Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mislukte kweek amnesia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    mislukte kweek amnesia

    Korting op 420shop
    het volgende is mijn probleem

    Ik heb een kweek Amnesia verpest. Ik weet echter niet wat de doorslag heeft gegeven voor de mislukking.

    het is een keer gebeurd dat de temt opliep tot 31 graden

    de ph waarde controleerde ik toen nog voor dat ik de voeding toevoegde. ik wist totaal niet dat die voeding zo veel impact had op de PH waarde.

    ik heb 2 dagen met mijn stomme kop 3x600W HPS gebruikt. met de gedachte hoe meer licht hoe meer wiet :s

    de LV was een ramp. soms 80% soms 30%. ik las steeds dat plantjes een continue luchtverversing nodig hebben dus ik heb de afzuiging niet minimaal ingesteld. zo onttrok mijn afzuiginstalatie steeds de vocht uit de ruimte.

    wat ik echter niet weet is wat de doorslag heeft gegeven voor deze mislukking. is het al het gepruts tesamen wat de doorslag heeft gegeven of bijvoorbeeld die ene keer dat het 31 graden is geweest.

    ik heb voor u meerdere fotokes
    1.jpg
    de blaadjes zijn duidelijk langs de randen uitgedroogd.
    2.jpg
    langs de bovenkant van de blaadjes, kan je zien dat de bladeren zich dicht hebben gevouwen
    3.jpg
    enkel de grote en hoogste bladeren hadden er last van
    4.jpg
    Last edited by Time2grow; 26 November 2009, 15:57.

    #2
    Re: mislukte kweek amnesia

    Gat zeg dan toch nog niets? heb je alles weggegooid?????????
    of wat versta je onder een "mislukte"kweek...hoe lang stonden ze en wat is er precies met de plantjes???????? op welke leeftijd enz..........
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: mislukte kweek amnesia

      ik denk dat het een combinatie was van alles

      hoe veel stabieler je het houd des te beter het is

      temp :26 gr dag en nacht
      lv :van 80% in de groei naar 50% in de bloei

      optie's : hygrostaat , thermostaat , kachel

      Comment


        #4
        Re: mislukte kweek amnesia

        Oorspronkelijk geplaatst door kweker View Post
        Gat zeg dan toch nog niets? heb je alles weggegooid?????????
        of wat versta je onder een "mislukte"kweek...hoe lang stonden ze en wat is er precies met de plantjes???????? op welke leeftijd enz..........
        nee nee ik heb de plantjes nog hoor. ik heb ze enkel al afgeschreven :s (opgegeven)

        mislukte kweek bedoel ik mee dat alle grote en bovenste bladeren het hebben. moest het nog te redden zijn dan hoor ik het echt heel graag. ze zijn nu komende vrijdag 2 weken oud en ongeveer 30 CM hoog. als het licht aan is zal ik nog eens fotokes maken van de volledige planten.

        wat er scheeld is dat alle grote en vooral de bovenste bladeren door deze uitdroging zijn aangetast. ik gooi ze pas weg als ik zeker ben dat het niet meer te redden valt. ik moet wel zeggen dat er veel en mooie scheutjes op staan. de kruin dus de topjes van de planten (ik bedoel dus niet de echte toppen, want ze staan nog niet in de bloei) lijken ook te zijn aangetast.
        Last edited by Time2grow; 25 November 2009, 17:01.

        Comment


          #5
          Re: mislukte kweek amnesia

          plaats eens een paar foto's dan

          dan kunnen we beter zien wat er aan de hand is

          Comment


            #6
            Re: mislukte kweek amnesia

            De zeer sterk schommelende lv zal de oorzaak zijn van je dorre bladranden die krullen. Die ene keer 31 zal geen ramp zijn geweest. De PH van je medium zal een veel grotere factor in het niet goed gaan zijn geweest. Ik lees echter wel dat je al heel veel van je fouten geleerd hebt, dat is ook veel waard.

            Grtz
            Last edited by monty; 26 November 2009, 08:47.

            Comment


              #7
              Re: mislukte kweek amnesia

              Die bladeren hebben waarschijnlijk verbrandde huidmondjes,daardoor kunnen ze weinig of geen water meer verdampen,dat opkrullen doen ze om zich te beschermen tegen de warmte van je lamp.

