Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mislukte kweek amnesia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: mislukte kweek amnesia

Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
    Die planten waren ook dichtgevouwen hoor,het gaan hangen kwam daar door watertekort,zijn eerst wat gaan hangen en toen gaan vouwen,daarom ziet het er wat anders uit..

Grts
    Daniella
    ka ik d8 zo al iets. ik hoop inderdaad op wat meer meningen. hoewel het klinkt wel goed wat u zegt. 12/12 is inderdaad wel een ontlasting voor de plantjes

Comment

heb je ook reflecterend mat op de bodem ?

hoeveel water/voeding geef je ?

en idd je plantjes zien er uit door een samenloop van omstandigheden

ga gewoon alles rustig weer op peil brengen het is tenslotte nog altijd onkruid en dat vergaat niet snel hoor
      Last edited by ledpower; 27 November 2009, 20:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ledpower View Post
        heb je ook reflecterend mat op de bodem ?

hoeveel water/voeding geef je ?

en idd je plantjes zien er uit door een samenloop van omstandigheden

ga gewoon alles rustig weer op peil brengen het is tenslotte nog altijd onkruid en dat vergaat niet snel hoor
        reflectie heb ik niet maar dat ga ik dan morgen maken als dat echt beter is (bedankt voor de tip)

ik geef de plantjes momenteel even heel weinig voeding omdat ik de oorzaak niet kende. gisteren heb ik ze de juiste hoeveelheid Canna Terra Vega Grow gegeven. ze krijgen dagelijks 200ML enkel vandaag heb ik ze eens een extra scheut water gegeven omdat de grond wel erg droog was. dus vandaag ongeveer 400ML per plant.

wat denk jij ledpower? is het nu tijd voor 12/12?

ps de potten zijn wel ingepakt in alu folie tegen de warmte. volstaat dat ook als reflectie?
        Last edited by Time2grow; 27 November 2009, 22:20.

Comment

Hoy Time2grow.

Het ziet er idd niet echt denderend uit maar zoals velen voor mij al hebben opgemerkt hoeft dit nog niet het einde te zijn...
          De rare blaadjes komen volgens mij enkel en alleen door een te hoge temperatuur. Ik dwing mijn plantjes in de groei gedrongen en klein te blijven door de TL-balken er heel kort op te zetten, minder dan 1cm. Als hier en daar een blad wat verbrand raakt dan is dat maar zo. Nu heb ik vaak in het begin, wanneer de lamp echt bijna op de pot staat, hetzelfde probleem zoals jij hebt. Die rare randjes aan het blad maar ik kan je ook direct vertellen dat dit eruit groeit na een internode of 2.
          Van de LV, dat zou me verbazen want eigenlijk is dit de enige factor waarvan ik vind dat je ze niet kunt controleren en buiten de kiemfase kijk ik nooit om naar de LV. 30% is idd wel een beetje weinig, maar dat komt in de zomer ook wel eens voor hoor in mn hok... En zeker in het begin bij het kiemen wanneer dat de lampen zo dicht op de plantjes staan. Ik heb de indruk dat dit ze sterkt en ervaar hierdoor niet echt problemen.
          Degelijke aarde heeft normaal voldoende buffer om de pHstoringen op te vangen, zeker gedurende de eerste 2 weken. ook dit zou dus niet echt een probleem mogen geven tenzij je echt serieus geprutst hebt met je ph-.
          Ik lees echter in kleine verstopte woordjes dat je je plantjes reeds voeding geeft. Mijn redenen van het verdenken dat je te vroeg gestart bent met voeden zijn:
          - post 1: de ph waarde controleerde ik toen nog voor dat ik de voeding toevoegde. ik wist totaal niet dat die voeding zo veel impact had op de PH waarde.
          - post 18: ik geef de plantjes momenteel even heel weinig voeding
          Dit allemaal waneer je plantjes nog maar 2 weken oud zijn...

Normale potgrond is toch voor een 2 tot 3 weken voorbemest en je zou eigenlijk nu pas mogen beginnen met de voeding langzaam op te bouwen. Batmix bvb is een hoogwaardig kweekmedium dat voorbemest is tot 6 weken.

Ook vraag ik me af hoe je ventilator is opgesteld...

Aan reflectie van onderen af doe ik eigenlijk ook niet mee omdat de hele oppervlakte ingenomen wordt door potten.

Persoonlijk zou ik nog wachten om over te gaan schakelen naar 12uurs belichting. Mijn verklaring hiervoor is dat als een plantje in de groei al problemen tegenkomt zal ze in de bloei je teleurstellen. Ik zeg niet dat alles voorbij is maar zou geduld uitoefenen om alle omgevingsfactoren te optimaliseren en even te wachten tot het plantje weer aanschiet en je durft zeggen dat er geen problemen zijn met de nieuw gevormde plantenmassa.
          Door de lange lichtduur zal de plant ook meer voeddingsstoffen verbruiken en gaat dit je overvoeding positief beinvloeden naar mijn mening.

Grtz $iR
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
            Hoy Time2grow.

Normale potgrond is toch voor een 2 tot 3 weken voorbemest en je zou eigenlijk nu pas mogen beginnen met de voeding langzaam op te bouwen. Batmix bvb is een hoogwaardig kweekmedium dat voorbemest is tot 6 weken.

Grtz $iR

om te beginnen bedankt voor je lange uitleg.

toch nog een vraagje,

als ik op internet kijk zie ik dat heel veel mensen de planten al vroeg in de bloei zetten. ik heb zelfs gelezen dat je dat kan doen tot zelfs minimaal 3 dagen na het planten. stel dat ik nu drie weken w8 en mijn grond is voor 3 weken voorbemest, wat ben ik dan nog met die groeivoeding? de meeste mensen zetten de planten op 12/12 na een week. geven die mensen nooit groeivoeding?

