinden aan het scrognet. Uit de oksels van de noden komen dan nieuwe zijscheuten, die allen hoofdtop moeten worden. Dus als je heel je scherm hebt gevuld met horizontale twijgen zullen er bij elke twijg bij de stelen van het blad scheuten gaan groeien die hoofdtop worden. Een complete scrog bestaat uit een scherm van toppen. Je moet dan wel voorgroeien tot het scrognet vol is. Bij een sog zet je 100 planten op een m2 die allen in startblokken staan van 1 dm3. Daar valt niet te toppen of te fimmen. Een sog met 100 planten geeft in theorie 100 toppen (en geen zijtoppen). Een sog zet je gelijk op 12/12.
                Het is maar waar je voor kiest: ik zou gaan voor een scrog, omdat je minder steks moet aanschaffen en de boete voor 9 plantjes significant lager is dan die voor 100 plantjes.

                Xtreme
                Last edited by Xtreme; 13 November 2009, 14:36.

                Comment


                  #9
                  Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                  Hartelijk dank XTREME, maar ik denk toch dat dat ik voor sog ga omdat het minder werk is, snellere oogst en ik maak toch mijn eigen stekken, omdat je ze meteen op 12/12 zet krijg alleen 1 hoofdtop en geen zijtoppen?

                  Comment


                    #10
                    Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                    Dat er (nagenoeg) geen zijtoppen groeien komt niet omdat ze gelijk op 12/12 gaan, maar omdat de planten zo dicht op elkaar staan dat er geen ruimte is voor zijtoppen. Trouwens als je de sog gelijk wil vullen met 100 steks dan heb je wel 5 moederplanten nodig. Meer dan 20 steks haal je niet per plant per week. Je hebt dan wel elke week een partij steks over.

                    Xtreme

                    Comment


                      #11
                      Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                      het spijt me maar ik kan je verzekeren dat je met 100 stuks op 1 m2 met jouw verlichting een hoop pluisjes gaat kweken, zelfs al zouden het er 25 zijn wordt het nog niet een noemenswaardig resultaat, met deze relatief zwakke verlichting (geen diepte straling) zou je toch zeker langer voor moeten groeien en minimaal 1 maal uittoppen om de plant iets lager en breder te maken om optimaal te profiteren van je licht.

                      ik zou in jou geval 12/16 stuks op 1m2 zetten, deze zeker 2 weken voorgroeien en 1 of 2 maal toppen.

                      minder werk, snelle oogst, maximale opbrengst, dat soort uitspraken passen niet in een zin...., maar indien je het wiel opnieuw hebt uitgevonden, hoor ik het graag

                      't ontgaat mij ook enigszins waarom je met 12 X 36 watt tl en 180w aanleds aan de gang gaat terwijl je voor hetzelfde geld(energieverbruik) een 400w ophangt die ontwikkeld is voor de kweek

                      just my 2 cts

                      succes met de kweek.

                      grtzzzzzz
                      Last edited by Debiel; 13 November 2009, 19:38.

                      Comment


                        #12
                        Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                        Ik kweek op dit moment 25 stuks per vierkante meter aan haal met dit systeem mooie resultaten. maar ik wil natuurlijk nog meer behalen per wat, ik ben tevreden als ik meer als een gram per wat haal. maarja het klinkt toch logisch als je het sog systeem gebruikt je opbrengst haalt.
                        ik kan natuurlijk een keer een sog kweek doen en een keer fimmen en dieven en kijken wat het meest.

                        Comment


                          #13
                          Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                          1 gr. per watt op traditionele kweek is erg goed, meer is in veel gevallen echt een heel arbeidsintensief karwij, er zijn wel verticale systemen die er naar zeggen overheen gaan, al is ook daar menig vraagteken bij gezet.

                          Het is absoluut mogelijk met 25st per m2 resultaten te behalen alleen is het voor ij dan de vraag waarom je kiest voor deze licht systemen aangezien je qua stroom verbruik ook een hps unit kunt plaatsen waarvan tot nu toe is gebleken het meest geschikt te zijn voor de binnen kweek.

                          hoe dan ook het gaat er om dat jij tevreden bent .

                          succes en grtzzz

                          Comment


                            #14
                            Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                            @ik ben tevreden als ik meer als een gram per wat haal

                            Je zult dan altijd ontevreden moeten blijven. Meer dan een gram per watt met tl en wat leds halen is een illusie. Zelfs met co2 toevoeging en hps-verlichting is het maar aan een enkeling voorbehouden om zo'n resultaat te bereiken. Ik vermoed dat je zelfs een halve gram per watt bij lange na niet haalt.

                            Xtreme

                            Comment


                              #15
                              Re: tl led kweek fimmen/dieven Hoog rendement

                              @ extreme, jij zegt, ik dacht..... , misschien nat........... maar ach..... ignorance is a bliss

                              Comment

                              Bezig...
                              X