Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

    Korting op 420shop
    zit met een dringend vraagje ben nu bezig met zelf mij eigen spul te kweken maar ik maak nog veel te veel beginners fouten nu, ben ik overal wel wat rond gaan vragen en op site's dit dat , denk dak men eerste zaad gewoon eb verkloot om het zo cru te zeggen, majah soit,

    DE VRAAG VAN VANDAAG :

    1 : als ze ontkiemt zijn da wit worteltje moet dat naar beneden gericht zijn of naar vanboven in de potgrond ?

    2 : is het verstandig dat ik mijn potgrond goed nat zet ?

    3 : momenteel gebruik ik een infrarood lamp 100 watt goed of slecht of maakt niet zo veel uit?


    thx voor te helpen me nu beginnende kweker die door de bomen het bos niet meer ziet

    #2
    Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

    1 dat worteltje moet naar onder jij staat toch ook met je benen op de grond

    2 te nat is niet goed je vocht/luchthuishouding is dan niet goed in balans waardoor er geen zuurstof bij je wortels komt

    3 die lamp bedoel je daarmee zo een rode broed lamp als dat zo is haal die dan gelijk weg in de groei periode willen onde plantje graag blauw licht en dat krijg je door hem onder een tl buis warm wit en cool wite te plaatsen en dan in de bloei onder een hps verlichting afbloeien dan krijg je mooie volle kompackte plantjes

    Comment


      #3
      Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

      Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
      1 dat worteltje moet naar onder jij staat toch ook met je benen op de grond

      2 te nat is niet goed je vocht/luchthuishouding is dan niet goed in balans waardoor er geen zuurstof bij je wortels komt

      3 die lamp bedoel je daarmee zo een rode broed lamp als dat zo is haal die dan gelijk weg in de groei periode willen onde plantje graag blauw licht en dat krijg je door hem onder een tl buis warm wit en cool wite te plaatsen en dan in de bloei onder een hps verlichting afbloeien dan krijg je mooie volle kompackte plantjes
      daar heb je wel gelijk in

      dus gewoon 1 keer per dag water geven zal genoeg zijn dan,

      en ja idd zo'n rode broed lamp idd zal deze dan maar vervangen ...

      Comment


        #4
        Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

        Hmm verwarrend die avatars van jullie
        Veel gestelde vragen over het forum

        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          vragje over water

          ik heb 2 whitewidow planten staan in potten van 11 liter, nu mijn vraag hoeveel water mag ik aan mijn planten geven ze zijn nu 3 weken

          Comment


            #6
            Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

            He zeno,

            Hoeveel mag je geven?
            Hoeveel hebben ze nodig?
            Het verschilt per plant, pot, per dag...
            Kijk anders ff in het topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pel-t7071.html
            Succes verzekerd!

            vale.

            Comment


              #7
              Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

              Verplaatst naar vragen binnenwiet kweken!

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

                Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                He zeno,

                Hoeveel mag je geven?
                Hoeveel hebben ze nodig?
                Het verschilt per plant, pot, per dag...
                Kijk anders ff in het topic: http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...pel-t7071.html
                Succes verzekerd!

                vale.
                Er zijn wel richtlijnen voor hoor maar zaailingen mag je zeker niet elke dag water geven. ik heb vernomen dat de wortels goed groeien als je de plantjes niet te hard verwend met een overvloed aan water. en het is inderdaad zo dat zuurstof minder makkelijk je wortels bereikt als die in een modderpoel staan. gewoon de grond lekker vochtig houden.

                niet lang geleden gaf iemand mij de tip doorzichtige huishoud folie over de potten te doen. zo ontsnapt het vocht dat in de aarde zit minder makkelijk + je crieerd een soort van micro klimaat met een hogere luchtvochtigheid. als het zaailingetje al boven de pot uit komt kan je een boterhamzakje gebruiken. Monty heeft trouwens gelijk. ik was vergeten te zeggen dat er gaatjes in het zakje/folietje :p gemaakt moeten worden

                groetjesss
                Last edited by Time2grow; 30 November 2009, 11:39.

                Comment


                  #9
                  Re: Paar korte vraagjes over kweek van wiet,

                  niet lang geleden gaf iemand mij de tip doorzichtige huishoud folie over de potten te doen. zo ontsnapt het vocht dat in de aarde zit minder makkelijk + je crieerd een soort van micro klimaat met een hogere luchtvochtigheid.
                  Wel een paar gaatjes in de folie prikken!

                  Grtz

                  Comment

                  Bezig...
                  X