Comment

Hoy time2grow,

Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
              stel dat ik nu drie weken w8 en mijn grond is voor 3 weken voorbemest
              In dit geval zou ik toch nog aanraden om tijdens de omschakeling, een kleine 2 weken na de 3 weken voorgestelde groei, eerst 20 en dan 40% van de groeivoeding mee te geven (zeker voor sativa soorten). Het is dan uiteraard wel aangeraden dat je de plantjes nauwlettend in het oog houdt op tekenen van overvoeding. Dit doe ik omdat onze schatjes en vooral die sativa soorten tijdens de bloeispurt nog serieus kunnen groeien en de aangeboden stikstof ruim zullen benutten. Stikstofprobleem is het meest voorkomende probleem naarmate de bloei vordert en je in week 6 aankomt. Dan nog stikstof toevoegen is een jammerlijke zaak...

In mijn geval: ik werk met batmix en deze is dus goed voor 6 weken. Als ik 3 weken voorgroei heb ik idd geen groeivoeding meer nodig. Groei je 6 weken voor bvb omdat je met tl werkt is het aangeraden toch wat groeivoeding in huis te hebben en licht te gaan opbouwen. Eigenlijjk zit je dan weer in het boven uitgelegde geval...

Mensen die dwarfen na 7 dagen groei, spelen wat op het randje...want ook hier moet je rekening houden met de 2 weken bloeispurt en dus zit je aan het eind van de 3 weken. Echter denk ik dat je met een degelijke potgrond geen problemen zou mogen tegenkomen en dat het dus wel te doen is. Zelf heb ik nog nooit gedwarft maar dat zit eraan te komen. Alles minder dan 7 dagen groei is dus in theorie geen probleem.

Duidelijk zichtbare kenmerken van overvoeding zijn verbrande vingertopjes en een stagnerende groei. Donker groene bladeren zijn goed, maar te donker duidt op overvoeding en dan moeten de vingertopjes zeker in de gaten gehouden worden.

Grtz $iR
              sigpic

Comment

Na een aantal dagen een heel hoge LV te hebben gehad. en nadat ik de lampen een paar dagen op 80CM heb gehangen. sinds ik ben gestopt met die onnozele wortelstimulator en sinds ik de slechte blaadjes (niet te veel) heb verwijderd. lijkt het terug de goede kant op te gaan.

onder in de plantjes komen mooi verse scheutjes en de blaadjes onderin de plantjes zien er heel degelijk uit. ik heb een deel van de bovenste blaadjes verwijderd zodat de onderste wat meer licht kunnen op vangen.
                ik heb echter wel op eigen initiatief gehandeld met het verwijderen van de blaadjes, maar het heeft goed uitgepakt heb ik de indruk. wel zijn er een aantal blaadjes waarvan de stengeltjes een beetje paarse lijntjes vertonen.

de plantjes hebben natuurlijk een grote klap gehad maar het is duidelijk dat de wietplant toch een heel degelijke en sterke plant is. kamerplanten zijn bij mij nog nooit 2 weken oud geworden dus het zegt genoeg he

vooralsnog iedereen bedankt voor de reacties
                vanavond zal ik een een fotoupdate geven. zo kunnen jullie de vooruitgang een beetje zien

Comment

ik zou er niet teveel bladeren afhalen man nu in dit stadium en vooral niet de bovenste je plant heeft deze nodig om licht op te vangen zodat ze chlorofyl aan maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
                    reflectie heb ik niet maar dat ga ik dan morgen maken als dat echt beter is (bedankt voor de tip)

ik geef de plantjes momenteel even heel weinig voeding omdat ik de oorzaak niet kende. gisteren heb ik ze de juiste hoeveelheid Canna Terra Vega Grow gegeven. ze krijgen dagelijks 200ML enkel vandaag heb ik ze eens een extra scheut water gegeven omdat de grond wel erg droog was. dus vandaag ongeveer 400ML per plant.

wat denk jij ledpower? is het nu tijd voor 12/12?

ps de potten zijn wel ingepakt in alu folie tegen de warmte. volstaat dat ook als reflectie?
                    ik denk dat je me verkeerd begrijpt man
                    ik dacht dat ik dat op je foto's meende te zien

en ik zou nog even wachten voor je ze op 12/12 zet
                    zorg eerst dat je alles weer goed op orde hebt en dat alles weer stabiel draait
                    de dames zullen je er straks zeer dankbaar voor zijn
                    je moet juist geen reflecterende materialen op de bodem hebben

Comment

ik denk dat je me verkeerd begrijpt man
                      ik dacht dat ik dat op je foto's meende te zien

en ik zou nog even wachten voor je ze op 12/12 zet
                      zorg eerst dat je alles weer goed op orde hebt en dat alles weer stabiel draait
                      de dames zullen je er straks zeer dankbaar voor zijn
                      je moet juist geen reflecterende materialen op de bodem hebben
                      oke bedankt voor de tips. in hoeverre kunnen de plantjes zich nog herstellen? de bovenste verkreukelde blaadjes zijn die nog in staat licht op te vangen? kunnen die hun werk nog doen?
                      Last edited by Time2grow; 30 November 2009, 11:21.

Comment

dan zou je toch er nog even weer een foto op moeten zetten om te kijken in welke staat ze nu zijn

een foto zegt meer als 1000 woorden weet je

Comment

dan zou je toch er nog even weer een foto op moeten zetten om te kijken in welke staat ze nu zijn

een foto zegt meer als 1000 woorden weet je
                          oke als het licht aan is zal ik nog eens een portofolio tje maken :p

Comment

Bezig...
                          X