Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies kweekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Advies kweekruimte

Korting op 420shop
    Wat moet ik kiezen voor mn eerste (hydro) setup met 4-6 plantjes :

Ten eerste; welk soort hydro ?! Het moet easy zijn, low maintenance en fool-proof. aeroponics heeft mijn voorkeur.

Ten tweede, de tent/kast;
    Silverline (.8/.8/1.6m of 1/1/2m) tent met hydro setup (+-600 euro)
    of
    G-Tools G-kit 400 automatic (+- 1300 euro)

Die laatste kost heel wat meer, maar is het wel de moeite om zoveel meer te betalen ? Heeft iemand ervaring met deze of andere gelijkaardige kasten?

Voordelen van die kast:
    stevig, lucht/licht/geluids dicht, plug and play, oogt wat discreter,...
    Nadeel is de prijs.

Die tent is dan het goedkoper alternatief, maar ook wat minder subtiel.

graag jullie advies of andere voorstellen.

Re: Advies kweekruimte

als je nog niet eerder hebt gekweekt lijkt het me zinvol eerst eens een aarde/cocos kweekje van een indica soortje aan te vangen om wat wegwijs te worden.

verder is het belangrijk te weten welke verwachtingen je hebt, om gelijk met aerophonics aan de slag te gaan lijkt mij een erg grote stap.

Als je toch voor hydro gaat, (cocos is ook hydro) of steenwol, dat is een beproefde methode, veel informatie aanwezig op het net.

Low maintenance , ach het is maar onkruid, maar indien je resultaat wilt zul je er toch tijd en energie in moeten steken. al is het maar om de set up in jouw omstandigheden optmaal te laten functioneren, laat je niet verleiden door short cuts of grote beloften, stel jezelf de vraag, als iets echt zo goed zou zijn, waarom kiezen broodkwekers en tuiniers dan nog steeds voor de "ouderwetse" technieken?

succes met je kweek

Comment

ok sounds good.

Dan toch maar eerst met aarde en een makkelijk soortje proberen, scheelt ook wat in opstartkosten.

Low maintenance bedoel ik; automatische temperatuur + fancontroller en druppelaar oid. Natuurlijk zullen mijn plantjes liefde krijgen

Mijn doel is om uiteindelijk genoeg opbrengst te hebben om mezelf voldoende te voorzien met niet meer dan 4-6 plantjes.
      Een silverline tentje van 1mx1mx2m met 400w lijkt mij geschikt? Die g-kit kast zal ik maar achterwege laten vanwege de prijs.

peace
      Last edited by tquest; 13 November 2009, 20:19.

Comment

niets geen druppelaars, leer eerst de plant eens kennen, fancontroller en goede relaisschakelklok, zijn altijd handig. als je op grote potten kweekt zul je ook niet dagelijks water hoeven te geven, kijk eens naar mijn cocos verhaal http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...-nu-t8618.html

verder gewoon lekker stoeien, veel lezen, dan zul je zien dat je met beperkte middelen een leuke opbrengst kunt scoren zeker als het eigen gebruik betreft

succes

Comment

zo een investering ,ik hoop je groene vingers hebt,anders ga je veel leergeld betalen ,suxes ben benieuwd
          een reden temeer om een verslagje van je voorgangers te lezen
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Bezig...
          X