Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan ik al voeding geven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan ik al voeding geven?

Korting op 420shop
    Hallo,

Mijn plantjes zijn nu al 2,5 weken uit de grond

Ik wil graag weten of ik ze al groeivoeding mag geven nu?

hier nog wat picts.

mvg,

RioolSpook
    Attached Files

Re: Kan ik al voeding geven?

Hallo

het hangt ervan af in wat voor aarde ze zitten. Als het gewone potaarde is van het tuincentrum zou ik nu beginnen voeden maar op halve dosis.
    Indien je voorgevoede aarde hebt (bv. batmix) hoef je pas na een viertal weken te beginnen voeden en ook op halve dosis.

Succes en grtz

Comment

voeding geven zou ik nog niet doen als ik jou was en als je het doet dan een 1/4 van wat het min aan geeft op de fles. Het beste veel wortelstimulator en enzymen. en goed laten uitdrogen liever beetje droog dan te nat echt de wortels laten werken dan je plantje laten groeien heb je sterkere planten.

Comment

het is inderdaad zo als Orias zegt. voeding is eigenlijk overbodig op het moment. en een dagelijks portie water eigenlijk ook. voor voeding moet je even de potgrond controleren en kijken hoe deze is voorbemest. om te weten of je de juiste grond hebt, kun je beter het merk en de inhoud even vermelden in een topic op deze site dat deed ik ook en dat helpt wel. verder, het water geven, dat deed ik ook fout ik het begin en daar heb ik al snel van geleerd. de planten dus zeker niet verwennen in het begin. laat ze maar wat moeite doen om water te zoeken. zorg wel dat de grond ook niet te droog word anders gaat de grond water uit je stekjes halen en daar houden ze niet zo van

EN HAAL DIE HOUTEN STOKJES ER UIT DIE GAAN SCHIMMELEN ALTIJD BAMBOE GEBRUIKEN HEEEEEEEL BELANGRIJK

of ijzer/kunststof natuurlijk :p

die witte vlekjes op de linker en rechter blad van foto 2 is dat in de opname of heeft de plant echt witte vlekken?
        besproei jij je bladeren? en zo ja wanneer die je dat?
        Last edited by Time2grow; 2 December 2009, 13:33.

Comment

met die stokkjes heb je gelijk die gaan schimmelen ja

maar ijzer is ook niet goed door het afgezuurde water krijg je een reactie op metalen die is niet gunstig voor je meiden

hou het dus gewoon bij bamboe

en ik persoonlijk zal wel al beginnen met voeding te geven

1ste week 50%
          2de week al 100%

en die stippen dat zouiden ook een teken kunnen zijn van een te kort aan voeding
          Last edited by westport; 3 December 2009, 15:59.

Comment

Nee, ik besproei ze niet. Die witte vlekken zitten er echt op, op 1 plantje. Dat plantje is heel vaag. Hij groeit verder wel.
            Maar ik heb hier een eikel zitten die het nodig vond om na 1 week al de volle lading voeding te geven waardoor de helft doodging.

Ohwja, en de stokjes zijn er al uit. Was maar voor 4 daagjes omdat er een paar omvielen.

Comment

Zeker nog geen voeding geven!
              In je potgrond zit meestal voeding voor 3 tot 6 weken, staat op de verpakking, proberen om nooit te overvoeden.

Grtz
              Last edited by westport; 3 December 2009, 16:05.
              420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
              Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

hey ik vroeg me af hoe het er ondertussen voor staat met je kweekje. hebben ze het gehaald na die overdreven belading met plantenvoeding? hoe is het met het pladprobleempje? soms is het wel leuk om een dagboekje aan te maken zodat we kunnen blijven volgen. enkel posten als er problemen zijn is een beetje dom. en komt het forum niet ten goede. + ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er nu voor staat

groetjes

Comment

Ben ook wel benieuwd hoe het ervoorstaat.

Grtz

Comment

Hallo,

Ze doen het nog steeds en partner in crime heeft ze gisteren in de bloei gezet. Verder trekt het plantje met de rare bladeren aardig recht. Van de week was het wel zo dat de onderste bladeren een beetje geel werden. Volgens mij nu weer een voeding te kort? Voeding gegeven en het gaat weer beter.

Bij ons volgende kweekje gaan we een dagboekje bijhouden! Nu is het vooral nog heel erg uitvogelen hoe we er mee om moeten gaan.

Gr

Comment

Bezig...
                    X