              Is waarschijnlijk een combi van te hoge temp en te lage luchtvochtigheid.
              Ik zou de planten niet als verloren beschouwen,maar je moet nu wel voor optimale omstandigheden gaan zorgen zodat nieuw blad wat zich nog ontwikkeld de taak kan overnemen.

              Je lamp ook tenminste 60-70 cm van de plantjes houden,en zorgen dat je plantjes voldoende water krijgen is ook zeeer van belang nu,
              Succes!

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                -Gelieve de quote functie correct te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub?-Grtz
                Last edited by westport; 13 January 2010, 18:10.

                Comment


                  #9
                  Re: mislukte kweek amnesia

                  Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Post
                  plaats eens een paar foto's dan

                  dan kunnen we beter zien wat er aan de hand is

                  op aanvraag van ledpower heb ik even een paar foto's gemaakt om te tonen wat er aan de hand is met deze dames. het is inderdaad ws een combi van vocht en warmte geweest wat deze planten heeft aangetast. mijn vraag is nu alleen, het omvouwen van de bladeren, is dat door de warmte of door de vocht?
                  plant7.jpg

                  de stammetjes.jpg

                  let op de onderste bladeren die nog goed zijn.jpg

                  nr7.jpg

                  probleem is hier duidelijk zichtbaar.jpg

                  probleem is hier duidelijk zichtbaar5.jpg

                  HPIM1215.jpg

                  jullie zien het EEN GROTE NACHTMERRY

                  Comment


                    #10
                    Re: mislukte kweek amnesia

                    ik dacht dat het zo was
                    uiteinde van de bladvingers krullen naar boven (foto 6) = wartme
                    alles gaat hangen (bladvingers, bladstelen, vertakking) = te vochtig

                    Comment


                      #11
                      Re: mislukte kweek amnesia

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivier View Post
                      ik dacht dat het zo was
                      uiteinde van de bladvingers krullen naar boven (foto 6) = !warmte!
                      Dus dit is een duidelijk "temperatuur probleem"?
                      En valt hier nu nog iets aan te doen?

                      Comment


                        #12
                        Re: mislukte kweek amnesia

                        Zorg dat je plantjes niet te droog komen te staan en zorg dat je lamp niet te dichtbij staat,het is echt een combi van te veel warmte van je lampen en te weinig vocht,heb hier een link van hetzelfde probleem voor je gepost(maar dit was buiten) kun je eens kijken of je het herkent..




                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: mislukte kweek amnesia

                          morgen zijn de plantjes 2 weken oud. zou het tijd worden het licht cyclus te veranderen naar 12/12?

                          Comment


                            #14
                            Re: mislukte kweek amnesia

                            Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
                            Zorg dat je plantjes niet te droog komen te staan en zorg dat je lamp niet te dichtbij staat,het is echt een combi van te veel warmte van je lampen en te weinig vocht,heb hier een link van hetzelfde probleem voor je gepost(maar dit was buiten) kun je eens kijken of je het herkent..




                            Grts
                            Daniella

                            ja ik ga het proberen ik hoop echt dat het lukt. ik zag op de foto's dat de bladeren bij die plant krom naar beneden zijn gaan groeien. dat is wel anders bij mijn plantjes. Die van mij klappen dicht om het zo maar te zeggen heel goed te zien in afbeelding 6. is het zo dat elke plantensoort anders reageert op te warme en te droge lucht?

                            kunnen ze nu al in de bloei? dus 12/12?

                            Comment


                              #15
                              Re: mislukte kweek amnesia

                              Die planten waren ook dichtgevouwen hoor,het gaan hangen kwam daar door watertekort,zijn eerst wat gaan hangen en toen gaan vouwen,daarom ziet het er wat anders uit..
                              Of overschakelen op bloei nu voor jou verstandig is weet ik niet,dat ligt eraan wat jij van je planten wil,mogen ze hoog/groot worden?of liever kleiner en sneller klaar.
                              Aan de andere kant als je nu naar 12/12 gaat ontlast je de plant wel weer wat meer van de verlichting,dus ja,wat is wijsheid...
                              Misschien kunnen anderen hier eens advies in geven..

                              Grts
                              Daniella
                              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                              Misty's ABC

                              Comment

                              Bezig...
                              X