Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichtcyclus verkeerd??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lichtcyclus verkeerd??

Korting op 420shop
    Hallo allemaal ik ben sinds kort begonnen met een kweekje van 2 dames(A).
    Maar nu is mijn probleem; ik ben begonnen met een verkeerde lichtcyclus van 12/12. Moet ik dit nu aanhouden of overgaan op 16/8?

En hoe zien ze eruit?

Bvd
    Attached Files
    A.Bundy

Re: Lichtcyclus verkeerd??

Beide is mogelijk aan jou de keuze. Je spruitjes zijn flink gestrekt die zijn opzoek naar bruikbaar licht. Lamp er korter op. Grtz
    Last edited by monty; 21 November 2009, 15:10.

Comment

Oke dankjewel monty ik heb 1 lamp meteen er dichterop gezet. En dan hou ik gewoon deze cyclus aan:d. maar hoelang moet ik dit nu aanhouden en hoeveel uur licht hebben ze dan in de bloei nodig?
      A.Bundy

Comment

hetzelfde

gewoon vanaf nu tot aan het oogsten op 12/12 laten staan

wat voor lamp heb je hangen?

Comment

A.Bundy

Comment

Je planten staan dus nu in de bloeisyclus. eerste twee weken groeit de plant nog door onder 12/12 omdat er nog niet voldoende bloei hormoon is aangemaakt na twee weken zul je de eerste bloei verschijnselen zien. Je lampen blijven de voor de rest tot aan de oogst op 12/12. je spaarlamp kan er tot een cm of 5 a 10 boven hangen omdat deze niet veel warmte afgeeft. hierdoor zal het strekken verminderen.

Grtz

Comment

oke dus ik doe het eigenlijk verder goed?

maar gaan ze nog wel de breedte in groeien?(qua blad, tak, enz.)?:p
              A.Bundy

Comment

licht aan de structuur van het plantje, maar groeien blijven ze nog wel doen ja.

ene word heel breed en laag, andere lang en dun, grote bladeren, dunne bladeren enz enz enz.. en heeft ook te maken met de grote van je pot.

maar je hoeft je geen zorgen te maken over de groei/bloei van de plant. doet hij helemaal vanzelf, het ligt alleen aan jou hoe optimaal hij dit doet.

mocht je wel besluiten hps lampen te halen een x.. hang die er dan geen 5 cm boven he

Comment

haha nee dat had ik begrepen pand:p en ze staan nu nog in niet al te grote potten tenminste 1 drvan. Maar allebei doen het het nog evengoed. En ik geef je 2 tot 3 x per dag water met een spuit met voeding erin, rondom de stam, doe ik dit goed?

Bvd:d, Peace up!
                  A.Bundy

Comment

Veel te weinig lampen. Ik zou er 10 lampen van 11watt erboven hangen zoveel lampen zou ik erboven hangen. Of 8 lampen van 15 watt. Hou er rekening mee dat je slechts 1 gram per watt max kunt oogsten.

gtzz

Comment

Ik vervang de lampen binnenkort door een 600watt son t lamp
                      A.Bundy

Comment

om een goede wortelgroei te bekomen moet men 1 maal water geven zo tussen de 50 en 300 ml(gezien de periode) water met voeding en noit bij de stam maar aan de zijkant gieten zodat je wortels op zoek moeten gaan voor water te vinden. Ook als je altijd bij je stammetje water geeft kan het zijn dat het rot en breekt. En nooit te koud water geven liefst je water een dag in je huis te zetten zodat het een beetje kan warmen naar kamertemperatuur. verder als je je stekjes verpot diep in de grond steken win je weer enkele centimeters want die dames die groien soms aardig wat. En nog een iets nooit te nat kweken liever wat droger dan zieknat. Je dames houden niet van natte voetjes.
                        Last edited by o21; 21 November 2009, 19:27.

Comment

Helemaal met Orias eens verder geef je geen water langs de stam om je ballaststoffen niet weer naar beneden te spoelen hier staat er meer info over.

Grtz

Comment

Hallo ik heb toch nog een vraagje..Ik wil mijn dames morgen overpotten en dan potten tot onder de lobblaadjes en dan de lampen er 5 tot 7 cm bovenhangen (dit omdat ze zo gestrekt zijn). Goede beslissing?
                            Attached Files
                            A.Bundy

Comment

Helemaal juist kerel. tot de lobbladen ingraven na he overpotten en de lamp er kort op.

Grtz

Comment

Bezig...
                              X