Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kruisingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kruisingen

    Korting op 420shop
    enten (kruisingen tussen 2 soorten)
    Hi ik ben op zoek naar info om 2 goede soorten te kruisen
    ik heb van mijn plantje en stekje en van en andere ook ( beiden genomen voor het in bloei gaan), ik houd deze momenteel onder 18uur licht om te overleven en voorzien van alles wat ze nodig hebben zodat we in het voorjaar met de 3de generatie kunnen starten en zeker zijn van mooie vrouwtjes
    alle info welkom

    alvast bedankt


    #2
    Re: kruisingen

    enten (kruisingen tussen 2 soorten)
    Enten is heel wat anders dan kruisen.

    Planten kunnen vermeerderd worden door entloten of enten. Hierbij wordt een deel van een plant (de ent) vastgemaakt op een deel van een andere plant (de onderstam). Vaak ter verbetering (veredeling) van de plant, b.v. rozenknoppen op een wilde onderstam.

    Comment


      #3
      Re: kruisingen

      Met enten kweek je geen derde generatie. Eventueel zaad zal een van de twee zijn, er is geen menging van genetisch materiaal geweest. Wil je kruisen heb je stuifmeel nodig (of erg geavanceerde genetische technieken en een goed uitgerust lab). Zowiezo krijg je geen zaad als het allebei (echte) vrouwtjes zijn... O)p zoek naar een mannetje dus!
      Last edited by moreweed; 4 December 2009, 14:28. Reden: niet compleet
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: kruisingen

        als je dus wilt met allemaal vrouwelijke stekken heb je herma's nodig. Dus als je nu van elke soort een vrouwelijke plant neemt en hem apart zetten kan je deze in een herma veranderen zodat je de andere vrouwtjes kan bevruchten. Dit kan op 2 manieren.

        De gemakkelijkste manier is zorgen dat je planten beginnen te bloeien boven de temperatuur van 30 a 32 graden.

        De volgende manier is met een samenstelling van 2 chiemische producten uitgelegt in de volgende treat : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sts-t9139.html

        succes met je nieuwe soort.

        Comment


          #5
          Re: kruisingen

          Ik zou er nog eens een keer over nadenken FullmetalD, nwe soortjes maken is geen sinecure. Ik ben erin gerold omdat ik een mannetje vond tussen mn plantjes, en had ruimte en tijd om er uitgebreid mee te klooien. Opbrengst was voor mij geen issue (want ik rook nauwelijks), dus de uitkomst was zowiezo oke, wat het ook ging worden.
          Als je op de een of andere manier afhankelijk bent van resultaat van je plantjes is doelbewust op mannetjes/zaad inzetten een soort russisch roulette waarbij succes maar een verdomd klein kansje meekrijgt. Heb je wel de ruimte/tijd om lekker te kruisen > man ga los !
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment

          Bezig...
          X