Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Helpp!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Helpp!!!

Korting op 420shop
    Ik heb een probleempje met 1 van mn plantjes:o, 1 van de blaadjes is zegma ''afgestorven'' en hangt ook helemaal slap. Waar kan dat op duiden en is die nog te redden?
    A.Bundy

Re: Helpp!!!

teveel water, tekort water, teveel voeding ..... fotootje zou handig zijn

Comment

Okee Uno Momento:p
      A.Bundy

Comment

istie dann:p....lijkt wel oftie aant afsterven is:^)
        Attached Files
        A.Bundy

Comment

geef je al voeding? want ziet er niet te nat uit, dus zou kunnen zijn te droog of teveel voeding, hoe is je lv en temp? zuur je water af?

Comment

jaa ik geef terra vega groeistimulator dat meng ik met water. Ik geef ze 3 tot 4 x perdag water met een spuit. de temperatuur ligt rond de 23 graden. Maar het vreemde vind ik; het andere plantje doet het prima.
            A.Bundy

Comment

geen voeding geven, en als je iets geeft geef dan wortel stimulator 1 malig mee, de plant moet nu wortels gaan aanmaken en dan zal ze pas gaan groeien, je forceert nu de plant en dat vind ze niet leuk ....

en ook stoppen met sproeien, gewoon water geven in de pot, en niet te veel, in die grote pot die jij hebt zeker niet vaker dan eens per 4/5 dagen, laat de plant maar even zoeken, daar heb je later profijt van boven de grond......
              Last edited by Debiel; 29 November 2009, 15:19.

Comment

maar ik zit ff in een andere situatie:p ik heb mn plantjes vanaf begin op 12/12 gezet dus gedwarft:p.
                A.Bundy

Comment

dan nog is je plant de eerste 2/3 weken aan het groeien, maar als je eigenwijs wil zijn.... be my guest

Comment

oohw zo.. nee ik ben niet eigenwijs, wil alleen t beste voor mn dames:p. dus ik moet minderen met water geven gwn 1x per 4 dagen ofzo?

btw ik ben ff eten dus kan laat reageren:p hahah.
                    A.Bundy

Comment

ja gewoon de aarde niet te nat, lekker vochtig en lekker laten gaan, geen voeding meegeven even alleen afgezuurd water

Comment

oke hartstikke bedankt debiel:p ene wnnr moet ik weer ongeveer voeding gaan geven?
                        A.Bundy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angeloo View Post
                          oke hartstikke bedankt debiel:p ene wnnr moet ik weer ongeveer voeding gaan geven?
                          het is erg afhankelijk van de grond waarop je kweekt Angeloo.
                          sommige grond is voor 6 weken voor-bemest, terwijl andere totaal niet zijn voor-bemest. Het is belangrijk dat je daar naar kijkt. die weken is het echt nutteloos om voeding bij te geven. Het is zoals "Debiel"(sorry ik heb de naam niet bed8 :p) zegt, eenmalig wortelstimulator geven is meer dan genoeg de eerste tijd. Ik weet dat omdat ik zelf die fout niet lang geleden ook heb gemaakt. Wanneer het tijd is om voeding te geven is eigenlijk heel simpel. je houd goed de kleur van de bladeren in het oog. Als ze lichter van kleur worden, weet je dat het tijd is om heel langzaam de voeding op te bouwen. Door de hoeveelheid langzaam op te bouwen heb je de tijd om op je gemak te bekijken hoe de plantjes er op reageren.
                          Water geven zo vaak is inderdaad slecht. De stekjes moet je zeker niet te veel verwennen. laat ze maar goed zoeken naar water. zo dwing je hem om het wortelstelsel te sneller te vergroten. je moet natuurlijk wel zorgen dat je aarde een beetje vochtig blijft. Anders kan de grond water uit het zaailingetje gaan onttrekken en dat is zeker niet goed. Wanner je ze besproeid in dit stadium is de kans groot dat je "bladkauw" oploopt. of toch in ieder geval je plantjes :p. gewoon lekker aan de onderkant van het stammetje water geven is echt veel slimmer.

heb je de grond goed voor-bevochtigd?

Ik hoop zeker dat het goed komt. Maak je over een blaadje maar geen zorgen. De stekjes die ik had staan waren er erger aan toe. Vergeet niet het is en blijft onkruid. Maar zeker stoppen met Canna Terra Vega Grow want daar ben je echt veeel te vroeg mee!

succes en groetjes
                          Last edited by Time2grow; 29 November 2009, 17:34.

Comment

Als je langs de stam water geeft spoel je de ballast/afval stoffen die de plant uitstoot mee naar beneden, is dus niet de juiste manier.

Comment

Heel juits debiel lees dit maar eens.

Grtz

Comment

Bezig...
                              X