Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar dagen zonder licht, erg?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Paar dagen zonder licht, erg?

Korting op 420shop
    Hoi medegrowers,

Ik zit met een probleem...
    Mijn huurbaas vond het ineens nodig om mijn huis te gaan schilderen, alleen het buitenwerk, maar wel rondom.
    Nu heb ik dus halsoverkop mijn raam moeten dicht trekken, en dus de is afvoer voor mijn lucht naar buiten er niet meer.
    Nu draait mijn ventialor, en afzuiging nog wel, ook heb ik mijn deur wat open gezet, zodat er toch nog enige vorm van circulatie is.

Ik wist ook ff niet zo snel wat ik moest doen, omdat de schilders al voor de deur stonden.
    Nu zijn ze hier dus nog 2 dagen mee bezig, en kan ik het dus vrijdag weer in oude staat terug brengen..
    Ik zit in de 3e week van de bloei, en me plantjes (super silver) staan er super bij.

Mijn vraag is alleen, omdat ik dus midden in de "nacht-cyclus" van me dag, het hok open heb getrokken, en het licht uit laat voor 2 dagen, ze hier een grote klap van krijgen?
    Of hebben jullie tips hoe ik het beter kan oplossen?
    De mogelijkheid om me licht aan te doen is er niet echt, omdat me afzuiging totaal niet goed functioneerd, en met 3x 600w het hok dan veel te warm wordt.
    Dus kan het kwaad om ze tot vrijdag in volledig donker te laten, terwijl ze wel voldoende frisse lucht krijgen?

Onwijs bedankt alvast!
    Last edited by Nachtapotheker; 19 November 2009, 12:09.

Re: Paar dagen zonder licht, erg?

een paar dagen zonder licht is minder erg dan een paar dagen licht achter elkaar aan, daar ze dan weer in de groei zouden schieten, je zal enige stilstand waar kunnen nemen al is het niet direct schokkend, je zou ook als je temp het toelaat 1 of 2 lampen kunnen laten branden om toch je lichtschema aan te houden. maar in principe is het niet direct blijvend schadelijk voor je kweek.

succes

Comment

je zegt dat je 3 lampen van 600 watt hebt als je dan nu de middelste aan laat dan heb je toch wat licht wat voor die 3 dagen wel genoeg zal zijn en je krijgt het niet te warm zowiezo hoe groot is jou hok als je daar 2 x 600 watt hangt ??

Comment

Ja misschien kan ik er dan ook wel 1 aan doen, maar aangezien ik er 's avonds niet bij ben als ze aan gaan ivm werk, kan ik dus niet controleren of het te warm wordt.
        En als de temperatuur maar stijgt en stijgt, dan gaat het niet goed lijkt me.
        Ben misschien wat te voorzichtig hoor.

Hoe groot het hok precies is weet ik niet, maar de verdeling is mooi zo .

Thanx jongens, ik kan weer ff verder (Y).

Comment

Is je afzuig zo afgesteld dat met je 3 lampen je perfecte temperatuur hebt? Mocht je met een fancontroller werken dan moet je die misschien wat minder hard zetten en dan lijkt het me doenbaar met 1 600watter voor wat 'daglicht' te zorgen .

Comment

Het punt is dus dat ik geen afvoor heb, omdat die dicht zit ivm die schilderboys.
            En omdat ik aan het werk ben, ik dus niet kan controleren of het er te warm wordt of niet.

Ik heb een fanctroller, maar daar heb ik vrij weinig aan als ik nergens met die lucht naar toe kan lijkt me. Want nu zorgt die eigenlijk alleen maar voor extra circulatie.
            Het is er zonder het licht aan, gemiddeld 21-22 graden, en met het licht aan max rond de 28-29. Maar dan staat die afzuiging soms toch ook behoorlijk te blazen.
            Maar een dagje misschien wat warmer door die ene lamp is ook niet zo'n probleem lijkt me. In Marokko heb je ook wel eens een warmere dag toch .

Comment

Bezig...
            X