Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Te hoge planten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Te hoge planten

    Korting op 420shop
    Goedenavond allen.

    Ik zit met een probleem
    Ik heb momenteel haze staan , het staat er voortreffelijk bij en laten we hopen dat dat zo blijft.
    Echter zijn er een paar planten die te hoog worden , ze komen te dicht bij de lamp en de ruimte is gewoon niet hoger.

    Ik heb wel eens gelezen dat je de planten die te hoog zijn ,horizontaal kunt laten verdergroeien?
    Zijn er mensen die hier meer informatie over hebben?
    Groeit die top dan gewoon door of hoe moet ik dat zien ?

    Ik zit inmiddels 3 weken in de bloei , hoop dat het langzaamaan een beetje gedaan is met het doorgroeien maar daar lijkt het nog niet echt op.

    Hoor het graag van jullie

    #2
    Re: Te hoge planten

    ja dat doorgroeien in de bloei is typisch iets voor sativas zoals haze.je kunt je toppen knakken(tussen je vingers t steeltje samendrukken)later zal op deze plek een verdikking onstaan.(litteken)je kunt dan evt je top nog opbinden om m zolang te ondersteunen.zo groeien je toppen gewoon horizontaal verder
    grtz

    Comment


      #3
      Re: Te hoge planten

      Het beste dat je kan doen is buigen. ge neemt voorzichtig de steel dat je wilt plooien tussen de wijsvinger en de duim. voorzichtig plooie je de steel opgepast niet kraken. als hij horizontaal hangt naar een paar keer voorzichtig buigen dan hang je er een touwtje aan en bevestig je aan de stam of je pot ergens. ne gaat de top wel weer naar boven plooien maar de rest blijft horizontaat en al je kopjes gaan vertikaal staan. zo win je veel aan ruimte. Is niet zo gemakkelijk en als je hem kraakt gewoon recht zetten wat doorzichtig plakband errond ploiien en vastmaken. komt wel goe. groeit dicht als er geen lucht bijkan anders durft het wel eens rotten daarom plakbandje er rond. op de foto's zie je geplooiede koppen alle hoop dat je iets ziet.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Te hoge planten

        zie mijn kweekverslag ...mix in secret jardin....had een silver die volledig krom werd getrokken..........
        sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

        Comment


          #5
          Re: Te hoge planten

          Inderdaad gewoon ombuigen heb ik ook gedaan met 3 dames werkte perfect kreeg zelf iets meer in die top ten opzichten van een andere dame.
          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

          Comment


            #6
            Re: Te hoge planten

            wordt zeuren hoor, je moet nog zeker 7 tot 10 weken (haze) en ze willen echt blijven doorgroeien, je moet echt nu al proberen zo laag mogelijk terug te gaan want ze blijven de gehele bloei omhoog komen

            erg mooi maar je moet wel de ruimte hebben

            Comment


              #7
              Re: Te hoge planten

              Ga me er morgen aan wagen , bedankt jongens

              Comment


                #8
                Re: Te hoge planten

                Juist ja..

                Heb het zojuist even geprobeert.
                Het is gelukt , maar bij 1 van de planten is het bovenste stukje duswel gebroken.
                Daar kwam ook al duidelijk een top in , komt dat nog goed?
                Wat kan ik er aan doen om de schade zo klein mogelijk te houden?

                edit :
                Het is dus echt afbroken , zit er niet meer los aan ofzo

                Comment


                  #9
                  Re: Te hoge planten

                  Zoals orias het al zij. Wond afplakken. Plant maakt daar een litteken omheen en dicht de wond snel. je zuld versteld staan van de veerkracht van cannabis.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Te hoge planten

                    Ja goed , de wond afplakken.
                    word het stuk dat ik afplak dan het nieuwe "einde" van de plant of hoe moet ik dat zien ?

                    Comment


                      #11
                      Re: Te hoge planten

                      yups nu gaat alles horizontaal liggen en je topjes komen nu recht omhoog dus je plant je top hoofdtop zoals wij zeggen of de zijtop gaat nu niet meer groeien en in een mum van tijd staat alles recht geloof me een plant is erg buigzaam maar nu je plantje rustig laten bijkomen en je zult zien komt beetje bruin maar das niet erg zolang er geen water of lucht bij kan rot het niet en wordt het sterker zoals een breuk bij ons.

                      Comment

                      Bezig...
                      X