Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na ontkiemen dieper onder de grond?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Na ontkiemen dieper onder de grond?

    Korting op 420shop
    Hi Allemaal,

    Ik heb een vraagje, heb hier een aantal plantjes van zo'n 10 cm welke ik vanaf zaadje heb.
    Nu kreeg ik een tip dat ik de plantjes moest over zetten naar nieuwe pot grond en hierbij de plantjes dieper moet plaatsen, om precies te zijn aarde erbij tot aan de eerste blaadjes, zodat de steel ook gebruikt gaat worden voor wortel vorming.
    Hebben jullie hier ooit van gehoord of ervaring mee?
    Ik hoor het graag.

    Greetz Jos

    #2

    Comment


      #3
      Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

      Ahh super dan ga ik dat even doen, hoop dat ze hierdoor wat beter kunnen ontwikkelen heb ze op dit moment namelijk in een aquariumpje staan.

      Ze zijn inderdaad gestrekt doordat ik te kort licht heb gegeven, had eerst de aanbevolen tijd aangehouden maar hierdoor werden ze snel bruin en gingen ze dood.
      Heb hierna een nieuwe start gemaakt met de verkorte licht tijd om de plantjes wat sneller de hoogte in te helpen in de hoop dat de bladeren goed gingen ontwikkelen, moet zeggen dat ik blij ben met het resultaat.
      Maar als ik ze straks over gezet heb ga ik weer de normale licht tijden aanhouden om het normale groei proces weer aan te houden.

      Bedankt voor de reactie

      Grtz Jos
      Last edited by Thc_fan; 26 November 2009, 19:59.

      Comment


        #4
        Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

        Beste Jos,

        Wat Monty probeert te zeggen is dat je plantje zich strekt omdat a) de lamp te hoog hangt of b) je het verkeerde licht gebruikt.

        Welke lamp gebruik je en hoe hoog hangt deze ?

        Met de duur van je lichtcyclus te verkorten of verlengen zorg je ervoor of je plantje gaat bloeien of groeien. Voor de groei staat je lamp op 18/6, sommigen houden ook wel 24/24 aan. Voor de bloei houd je 12/12 aan.
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #5
          Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

          Hi Flip,

          Ik gebruik een aquarium lamp, weet het is niet wat men normaal zou gebruiken, maar ik heb helaas geen ruimte en middelen voor een opzet wat aangeraden wordt.
          De lamp hangt op zo'n 10 a 15 cm.
          Inmiddels heb ik de lamp zo'n 18 uur per dag aan staan, ik zie momenteel geen strekking meer, wel zie ik dat de bladeren nu ontwikkeld worden.
          Ik ben benieuwd of het wat wordt

          Groeten,

          Jos

          Comment


            #6
            Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

            Als je met een aquariumlamp een 30watt tl-buis bedoelt moet je ze letterlijk vlak boven je plantje hangen.

            Comment


              #7
              Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

              nee is geen tl maar wel zo'n soort spaarlamp. Ik begreep dat die meer licht afgeven. Moeten deze ook zo dicht op de plant?

              Comment


                #8
                Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

                Een spaarlamp word iets warmer dan een tl. Spaarlamp er 5 tot 10 cm boven.

                Grtz
                Last edited by monty; 16 December 2009, 22:00.

                Comment


                  #9
                  Re: Na ontkiemen dieper onder de grond?

                  Thanks

                  Comment

                  Bezig...
                  X