Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afrijpen/afbloeien,waneer???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

afrijpen/afbloeien,waneer???

Korting op 420shop
    hoii

mijn vrouwkes moeten nog een 3 weken,voor ze klaar zijn ,maar nu het volgende,las over de lichttijd te verkorten,om zo de toppen nog even te stimuleren met het maken van thc ,maar waneer nu precies,3 weken 2 weken of een weekje maar,en dan de laatste 3 dagen totaal geen licht meer of??

bvd
    knobbelteen

Re: afrijpen/afbloeien,waneer???

Verplaatst Naar vragen binnen wiet kweken!
    mijn vrouwkes moeten nog een 3 weken,voor ze klaar zijn ,maar nu het volgende,las over de lichttijd te verkorten,om zo de toppen nog even te stimuleren met het maken van thc
    Ik zou je planten gewoon op 12/12 laten staan. de plant gaat dan door met bloei maken (mits ze gezond is ) tot het laatst. Ga je je lichturen nog meer verminderen dan denkt de plant dat het al ver herfst is en zal haar pogingen staken om nog nieuwe bloei aan te maken. ( Ze krijgt dat zaad immers niet meer klaar voor de winter en de plant stopt dus met energie stoppen in de aanmaak van nieuwe bloei.

Je plant de laatste 2 weken stressen om de hars productie te verhogen is wel een optie. Dit kan op vele manieren; Klieven, droog zetten, lichtstress, donker zetten. enz. De plant denk dan dat ze weldra zal sterven en pomt nog eens haar laatste levenskracht in de hars aanmaak om haar zaden (die ze niet heeft) zo lang mogelijk te beschermen.

Ik ben persoonlijk van mening dat dit beter werkt bij een plant waarvan enkele toppen wel bevrucht zijn dan bij een volledige sensimilia.

Lees hier ook eens hoe je de trichomesproductie verhoogd.

Grtz Monty

Comment

thanks monty

even alles op en rijtje.....
      klieven niet eerder dan 2 weken voor de oogst
      laatste paar dagen geen water en licht meer geven dus (3/4dagen dus)
      en beetje plagen door middel van tikjes tegen de pot en plant
      en dat licht verhaal laat ik maar achterwege ivm mn eigen gezondheid
      juist samengevat of??
      bvd knobbelteen

Comment

Helemaal juist.

Grtz

Comment

Bezig...
        X